اخبار داغ

به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی؛

مقاومت رمز پیروزی ملت ایران در همه عرصه‌ها

مقاومت رمز پیروزی ملت ایران در همه عرصه‌ها
یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام چه در آزادی خرمشهر و چه در دیگر پیروز های دفاع مقدس اعتقاد به پیروزی و مقاومت و همچنین صبر و استقامت در برابر همه کمبودها از جمله تحریم ادوات جنگی بود که این روزها این مقاومت می تواند در صحنه جنگ اقتصادی و تحریم های ناعادلانه الگوی برای مردم ایران باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، "مقاومت" واژه نام آشنا و مقدس در ادبیات ،گفتار و رفتار مردم ایران است مقاومت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و نظامی در مین مردم ایران ساری و جاری بوده و در سال های اخیر از جمله بعد از پیروزی انقلاب با توجه به دشمنی با این انقلاب مقاومت در عرصه های مختلف  بیشتر نمود پیداکرده است.

با توجه به اهمیت آزاد سازی خرمشهر در عملیات الی بیت المقدس در  سوم خرداد سال 61 این روز را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی مردم ایران نام‌گذاری کردند.

فتح خرمشهر یک پیروزی بزرگ برای همه ملت ایران بود زیرا در آزاد سازی آن نه تنها جوانان خرمشهر بلکه جوانان و رزمندگان شهرهای مختلف حضور داشتند این می تواند نمادی باشد از اتحاد  و پیروزی باشد که نتیجه مقاومت است.

سال‌هاست مردم ایران نشان دادند در جنگ نظامی همواره پیروز هستند و دشمن این جنگ را به خارج از مرزها جغرافیای ایران برده است اما هدف هنوز ایران است و مردم ایران هم این مسئله را به خوبی درک کرده و مقاومت در سوریه را نیز همچون مقاومت در 8سال دوران دفاع مقدس می دانند.

مقاومت در خرمشهر و سوریه تفاوتی ندارد

در این زمینه علی حاجی زاده یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار قم فرداا اظهار داشت: مقاومت در خرمشهر و مقاومت در سوریه تفاوتی با هم ندارد و مسیر یکی است ، حضرت آقا هم فرمودند گوش های شنوا صدای گلوله ها را می شنوند آن موقع در مرزهای ایران جنگ بود عده ای صدای گلوله را شنیدند و رفتند .

وی افزود: امروز هم گوش های شنوا صدای گلوله ها را از سوریه می شنوند این یک واقعیت و یک مسیر است، که در آن مسیر یک عده هستند و انتخاب می کنند و به مقام شهادت می رسند.

دشمن برای شکست دادن و عقب نشینی مردم ایران جبهه جنگ نظامی را به جنگ اقتصادی تغییر داد اما با هوشیاری رهبر معظم انقلاب مقاومت را از جبهه های جنگ سخت نظامی به میدان اقتصادی آوردند و مقاومت اقتصادی را مطرح کردند، مقاومتی که اگر همچون مقاومت در جبهه های جنگ سخت به آن عمل شود پیروزی ها بیشتری نصیب مردم ایران می شود.

یکی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام چه در آزادی خرمشهر و چه در دیگر پیروز ها در 8سال دفاع مقدس اعتقاد به پیروزی و مقاومت و همچنین صبر و استقامت در برابر همه کمبودها از جمله کمبود و تحریم ادوات جنگی بود که این روزها این مقاومت می تواند در صحنه جنگ اقتصادی و  تحریم های ناعادلانه الگوی برای مردم ایران باشد.

جنگ اقتصادی حربه دشمن علیه ملت ایران

امروز نیز دشمن از همان حربه و در تنگ نا قرار دادن ملت ایران در زمینه اقتصادی بهره می برد، به همین خاطر رهبر معظم انقلاب بارها  بر لزوم تشکیل یک «اقتصاد مقاومتی» برای تبدیل تهدید تحریم ها به یک فرصت تاریخی تأکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, مقاومت در خرمشهر و سوریه تفاوتی ندارد,
,
, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, جنگ اقتصادی حربه دشمن علیه ملت ایران,
,
,

در طول این سال ها، جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی با برگزیدن استراتژی «مقاومت اقتصادی» که مد نظر رهبری انقلاب بود سعی کرد در زمینه های مختلف به خودکفایی برسد و باعث ناکامی دشمن در جنگ اقتصادی شود، همه این ناکامی های دشمن به خاطر مقاومت ملت ایران در میدان های مختلف بوده است ، روزی نیست که مقامات آمریکایی و شرکایش در منطقه، از دشمنی علیه ملت ایران سخن نگویند واز برنامه‌های جدیدشان برای به‌اصطلاح به‌زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران رونمایی نکنند.

شاید بتوان گفت یکی دیگر از علت های هدف قرار دادن جنگ اقتصادی توسط دشمنان خارجی پالس هایی بود که برخی وادادگان غرب زده داخلی ارسال کردند، با این وجود هنوز مردم افسران اصلی این مقاومت و ایثار هستند.

یکی از عوامل که باعث پیروزی در جنگ اقتصادی خواهد شد خرید و استفاده از کالای ایرانی است که در این چند سال اخیر با توجه به رهنمودها و توصیه های رهبر انقلاب مردم به این مهم دست یافته  و گرایش به خرید کالای ایرانی افزایش پیدا کرده است، حتی در جایی که ممکن است اجناس خارجی کیفیتی بهتر از اجناس ایرانی داشته باشد بسیاری از مردم خرید جنس داخلی را ترجیح می دهند که این دقیقا بیانگر ایثار و مقاومت توسط مردم است.

خرید کالای ایرانی پیروز در جنگ اقتصادی است

تجربه نشان داده است که عدم وابستگی به محصولات خارجی و وابستگی به تولید داخلی نه تنها باعث افزایش قدرت اقتصادی بلکه باعث افزایش قدرت سیاسی در صحنه های بین المللی و افزایش چانه زنی در دیگر امور سیاسی در برخورد با کشورها دیگر خواهد شد و با توجه به این که دیگر مانند گذشته جنگ به صورت نظامی و فیزیکی رخ نمی دهد و دولت ها و کشورها تنها به هدف بازدارندگی به تولید و تجهیز ادوات نظامی دست می زنند و جنگ اصلی در عرصه دیپلماسی و جنگ اقتصادی است مردم ایران به خوبی متوجه شدند  برای تقویت نیروهای خودی باید به تقویت اقتصاد داخلی کمک کرد.

آمارها نشان می دهد تمایل مردم به استفاده از اجناس داخلی نسبت با سالهای گذشته افزایش پیدا کرده است بر همین اساس کارشناسان اقتصادی  به مسئولان دولتی توصیه می کنند با حمایت های مالی و سرمایه ای به تقویت تولید داخلی کمک کنند از طرفی به تولید کننده گان داخلی توصیه می کنند با افزایش کیفیت محصولات داخلی فرهنگ خرید کالای ایرانی را حفظ و تقویت کنند و اعتماد مردم را جلب کنند.

صحبت ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که استراتژی اصلی مقاومت در این جنگ اقتصادی را ترسیم می کنند اگه به درستی توسط مسئولین اجرائی شود مقاومت مردم ایران در نتیجه ایثار آنها مانند گذشته به پیروزی ختم می شود.

انتهای پیام

,
,
,
,
,
,
, خرید کالای ایرانی پیروز در جنگ اقتصادی است,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه