اخبار داغ

حیوانات در تایلند و تور تایلند

حیوانات در تایلند و تور تایلند
دوستداران حیوانات که برای تعطیلاتی عجیب و غریب برنامه ریزی می کنند، حتما مشتاق خواهند بود تا آنجا که ممکن است، این حیوانات بومی تایلند را در سفر های آینده خود ببینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تایلند که به خاطر مردم صمیمی و مهمان نوازش به «سرزمین لبخند» شهرت یافته، در قلب جنوب شرق آسیا قرار دارد. بسیاری از مسافران وقت خود را در شهرهایی مثل بانکوک یا جزایر استوایی مانند پوکت Phuket سپری می کنند  ولی به دور ازاین مناطق شلوغ می توان چشم اندازها و حیات وحش بی نظیری را یافت. تایلند، محل زندگی انواع گوناگونی از حیوانات است که بسیاری از آنها را می‌توان در زیستگاه های طبیعی خود و همچنین در مناطق حفاظت شده و باغ وحش ها دید. دوستداران حیوانات که برای تعطیلاتی عجیب و غریب برنامه ریزی می کنند، حتما مشتاق خواهند بود تا آنجا که ممکن است، این حیوانات بومی تایلند را در سفر های آینده خود ببینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, Phuket , .,

1- فیل آسیایی

,

فیل ها تقریبا مترادف با تایلند هستند و هیچ سفر به سرزمین لبخند بدون دیدن فیل آسیایی کامل نخواهد بود.

,

۲- میمون برگی

,

میمون برگ داوود با نام های بسیاری از جمله میمون برگی و لنگور در تور تایلند  تماشا می شود. همانطور که ممکن است از اسم حدس بزنید، این میمون رنگ نقره ای در اطراف چشم دارد، و به این ترتیب ظاهرا عینک زده به نظر می رسد. میمون برگ یک گونه گیاهخوار است ، در مالزی، برمه و تایلند نیز یافت می شود،

, تور تایلند ,

۳- کوسه نهنگ (وال )

,

کوسه ای عظیم که به خاطر بزرگی اش شبیه نهنگ به نظر می رسد اما تهدید آمیز است، اما در واقع یک فیدر فیلتر است که از دهان بزرگ خود برای جمع آوری پلانکتون استفاده می کند. کوسه نهنگ به طور انحصاری در آبهای گرم و گرمسیری زندگی می کند که در آن هیچ خطر دمای پایین وجود ندارد. در تایلند، امکان رفتن به غواصی وجود دارد و این کوسه های نهنگ شگفت انگیز را از نزدیک می بیند.

,

۴- لارگیبون

,

لار گیبون نمونه ای کامل از یک پریمات (میمون ) است که با دست های بلند  به راحتی از یک شاخه درخت به سمت دیگر حرکت می کند. Gibbons لار اغلب وقت خود را در تپه های چوبی صرف می کنند و در ۱۶ ساعت در روز  روی درختان می خوابند .

, Gibbons,

۵- ببر هندو خانی

,

به گزارش سفر باتو ، ببر هندوچینس یک گونه ببر نادر است و در سراسر جهان تنها ۶۰۰ موجود از این حیوانات باور نکردنی وجود دارد. تقریبا ۲۰۰ تن از آنها در تایلند زندگی می کنند، جایی که آنها تمایل دارند در جنگل های بارانی گرمسیری زندگی می کنند، زیرا جو مرطوب است و می توانند خود را بهتر بپوشند. بیشتر ببرهای ایندیوخیلای در تایلند در داخل حوضه حیات وحش Huai Kha Khaeng در غرب تایلند واقع شده است حضور دارند .

, Huai Kha Khaeng,

۶- میمون مغذ خرچنگی

,

خیلی شگفت انگیز است خوردن خرچنگ توسط یک پریمات که دارای ویژگی های غیر معمول و همچنین یک جامعه منحصر به فرد از خود است.

,

۷- مار پادشاه کبرا

,

به عنوان طولانی ترین مار سمبلیک در جهان، پادشاه کبرا حیوانی احترام انگیز و تهدید امیز است . کبرا پادشاه در هندوستان و سراسر آسیای جنوب شرقی یافت می شود و ترجیح می دهد در جنگل های بلند و کوهستانی زندگی کند. این مارها طولانی در نزدیکی آب مانند دریاچه ها و یا جریان ها یافت می شود.

,

8 - خرس خورشید Sun Bear

, Sun Bear,

این خرس در جنگل های جنوب شرقی آسیا یافت می شود و دارای موهایی سیاه رنگ، تاجی روی گردن و پاهایی است که اندکی خمیده می باشند. خرس خورشید کوچکترین گونه ی خرس است که همین موضوع باعث شده این حیوان برای افرادی که موفق به دیدن آن می شوند بسیار بانمک به نظر رسد. اما گول کوچکی این خرس ها را نخورید چرا که آنها همچنان دارای دندان های بزرگ و گاز بسیار قوی هستند. درست است که جنگل زدایی، فضای زندگی این خرس ها را با تهدید مواجه نموده، اما آنها همچنان در طبیعت وحشی پارک ملی Khao Sok در منطقه ی پانوم نواحی جنوبی تایلند به سر می برند. برخی از افراد هنگام گشت و گذار در این پارک، دیدن این خرس را گزارش داده اند؛ اما تورهای همراه با راهنما می تواند شانس شما را برای دیدن این حیوانات شگفت انگیز افزایش دهد. بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سفر به تایلند

, Khao Sok, همه چیز در مورد سفر به تایلند,

9- تمساح سیامی Siamese Crocodile

, Siamese Crocodile,

تمساح سیامی در تور ارزان تایلند لحظه آخری یکی از گونه های آب شیرین است و همانگونه که نام آن اشاره می کند این تمساح به منطقه ی جنوب شرق آسیا تعلق دارد. هرچند، تعداد اندکی تمساح های سیامی همچنان در محیط وحش یافت می شوند و تعداد اندک باقیمانده نیز در کامبوج زندگی می کنند. تایلند نیز البته در این زمینه خوش شانس بوده چرا که توانسته تعدادی از این تمساح های سیامی را تحت حفاظت و مراقبت قرار دهد. تعدادی تمساح جوان سیامی به اندازه ی انگشت های دست در حیات وحش پارک ملی پانگ سیدا رها شده اند اما اغلب مسافران امکان دسترسی به آنها را ندارند، اما در مزرعه ی تمساح Samut Prakarn که بیرون پاتایا واقع شده، امکان دیدن این خزندگان در کنار 60000 گونه ی تمساح دیگر وجود دارد.

, تور ارزان تایلند لحظه آخری, Samut Prakarn,

10- توکای جکو Tokay Gecko

, Tokay Gecko,

توکای گونه ی بزرگ جکو  در تور تایلند بوده و بومی آسیا و برخی از جزایر اقیانوس آرام می باشد. توکای جکو را به خاطر صدای متفاوت آن می شناسند. هرچند این گونه ترجیح می دهد در جنگل های بارانی زندگی کند، اما یافتن توکای جکو روی سقف یا دیوار حمام هتلی در تایلند به هیچ وجه غیر معمول نیست. این جکوها معمولا شب ها قابل رویت هستند و آنها را می توان به خاطر داشتن پوست آبی رنگ که لکه های نارنجی دارد به سرعت تشخیص داد.

, توکای گونه ی بزرگ جکو  در تور تایلند بوده و بومی آسیا و برخی از جزایر اقیانوس آرام می باشد. توکای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه