اخبار داغ

درخواست موشکی آلمان از ترکیه

درخواست موشکی آلمان از ترکیه
سخنگوی دولت آلمان از ترکیه خواست در تصمیم خود برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه تجدید نظر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اسپوتنیک، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه از مقامات ترکیه خواست در تصمیم خود برای خرید سامانه‌ دفاع موشکی اس-400 از روسیه تجدید نظر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
زایبرت که در نشست هفتگی خود در برلین با خبرنگاران سخن می‌گفت، تأکید کرد: «استقرار این سامانه [اس-400] در ترکیه می‌تواند به موجب وضع تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه این کشور شود و این اتفاق به منافع ترکیه و ناتو آسیب می‌رساند. به همین دلیل دولت آلمان از اینکه ترکیه در تصمیم خود [برای خرید اس-400] تجدید نظر کند، استقبال خواهد کرد.»
,
 
,
قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 در سال 2017 بین ترکیه و روسیه به امضا رسیده، اما آمریکایی‌ها بارها مخالفت خود را  با این قرارداد که قرار است در تابستان امسال اجرایی شود ابراز داشته و تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای این قرارداد، از تحویل جنگنده‌های اف-35 به ترکیه خودداری خواهد کرد و حتی تحریم تکیه را نیز در دستور کار قرار خواهند داد.
,
 
,
آمریکا خرید سامانه دفاعی اس-400 از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می‌کند و از آنکارا خواسته است از خرید اس-400 چشم‌پوشی کرده و به جای آن سامانه آمریکایی پاتریوت را خریداری کند.
,
 
,
منبع: مهر 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه