اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان یزد:

وقوع جرائم در ماه رمضان کاهش چشمگیری دارد/ پیش بینی شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه خواری

وقوع جرائم در ماه رمضان کاهش چشمگیری دارد/ پیش بینی شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم مرتبط با روزه خواری
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: به برکت ماه مبارک رمضان بسیاری از جرائم کنترل شده و حتی وقوع بعضی از جرائم در حد صفر است و جرائم خرد دیگر نیز کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد رضا میرحیدری در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با بیان این که تدین، ایمان و تقوای مردم مهمترین عامل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است اظهار داشت: هر سال در ایام ماه رمضان، محرم، رجب و روزهایی که توجه به عبادت و فرامین الهی بیشتر است شاهد کاهش قابل توجه جرم و جنایت هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی با بیان این که مجرمین نیز با توجه به قداست چنین روزهایی و منعی که به دلیل فطرت درونی در آن ها ایجاد می‌شوداز اعمالی که باعث غضب الهی می‌شود پرهیز می کنند ادامه داد: در استان یزد در سایر ایام نیز با توجه به روح و ضمیر پاک مردمان این استان بسیاری از جرائم کنترل شده و حتی وقوع بعضی از جرائم در حد صفر است و جرائم خرد دیگر نیز در ماه مبارک کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

,

میرحیدری اظهار داشت: امسال با هماهنگی که با دستگاه قضاء صورت گرفت؛ در راستای برخورد با ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در جهت حفظ قداست ماه رمضان و جلوگیری از تظاهر به روزه خواری شعبات ویژه‌ای پیش بینی شده تا به موارد تخلفی که بعضاً به صورت محدود ممکن است وجود داشته باشد رسیدگی شود.

,

وی ادامه داد: موارد اندکی که بیشتر افراد غیربومی بودند  که حتی شاید از لحاظ شرعی نیز منعی برای روزه خواری نداشتند اما چون تظاهر به روزه خواری کرده بودند تحویل مقامات قضایی شده اند تا  به هر حال نگرانی و دغدغه مردم متدین استان در این زمینه مرتفع شود.

,

دشمن عمده اهداف خود را در فضای مجازی دنبال می‌کند

, دشمن عمده اهداف خود را در فضای مجازی دنبال می‌کند, دشمن عمده اهداف خود را در فضای مجازی دنبال می‌کند,

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد در خصوص آسیب‌های فضای مجازی گفت: متاسفانه دشمن در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کلانی کرده و عمده اهداف خود را از این طریق دنبال می کند. دشمن در این فضا به دنبال ترویج فرهنگ غربی، نفوذ در فرهنگ بومی، شکستن باورهای دینی و تغییر آن است.

,

میرحیدری ادامه داد: در استان یزد نسبت به سایر استان ها مقاومت و ایمان مردم فراتر بوده و در معرض آسیب‌های کمتری در این زمینه بوده اما همچنان نگرانی زیادی در این خصوص وجود دارد چرا که به مرور جرائمی در حال شکل‌گیری است که غیرقابل قبول بوده و در خور انتظار مسولان امر نبوده است.

,

وی با بیان این که عدم آشنایی خانواده‌ها با دانش این حوزه و نا آگاهی آن ها باعث شده نوجوانان و بعضا جوانان در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار بگیرند تاکید کرد: لازم است مسئولان در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری در جهت ارتقاء سطح دانش جامعه و بیمه کردن آن ها در مقابل آسیب‌های فضای مجازی داشته باشند و در عین حال خانواده های نیزتوجه بیشتری به فرزندان خود در این حوزه داشته باشند.

,

میرحیدری با بیان این که حوزه استحفاظی پلیس فتا استانی نبوده و نامحدود است گفت: پلیس فتای استان در حوزه فضای مجازی توفیقات بسیار خوبی داشته و در چند ماه اخیر کشفیات و برخوردهای قاطعی داشته که بعضا در سطح سایر استان ها نیز بوده است.

,

وی در پایان در خصوص پرونده ضرب و شتم پدر شهید مدافع حرم گفت: این پرونده صرفا ناشی از اختلاف دو همسایه بوده وهیچ انگیزه امنیتی و یا در جهت جسارتی نسبت به خانواده شهید نبوده اما با توجه به جرمی که واقع شده برخورد قاطع صورت خواهد گرفت و خوشبختانه پدر شهید نیز از بیمارستان ترخیص شده که آرزوی بهبودی کامل برای ایشان داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه