اخبار داغ

بیمقدار مطرح کرد:

استانی شدن انتخابات به این دوره نمی‌رسد/ کاهش میزان مشارکت، دلیل اصلی رد شورای نگهبان

استانی شدن انتخابات به این دوره نمی‌رسد/ کاهش میزان مشارکت، دلیل اصلی رد شورای نگهبان
نماینده مردم تبریز گفت: شورای نگهبان معتقد است با استانی شدن انتخابات مشارکت قومیت ها به هم خورده و میزان مشارکت مردمی در انتخابات کاهش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آناج، اظهار داشت: شورای نگهبان قانونی اساسی به طرح استانی شدن انتخابات ایراداتی گرفت و به مجلس ارجاع داده شد تا دوباره در کمیسیون بررسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی گفت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به چند موضوع  که مهمترین آن، میزان مشارکت کمتر در انتخابات بود، شورای نگهبان معتقد است با استانی شدن انتخابات مشارکت قومیت ها به هم خورده و  مشارکت مردم در انتخابات کاهش می یابد.

,

عضو کمیسیون شورا مجلس، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس تا 18 خرداد ماه تعطیل خواهد بود و آخرین مهلت استعفای برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس تا 16 خرداد ماه است، بنابراین استانی شدن انتخابات به این دوره نخواهد رسید ولی شاید انتخابات دوره های بعدبه شکل استانی برگزار شود.

,

مجمع تشخیص مصلحت نظام قبل از ارجاع ورود پیدا کرده

,

بیمقدار یادآور شد: کمیسیون تشخیص مصلحت نظام ، قبل از مجلس و شورای نگهبان وارد عمل شده در حالی که قانون اساسی می گوید، در صورت وجود اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود پیدا می کند ولی تاکنون این طرح به مجمع تشخیص ارجاع داده نشده است.

,

نماینده مردم تبریز، تصریح کرد: اتفاقا استانی شدن باعث مشارکت بیشتر خواهد شد، خرید و فروش رای کمتر و مشارکت در محل ها متمرکز می شود، برخی هستند که در انتخابات نزدیک به 50 هزار نفر  از نقاط مختلف را با وعده چلوکباب و پول جمع آوری کرده و با اتوبوس راهی حوزه انتخاباتی خودشان می کنند تا رای جمع کنند، استانی شدن انتخابات از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه