اخبار داغ

برپایی سومین نمایشگاه قرآن و عترت در خلیل آباد

برپایی سومین نمایشگاه قرآن و عترت در خلیل آباد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد گفت: سومین نمایشگاه قرآن وعترت همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم افتخاری در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: سویمن نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درمشهد در شهرستان خلیل آباد در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی زمینه سازی مناسب برای انس بیشتر مردم با مفاهیم روح بخش قرآن کریم و معرفی فعالیت ها و هنرهای قرآنی در ماه مبارک رمضان را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 12 غرفه در این نمایشگاه دایر می باشد.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خلیل آباد همچنین درادامه با اشاره به وجود 12 غرفه در این نمایشگاه تصریح کرد: دراین نمایشگاه غرفه های متعددی نظیر غرفه فروش کتاب و قرآن، مفاتیح الجنان، نهج البلاغه، کتب مذهبی و محصولات فرهنگی، قصه گویی، ایستگاه نقاشی، گریم کودک، صنایع دستی، عفاف وحجاب، پاسخ گویی به مسائل شرعی، تصحیح قرائت نماز و قرآن، معرفی فعالیتها و دستاوردهای قرآنی ادارات و موسسات قرآنی، غرفه اکرام ایتام و غرفه های هنری با همکاری انجمن های فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می باشد.

, .,

وی با بیان اینکه غرفه قصه گویی برای کودکان و ایستگاه نقاشی کودک از دیگر فعالیت های هنری این نمایشگاه است، اذعان کرد: دراین غرفه مربیان قرآنی داستان های قرآنی را برای کودکان بازگو نموده و پس ازپایان داستان، کودکان تصورات ذهنی خود را از داستان بیان شده، نقاشی می کنند که با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و موسسه قرآنی حکمت پویان شهرستان جهت شرکت علاقمندان در جشنواره کتابخوان رضوی برگزارمی شود.

, .,

افتخاری کتابت زنده آیات قرآن کریم را از دیگرغرفه های سومین نمایشگاه قرآن و عترت خلیل آباد دانست و عنوان کرد: این غرفه با همکاری انجمن خوشنویسان ایران شعبه خلیل آباد برپا شد و هنرمندان خوشنویس در این غرفه آیات قرآن را کتابت می کنند و در اختیار مراجعه کنندگان قرارمی دهند.

, .,

وی با بیان اینکه غرفه فعالیت های قرآنی موسسه قرآن وعترت حکمت پویان که شامل کتب و نرم افزارهای قرآنی، تصحیح قرائت نماز و قرآن، پاسخگویی به مسائل شرعی و قصه گویی برای کودکان است، تشریح کرد: غرفه صنایع دستی و عفاف و حجاب با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان برپا شده است و محصولات دست بافته های سنتی و همچنین چادرهای عربی و حجاب جهت تهیه علاقمندان موجود است.

,

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: علاوه بر این، نمایشگاه هر شب اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری نظیر شب شعر، اجرای نمایش طنز، مولودی خوانی، گروه سرود و تواشیح، تعزیه خوانی و مسابقه میوه آرایی با همکاری اداره فنی و حرفه ای و مسابقات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در قالب شب های فرهنگی کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه