اخبار داغ

به میزبانی یاسوج صورت می‌گیرد؛

برگزاری یادواره سرداران و 386 شهید عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد/نخستین درخشش انقلاب ترکیب جمهوریت و اسلامیت بود+تصاویر و فیلم

برگزاری یادواره سرداران و 386 شهید عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد/نخستین درخشش انقلاب ترکیب جمهوریت و اسلامیت بود+تصاویر و فیلم
امام جمعه شهر یاسوج: قشر عشایر نیروهای پاک و خالصی بوده، که باید قدر آنها را دانست و برای رفاه و آسایش و حل مشکلات آنها مسوولان باید تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ به مناسبت 29 اردیبهشت و روز بسیج عشایر،  فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان به همراه جمعی از همکاران و همچنین قشر سخت کوش و تلاش گر عشایر با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

در این مراسم فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و بندگی و  عبادت و طاعت پروردگار را گرامی داشته و همچنین پیشاپیش فرا رسیدن ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) را تبریک و تهنیت عرض کرده و آن امام بزرگوار در حدیثی خطاب به همه مسلمانان می فرمایند: خیری که هیچ شری در آن نیست ، شکر بر نعمت و صبر بر مصیبت ناگوار است.

,

سرهنگ جاماسب بهمنیار بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن 29 اردیبهشت دیداری با امام جمعه محترم شهر یاسوج انجام گرفته، که در این روز و در سال 58 توسط عشایر دیداری  با امام راحل و عظیم الشان انقلاب صورت گرفت و  امام خطاب به عشایر فرمودند: عشایر ذخایر انقلاب بوده، که این روز در تقویم تاریخ به نام روز بسیج عشایر نامگذاری شد.

,

, ,

, ,

وی افزود: رهبر انقلاب در تاریخ22 بهمن ماه سال 97 بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و این بیانیه خطاب به همه اقشار جامعه و خصوصا جوانان است، در این بیانیه سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی در محور هایی بیان می شود از جمله بسیاری از توطئه دشمنان علیه کشور ایران بود، دوم تقابل دوگانه جهان اسلام و استکبار پدیده برجسته جهان معاصر شد و سوم  عظمت پیشرفت های چهل ساله ایران زمانی به درستی دیده می شود که با مدت مشابه در انقلاب های بزرگی چون فرانسه، شوروی، و هند مقایسه شود.

,

فرمانده سپاه عشایر ادامه داد: از دیگر موارد و محورهای بیانیه گام دوم انقلاب ترکیب جمهوریت و اسلامیت بوده، که نخستین درخشش انقلاب است، و باید اشاره کرد هیچ تجربه ای در برابر ما وجود نداشت بنابراین انقلاب منشاء برکاتی شد.

,

سرهنگ بهمنیار با اشاره به برکات انقلاب، اشاره کرد: امنیت و تمامیت ارضی کشور و ضمانت آن، سنگین شدن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و زیر ساخت به وجودآمد، مشارکت مردمی در امور سیاسی  و حضور در صحنه های ملی و استکبار ستیزی، به وجود آمدن عیار معنویت و اخلاق در جامعه و روند افزایشی آن، افزایش ایستادگی در برابر مستکبران، و نهایتا بینش سیاسی آحاد مردم ارتقاء پیدا کرد.

,

وی در خصوص افتخارات و برنامه های سپاه عشایر استان گفت: جامعه عشایری استان با تقدیم 386 شهید، از طرفی دارای 4141 رزمنده، 1014جانباز، 50 آزاده، 4 خانواده دارای دو شهید، و نهایتا 2 شهید زن از افتخارات جامعه عشایری استان است.

,

سرهنگ جاماسب بهمنیار افزود: با برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت یادواره سرداران و 386 شهید عشایر استان را با دعوت از سخنران های کشور در مرکز استان خواهیم داشت.

,

 

,

, ,

در ادامه مراسم امام جمعه شهر یاسوج گفت: ماه مبارک رمضان، فرصتی برای بندگی خداوند متعال و توسل و توجه به ارزش های الهی بوده و باید در این ماه نهایت بهره را برد، از طرفی این ماه به خواندن و عمل به قران توصیه فراوان شده است، که باید در این ماه با تلاوت قرآن و تفکر در آن تلاش داشته که بتوانیم دستورات آن را در زندگی اجرا کنیم.

,

حجت الاسلام علی اصغر حسینی بیان کرد: جامعه عشایری رشادت های فراوانی از خود در تاریخ انقلاب نشان داده است، که از جمله آنها ایستادگی در برابر رژیم های طاغوتی و مبارزه با حکومت پهلوی و همچنین  حضور در عرصه دفاع مقدس و مبارزه با رژیم بعث عراق جهت جلوگیری از پیشروی آنها به خاک کشور را می توان نام برد.

,

وی افزود: عشایر همانطوری که امام خمینی (ره) فرمودند از ذخایر انقلاب محسوب شده، که در شرایط مختلف آماده دفاع از انقلاب و اسلام هستند، وقتی خداوند نعمتی به انسان می دهد باید قدر آن را دانست و امروز یکی از این نعمت ها قشر عشایر است.

,

حسینی عنوان کرد: قشر عشایر نیروهای پاک و خالصی بوده، که باید قدر آنها را دانست و مسوولان برای رفاه و آسایش و حل مشکلات آنها  باید تلاش کنند.

,

 

,

, , , ,

, , , ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه