اخبار داغ

آیت‌الله علما:

دولت نباید از محل زکات کارهایش را انجام دهد

دولت نباید از محل زکات کارهایش را انجام دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه زکات باید صرف اموری برای ترویج دین اسلام شود، گفت: دولت نباید از محل زکات کارهایش را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز پنجشنبه در نشست شورای زکات استان، جلسه تصمیم گیری برای ضعفا و فقرا را یکی از بهترین جلسات دانست و اظهار داشت: زکات یکی از وجوهات شرعی است که اگر پرداخت شود فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: زکات باید صرف ساخت مسجد و اموری که مربوط به ترویج دین اسلام است، شود و همچنین زکات باید برای کمک به و نیازمندان و فقرا و بیماران هزینه شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: به برکت جمهوری اسلامی امروز به زکات سر و سامان خوبی داده شده است.

,

وی ضمن بیان اهمیت زکات در اسلام ابراز داشت: ساخت غسالخانه و کارهایی که دولت باید انجام دهد نباید از محل زکات پرداخت شود.

,

آیت الله علما در ادامه یکی از دغدغه‌های مهم امیرالمومنین (ع) را توجه به فقرا و نیازمندان بیان کرد و گفت: ایشان همواره به نیازمندان توجه داشت و همین امر سبب مخالفت سران وقت شد اما امام علی (ع) برای کمک به نیازمندان از تلاش دست برنداشت و تقسیم عادلانه بیت المال بین فقرا اولویت اول ایشان بود.

,

وی گفت: تشکیل کمیته امداد در بهبوهه اوایل انقلاب نشان از توجه امام (ره) به فقرا را می‌رساند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خدمت به فقرا و نیازمندان را بالاترین خدمت دانست و افزود: باید در پرداخت زکات مدیریت شود و در این راستا هر چه خدمت کنیم بدون شک نتیجه آن متوجه کل جامعه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه