اخبار داغ

پاداش نجومی در شورای شهر همدان!

پاداش نجومی در شورای شهر همدان!
بعد از افشای ماجرای افتضاح فیش های نجومی در خرداد 1395 در کشور که انتقاداتی را در سطح کلان برانگیخت، این بار درست بعد از سه سال پاداش های نجومی در شورای شهر همدان جنجال به پا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، بعد از انتشار نامه رسمی و ممهور به مهر رئیس شورای شهر همدان مبنی بر پرداخت پاداش 40 میلیون تومانی به شهردار همدان که به گفته رئیس شورا به خاطر «قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه شهرداری و افراد تاثیر گار در اجرای پروژه های عمرانی» بوده است، موج انتقادات ومطالبه گری از شورای شهر و شهرداری به اوج رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,


مجمع معتمدین ولایتمدار و کار آمد محلات همدان در نامه ای به کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان و حمید بادامی نجات نائب رئیس شورا، جهت تنویر افکار عمومی مطالباتی مبنی بر انتشار لیست پاداش دریافتی کلیه اعضای شورا ، معاونان و مدیران در پایان سال ۱۳۹۷ و میزان دقیق دریافتی حق الجلسات ، ماموریتها ، پاداشهای خاص و کلیه اعداد پرداختی به اعضای شورا به هر عنوان در سال ۱۳۹۷ را در خواست کردند.
در بخشی از متن نامه آمده است: همانگونه که نامه پاداش شهردار در اختیار رسانه ها قرار گرفت موارد درخواستی ذیل( که در چهار بند آمده است) نیز به صورت مکتوب و شفاف انتشار یافته تا اولا شائبه عامدانه و به قصد تخریب بودن انتشار پاداش شهردار توسط شورا از بین رفته و در ثانی عملکرد شفاف شورا به صورت عینی به صمع و نظر مردم شریف همدان برسد.

,
,
,


همچنین موضع گیری های منفی علیه شورای شهر همدان به خاطر پاداش نجومی به این مجمع محدود نشد و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان در خصوص پاداش 40 میلیونی شورا به شهرداری از شورا انتقاد کرد و گفت: فردی در قبال کار انجام شده‌ای که حقوق‌اش را گرفته، پاداش هم دریافت می‌کند، این پاداش به چه معناست ؟ شورای شهر شفاف‌سازی کند که ماهانه پاداش مدیران چقدر است؟ به کارگران در شب عید چه مقدار حقوق پرداخت می‌شود؟

,
,


کوروش‌رحیم با تأکید بر اینکه یکی از اعضای شورا هم بیان می‌کند که پاداش شهردار از سایر مدیران کمتر نیز بوده و این معنای خوبی در شرایطی که مردم برای تأمین مایحتاج خود در تنگنا هستند، نمی‌دهد افزود: شورای شهر به طور شفاف اعلام کند این پاداش بر چه اساسی پرداخت شده و شفاف‌سازی شود که مصوبات شورا اجرایی می‌شود یا خیر؟

,
,


وی ادامه داد: در چند جلسه گذشته شورا با شهردار، دائماً رئیس شورا از عدم عملکرد مناسب صوفی می‌گوید اما چطور می‌شود به ایشان پاداش تعلق می‌گیرد؟ در کمال تعجب می‌گویند چنین اتفاقاتی در شهرداری عادی است!
در روزهای گذشته پاسخ های متناقض از جانب اعضای شورای شهر به پاداش نجومی که رئیس شورا دلیل آن را قدردانی از تلاش های شبانه روزی شهرداری عنوان کرده، به مطالبه مردمی برای شورای شیشه ای و شفافیت در تصمیمات و مصوبات شورای شهر همدان منجر شده است، مطالبات به حقی که رهبر انقلاب نیز درباره آن فرمودند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب»

,
,
,


ایشان در شرح این فراز از نامه حضرت علی (علیه‌السلام) گفتند: «این نکته‌ی بسیار مهمّی است؛ این شفّافیّتی که حالا سر زبانها است که «آقا شفّاف، شفّاف»، در کلام امیرالمؤمنین است. شفّافیّت را امیرالمؤمنین یاد داده؛ می گوید حقّ شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، هیچ حرفی را از شما پنهان نکنم. مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.
پاداش چهل میلیون تومانی شورای شهرهمدان به شهردار و عدم شفافیت در این خصوص آن هم در شرایطی که پروژه های شهرداری همدان به سرانجام نرسیده و در بسیاری از پروژه ها نقش نظارتی شورای شهر دیده نمی شود چه توجیه و دلیلی عقلی، شرعی و عرفی می تواند داشته باشد؟

,
,
,


پاداش نجومی یکی از پربحث ترین و چالشی ترین مباحث استان در روز های اخیر بوده که سوالات بی پاسخی را در افکار و اذهان عمومی ایجاد کرده است و کمترین انتظار از اعضای شورای شهر این است که در این خصوص پاسخگوی سوالات مردم همدان باشند، چرا که سکوت در موضوعات مالی نه جایز نیست بلکه به مصلحت اعضا و شورا نخواهد بود.

,
,


پاسخگو بودن در این مورد نه تنها ضرورت دارد بلکه مانع تخریب شورای شهری که یک نهاد تصمیم گیر و نظارتی است می شود و همچنین فرصت را از رسانه های معاند و موج سوارانی که علیه نظام جمهوری اسلامی و مسئولین و مدیران خدوم آن لجن پراکنی می کنند می گیرد و اعتماد مردم را به جایگاه رفیع و تصمیم گیر شورا جلب می کند.

,
,


برای تنویر افکارعمومی شفافیت را سر لوحه خود قرار دهید و لیست پاداش ها و بهانه پاداش را در اختیار رسانه ها و مردمی که شما را در این جایگاه نشانده اند قرار دهید.از ابهام آفرینی بیشترحذر کنید و در گفتارتناقض نداشته باشید؛ با مردم شفاف و بی پرده سخن بگویید، چرا رئیس شورا پرداخت 40 میلیون تومان به شهردار را تأیید می‌کند و می گوید مجموع پاداش‌ها یکجا پرداخت شد اما نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان که رئیس کمیسیون فراکسیون شفافیت شورای عالی استان های کشور! نیز است پرداخت 40 میلیون تومان به عنوان پاداش به یک فرد در شهرداری را غیر ممکن می داند! چگونه رئیس شورا پیرو مصوبات شورا پاداش تعیین و نامه پرداخت پاداش را منتشر هم می کند اما رئیس کمیسیون فراکسیون شفافیت شورای عالی استان های کشورکه عضو شورا است از آن بی خبر است؟ چرا رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان ضمن تأیید پرداخت پاداش نجومی، ازدریافت کم پاداش توسط شهردار سخن می راند؟ مگر مدیران و مسئولان قرار نبود خدمتگذار مردم باشند آنهم در شورای شهر؟ پس دریافت پاداش های نجومی برای انجام وظایف برای چیست؟ پرداخت پاداش های نجومی و افشای آن با چه هدفی صورت می گیرد آیا در پشت پرده خبری است که مردم همدان بی اطلاع هستند یا موضوع چیز دیگریست؟

,
,


آیا در شرایطی که فشار های اقتصادی و معیشتی از یک سو و جنگ روانی و رسانه ای دشمن از سوی دیگر مردم کشورمان را مورد هجمه قرار داده، پرداخت پاداش های نجومی به افرادی که وظیفه خدمت رسانی و خدمت گذاری دارند به صلاح و به مصلحت است یا به مثابه سوهانی بر روح مردم است.

,
,


لذا مردم و افکار عمومی از اعضای شورای شهر برای جلب اعتمادشان انتظار دارند در این خصوص سکوت نکنند و بطور شفاف و روشن مصوبات و میزان پاداش های پرداختی را انتشار دهند و از نهاد ها و مسئولین نظارتی می خواهند که جهت ممانعت از تضییع حقوقشان به موضوع پاداش های نجومی ورود کنند تا شاهد شفافیت در عمل و نه در شعار باشیم.

,
,


انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه