اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین :

زنان سرپرست خانوار ۶۵ درصد مددجویان قزوین را تشکیل می‌دهند

زنان سرپرست خانوار ۶۵ درصد مددجویان قزوین را تشکیل می‌دهند
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اکنون 18 هزار و هشتصد زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که این عده 55 درصد مددجویان را تشکیل می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید مومنی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: بیش از ۲۹ هزار خانوار مستمری بگیر و ۷هزار و ۷۰۰ خانواده نیز به صورت تک خدمتی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی ادامه داد: سال ۹۷ بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان استان در قالب های برنامه های حمایتی، کمک معیشت، تسهیلات، خرید مسکن، ودیعه مسکن، کمک هزینه درمانی ، جهیزیه پرداخت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان قریب به ۶۴ درصد رشد داشته است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: جمعیت کل ۲۹ هزار و ۱۲۷ خانوار تحت حمایت ۵۴هزار و ۷۰۰نفر است که ۶۵درصد معادل ۱۸هزار و هشتصد خانوار  زن سرپرست خانوار هستند.

,

مومنی افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد که مشارکت مردمی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از رشد ۳۶ درصدی برخوردار بوده است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه امروز جنس فقر نسبت به گذشته تغییر کرده و جوانتر شده است، عنوان کرد: امروز نوع خدمت به مددجویان با گذشته متفاوت شده چراکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا خانواده های تحت حمایت بتوانند درشرایط فرهنگی مناسب به زندگی خود ادامه دهند یعنی اگر اشتغالی ایجاد می شود باید با رویکرد حفظ حضور بیشتر زن سرپرست خانوار در خانه باشد.

,

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اگرچه لازم است زن سرپرست خانوار با تلاش و فعالیت به درآمدزایی برای خود و خانواده اش اقدام کند ولی باید این فعالیت کمترین تأثیر را در کاهش حضور مادر در خانه را داشته باشد.

,

وی یادآورشد: یکی از رویکردهای کمیته امداد امام (ره) ارائه خدمات مختلف با توجه به رویکردهای فرهنگی است از این رو توجه به شرایط اجتماعی و نقش افراد در زندگی اجتماعی، موضوع مهمی است که پیوسته مورد توجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه