اخبار داغ

رزمنده عملیات بیت المقدس:

فتح خرمشهر الگوی ایستادگی و مقاومت ملت ایران است/ آرایش نظامی آمریکا به‌گونه‌ای نیست که بتواند با ایران مقابله کند

فتح خرمشهر الگوی ایستادگی و مقاومت ملت ایران است/ آرایش نظامی آمریکا به‌گونه‌ای نیست که بتواند با ایران مقابله کند
رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، مقاومت را از درس‌های بزرگ فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: گذشت تاریخ و توجه به عملیات غرورآفرین دفاع مقدس نشان‌دهنده این مسئله است که هر جا مقاومت کردیم دشمن عقب‌نشینی کرد، هرجایی که تسلیم و سازش کردیم، دشمن پیشروی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حیدری از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی دیار آفتاب؛ با اشاره به جمله معروف امام(ره) درباره فتح خرمشهر گفت: به فرموده امام راحل، «خرمشهر را خدا آزاد کرد» که مصداق آیه قرآنی «ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللّهَ رَمى»[۸۴] یعنى تو در جریان جنگ وقتى پیروز شدى این پیروزى از آن تو نبود، تو رَمى نکردى بلکه خدا رمى کرد این جمله امام(ره) نه یک شعار بلکه اعتقاد شخصی ایشان و حقیقت محض بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

حیدری اظهار کرد: حجم حملات دشمن در خرمشهر، تعداد نیروهای دشمن، آمادگی قبل از عملیات و یگان‌هایی که در عملیات واردشده بودند نشان می‌دهد که این جمله امام خمینی(ره) مصداق عینی کمک جنود الهی در این عملیات بود. جوانانی که جان‌برکف نهاده بودند و در فاصله کوتاهی از عملیات فتح المبین در این عملیات شرکت کردند و پیروز شدند.

,

وی افزود: در کنار اخلاص و ایثار رزمندگان، در این عملیات وحدت کلمه به معنای واقعی مصداق پیداکرده بود. همه نیروها اعم از نیروهای بسیج، جهاد، سپاه، ارتش و... در کنار یکدیگر قرارگرفته بودند و هر رزمنده‌ای بی‌ریا و خالصانه به انجام کارها می‌پرداخت.

,

عضو اطلاعات و عملیات تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله جنگ تحمیلی بابیان این مطلب که جغرافیای شهر خرمشهر، یکی از دلایل اهمیت فتح خرمشهر است، بیان کرد: خرمشهر در ۲۵ کیلومتری بصره، ۹۰ کیلومتری خلیج‌فارس، ۱۲۰ کیلومتری اهواز و ۱۳۰ کیلومتری ماهشهر است که جغرافیای خرمشهر به اهمیت نظامی این شهر افزوده بود.

,

حیدری ادامه داد: فتح خرمشهر رؤیای صدام در تسخیر سه‌روزه خوزستان و تسخیر یک‌هفته‌ای تهران را ناکام گذاشت چراکه آن‌ها بر روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که «جئنا لنبقی» یعنی «آمده‌ایم که بمانیم». اما جنود و لطف الهی و دعای امام زمان(عج) مانع از تحقق این مسئله شد. فتح خرمشهر «نه» بزرگ به این حرف و آرزوی صدام بود.

,

وی مقاومت را از درس‌های بزرگ فتح خرمشهر عنوان کرد و افزود: گذشت تاریخ و توجه به عملیات غرورآفرین دفاع مقدس نشان‌دهنده این مسئله است که هر جا مقاومت کردیم دشمن عقب‌نشینی کرده و متوقف‌شده است. هرجایی که وادادیم و تسلیم و سازش کردیم، دشمن پیشروی کرده که نمونه آن برجام است.

,

, ,

این رزمنده عملیات بیت‌المقدس ادامه داد: درس‌های فتح خرمشهر درس‌هایی نیست که تنها منحصر به عملیات بیت‌المقدس باشد بلکه برای پیروزی در خرمشهرهای پیش رو باید از دلایل و عوامل پیروزی این عملیات استفاده کرد.

,

حیدری تصریح کرد: در مسئله برجام دشمن با پروگری درصدد مذاکره مجدد و گرفتن امتیازهایی دیگری از ملت ایران است. تجربه قبلی برجام نشان داد که دشمن بدعهد است.

,

وی با نقد سخنان برخی از عناصر خودفروخته در خصوص جنگ آمریکا با ایران، گفت: به دلایل نظامی، جنگ آمریکا با ایران محقق نمی‌شود چراکه ناوهای آمریکایی که آمده‌اند در تیررس خمپاره‌های ایران است. این مسئله همانند پیروزی عملیات فاواست که در این عملیات هم عقبه دشمن در تیررس آتش خمپاره‌های نیروهای ایرانی بود. همین مسئله سبب پیروزی رزمندگان در فاو شد.

,

عضو اطلاعات و عملیات تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم دشمن در تیررس ایران است؛ آمریکا فقط آمده تا ترس‌ولرز بر جان کم‌دلان و بزدلان و ترسوها بیاندازد و از این طریق به خواسته خود برسد. اما عملاً آرایش نظامی فعلی نیروهای آمریکایی به‌گونه‌ای نیست که بتواند با ایران مقابله کند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه