اخبار داغ

مظلومیت ماه رمضان در شهرستان فارسان/ روزه خواری در تفرجگاه ها و حتی در سطح شهر!

مظلومیت ماه رمضان در شهرستان فارسان/ روزه خواری در تفرجگاه ها و حتی در سطح شهر!
با وجود اینکه روزه خواری از نظر شرعی حرام و از نظر قانون نیز جرم محسوب می شود اما متاسفانه عده ای این مسئله را نادیده گرفته و خیلی راحت در ملاء عام روزه خواری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان، شهرستان فارسان با داشتن آب‌وهوایی مناسب میزبان میهمانانی است که از اقصی نقاط ایران برای تفریح و فرار از گرمابه این خطه زیبای می‌آیند؛ اما متأسفانه این روزها در برخی مکان‌های گردشگری اثری از ماه مبارک رمضان و روزه‌داری نیست که متأسفانه روزه‌خواری درملأعام در حال شدت یافتن است.

پیرغار یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی زاگرس است که دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری است. شرایط توپوگرافی و اقلیمی این استان در کنار بارش‌های قابل‌توجه برف و باران موجب ایجاد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری در این استان شده است که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

افرادی که به بهانه مسافر بودن با در دست داشتن بطری آب‌معدنی و خوراکی به روزه‌خواری مشغول هستند در جای خود نیازمند برخوری جدی و قاطعانه است.

این‌گونه مسائل نه‌تنها توهین به روزه‌داران است، بلکه در صورت عدم برخورد به مسافران این‌گونه القاء می‌کند که هر خلاف و گناه آشکار دیگری را می‌توانند در این شهر انجام دهند.

زیر پا گذاشتن حدود و مقررات، فرزند شوم هرج‌ومرج را در جامعه به بار می‌آورد. پس به‌حکم عقل می‌بایست اهرم‌هایی بازدارنده و مجازاتی پیش‌گیرنده برای متخلفان وضع گردد که دیگرکسی فکر سرپیچی از قانون در سر نپروراند و درنتیجه میل عمومی به هنجارشکنی از میان برود.
 
روزه‌خواری به‌تنهایی در هیچ‌یک از قواعد قانون مجازات، مورد جرم انگاری قرار نگرفته است؛ بنابراین هرچند که از منظر شرعی، روزه‌خواری بدون عذر شرعی حرام است؛ اما چنانچه یک فرد، چه با عذر شرعی و چه بدون عذر شرعی، روزه نگیرد، هیچ‌گونه جرمی را ازنظر قانون مجازات انجام نداده است اما تظاهر به روزه‌خواری درملأعام ازنظر قانون جرم قلمداد می‌شود.
 
ماده 638 قانون مجازات اسلامی می‌گوید: هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و درصورتی‌که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

روزه‌خواری نیز مصداق همین قانون است با روزه‌خواران درملأعام برخورد می‌شود؛ کسانی که اقدام به روزه‌خواری درملأعام می‌کنند به 10 روز تا دو ماه حبس و یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهر فارسان گفت: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

حمید یزدانی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز خاطرنشان کرد: با معدود افرادی که احتمالاً قصد هنجارشکنی در سطح شهر و مقابل انظار عمومی داشته باشند، برخورد خواهد شد.

وی همچنین بابیان اینکه بر اساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند، افزود: لازم است تمام افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان، صنوف پذیرایی شامل رستوران‌ها و اغذیه و آب‌میوه‌فروشی‌ها از اذان صبح تا هنگام اذان مغرب تعطیل خواهند بود که البته برای رعایت حال مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، برخی از اصناف با کسب مجوز و رعایت شئونات اسلامی، به‌نحوی‌که تظاهر به روزه‌خواری در ملاء عام نشود، اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی یادآوری کرد: برای دادن مجوز فعالیت به اصناف در طول روز طی ماه مبارک رمضان، تدابیر خاصی وجود دارد که این کار با همکاری اتحادیه اصناف و تائید اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس صورت گرفته‌شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه