اخبار داغ

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:

استحکامات دشمن در خرمشهر برای ماندن بود/ بهانه‌گیری می‌کردیم خرمشهر آزاد نمی‌شد

استحکامات دشمن در خرمشهر برای ماندن بود/ بهانه‌گیری می‌کردیم خرمشهر آزاد نمی‌شد
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: استحکامات ایجاد شده در خرمشهر برای ماندن مهاجمین، ایجاد و این آغاز خط حضورشان برای آمدن به تهران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرتیپ حسینعلی یوسفعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر این رویداد را اتفاق بسیار بزرگی دانست و افزود: امام خمینی (ره) با یک فرمان ولایی و تکلیف انقلابی قبل از عملیات بیت المقدس فرمودند: خرمشهر باید آزاد شود و پس از فتح هم فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: رابطه پر معنایی بین این دو جمله حضرت امام (ره) وجود دارد و به حکم عقل و منطق یعنی خداوند متعال ابا دارد در غیر مسیر طبیعی جریان امور را جاری کند و خدا خرمشهر را آزاد کرد اما به دست رزمندگان سلحشور اسلام همانا که بر اساس آیه قرآن کریم؛ "یدالله فوق ایدیهم"

,

وی با تاکید بر اینکه همه فشارهای دشمنان در دفاع مقدس تحمیلی بود، افزود: دشمن بعثی با مشارکت قریب به ۳۶ کشور جهان به صورت مستقیم در تهاجم صدام به ایران اسلامی کمک کردند و این حجم از پیوستگی و بسیج جبهه کفر بر علیه ملت ایران بی سابقه بود.

,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: استحکامات ایجاد شده در خرمشهر برای ماندن مهاجمین، ایجاد و این آغاز خط حضورشان برای آمدن به تهران بود.

,

رشادت رزمندگان اسلام و خرمشهری که آزاد شد

, رشادت رزمندگان اسلام و خرمشهری که آزاد شد,

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار کرد: امروز خود را جای آن فرزندان انقلابی امام بگذاریم، دمای صحرای دشت خوزستان در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد گاهی تا ۵۰ درجه می رسد و حال یک انسان معمولی پیاده رها شده در این دشت بیشتر از یک ساعت نمی تواند طاقت بیاورد.

,

وی با اشاره به زمان بندی عملیات بیت المقدس افزود: طول عملیات از ۱۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد به صورت مستمر و در چهار مرحله متوالی به اجرا گذاشته شد. چرا که اگر در اجرای عملیات توقف ایجاد می شد؛ دشمن خطوط را بازسازی و نیروی خود را تازه نفس می کرد.

,

یوسفعلی زاده خاطر نشان کرد: رزمندگان رشید و فاتحان خرمشهر در بیابان های گرم و تفتیده آن روزها چه سختی هایی کشیدند و با لب تشنه و مجروحیت زیر آفتاب ۴۵ درجه چه اوضاع سختی داشته اند، اما با همه این تفاسیر عملیات انجام شد و به پیروزی شگفت انگیز و غیر قابل باور دشمنان اسلام انجامید. با هزاران اسیر و صدها دستگاه ادوات جنگی که به غنیمت گرفته شد و نهایتا خرمشهر آزاد شد.

,

اگر بهانه گیری می کردیم،خرمشهر هیچ وقت نباید آزاد می شد

, اگر بهانه گیری می کردیم،خرمشهر هیچ وقت نباید آزاد می شد,

وی ضمن مقایسه دوران دفاع مقدس و این روزهای کشورمان گفت: باور کنید که اگر بنا بود بهانه سختی، کمبود و مشقت گرفته شود، برای هیچ وقت نباید خرمشهر آزاد می شد، لذا اگر از مرگ می ترسیدیم باید از باز پس گیری این قطعه از خاک میهن چشم می پوشیدیم.

,

چالش های پیش روی ایران اسلامی

, چالش های پیش روی ایران اسلامی,

سردار یوسفعلی زاده نیز در تشریح حال و روزهای امروز کشور و منطقه غرب آسیا گفت: اگر سری به نظریات استراتژیست ها، کارشناسان سیاسی و تحلیلگران بزنیم، برای شرایط امروز کشورمان در مواجهه با چالش های موجود سه سناریو را مطرح می کنند.

,

وی افزود: عده ای معتقدند در مواجهه با امریکا درگیری اجتناب ناپذیر است و در حال گذر زمان است و عده ای می گویند تلفن ترامپ به صدا در می آید و ایران با حالت عذر خواهانه از وی می خواهد که با هم صحبت کنیم و عده ای دیگر اما از تداوم همین اوضاع فعلی صحبت می کنند.

,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با مسئولان کشور گفت: نظر مقام معظم رهبری در خصوص سناریو اول این است که جنگ اتفاق نمی افتد؛ اولا به دلیل مشکلات طرف امریکایی و ثانیا به دلیل آمادگی های ما در مواجهه با دشمن و از طرفی اینکه ایران آغاز گر جنگ نبوده ولی پاسخ هر متجاوزی را هم با قدرت تمام خواهد داد.

,

وی در خصوص سناریو دوم مطروح شده این نظر را داشت که آزموده را آزمودن خطاست و حضرت آقا هم گفتن مذاکره مجدد با استکبار و کسانی که مظهر بدعهدی وپیمان شکنی اند.، سم است.

,

مقاومت راهبرد اصلی نظام در شرایط فعلی

, مقاومت راهبرد اصلی نظام در شرایط فعلی,

وی با اشاره به مقاومت بعنوان راهبرد اصلی نظام در شرایط کنونی، سوم خرداد ماه را یوم الله دانست و گفت: اگر بخواهیم راهبرد سوم خرداد را پی گیری کنیم، باید لباس رزم پوشیده و مقاومت کنیم.

,

یوسفعلی زاده در بخشی دیگر شرایط امروز کشور را به هیچ وجه قابل مقایسه با سالهای دفاع مقدس ندانست و افزود: ما دستمان پر است و ظرفیت های بی نظیر منطقه ای و بین المللی ما غیر قابل مقایسه با ۳۷ سال پیش است.

,

سردار یوسفعلی زاده با اشاره به اینکه تا امروز چون در مقابل دشمن خواسته ایم و مقاومت کرده ایم، توانسته ایم پیروز باشیم و باید برای فردای کشور هم بخواهیم تا بتوانیم و راهش فقط از مسیر مقاومت می گذرد،افزود: هیچگاه برای ما جنگ هدف نبوده و هدف فقط پیش بردن اهداف و رسالت خودمان است و می توانیم با مقاومت، بدون جنگ دشمن را از هر گونه تهدید باز داشته لذا باید آنقدر قدرتمند شویم تا کسی جرات تهدید کردن ما را نداشته باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: ملت هایی پایمال اند که ضعیف و ذلیل اند و قبل شکسته شدن،خودشان از درون می شکنند، لذا نباید فرهنگ ارزشمند و تاریخ پرافتخار دفاع مقدس را فراموش کنیم.

,

ظرفیت ایستادگی و تنبیه متجاوزان را داریم

, ظرفیت ایستادگی و تنبیه متجاوزان را داریم,

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ما قطعا ظرفیت ایستادگی و تنبیه هر متجاوزی را داریم اما شرطش آن است که بر همان عهدی که بسته ایم بمانیم.

,

سردار یوسفعلی زاده تاکید کرد: راه ما شفاف و روشن بوده و جریان مقاومت به داشتن اراده سازش ناپذیری، ایستادگی و مقاومت نیاز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه