اخبار داغ

در نشست "نقش رسانه در دفاع مقدس" مطرح شد:

آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان در هفته آینده/ جای خالی ۲۶۰ شهید گیلانی “آزاد سازی خرمشهر” در رسانه ها

آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس گیلان در هفته آینده/ جای خالی ۲۶۰ شهید گیلانی “آزاد سازی خرمشهر” در رسانه ها
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رشادت های ۲۶۰ شهید گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر را نشان دهنده نقش برجسته گیلانیان در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: باید بین رزمندگان دفاع مقدس و اصحاب رسانه پل ارتباطی ایجاد شود زیرا به تجربیات آن ها بسیار نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سرهنگ عباس بایرامی پیش از ظهر امروز در نشست نقش “رسانه در دفاع مقدس” با اشاره به اینکه وجود ۲۶۰ شهید گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر نشان دهنده نقش برجسته گیلانیان در دفاع مقدس است، اظهار کرد: باید بین رزمندگان ناشناس در دفاع مقدس و اصحاب رسانه پل ارتباطی ایجاد شود زیرا به تجربیات آن ها بسیار نیاز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با بیان اینکه در دومین روز از ایام گرامیداشت سوم خرداد با شعار روز شهید و مقاومت بعدازظهر امروز ساعت ۱۶:۳۰دقیقه مراسم گلباران مزار شهدا انجام می شود، ادامه داد: پس از آن یادواره ۲۶۰ شهید آزاد سازی خرمشهر با محوریت شهدای بزرگی چون شهید ناصریان و شهید احمدی دیلمی برگزار می شود.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اختصاص زمین موزه دفاع مقدس گیلان، بیان کرد: یکشنبه آینده ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بعدازظهر با حضور استاندار گیلان، امام جمعه رشت و سایر مدیران و مسئولان مرتبط کلنگ اجرایی این موزه بر زمین خواهد خورد.

,

مظفر نامدار، رئیس موسسه برهان عقل و اشراق در ادامه این نشست با بیان اینکه تا سال ۵۸ درحالی که فقط سه رسانه مکتوب در ایران وجود داشت، ۵۰ شبکه رادیویی علیه ایران برنامه اجرا می کردند اظهار کرد: نهاد جهادسازندگی اولین‌ نهاد در سال ۵۹ بود که مبحث هسته‌ای اولیه مهندسی جنگ را بر عهده گرفتند.

,

وی با تاکید بر اینکه باید در حفظ آثار دفاع مقدس پیگیری و جست و جو کرد تا خاطرات برجامانده یافت شود، بیان کرد: اصحاب رسانه رسالت ابلاغی دارند و مفاهیم تولیدی خود را منتقل می کنند و در این راستا هر رسانه باید خود راه و روش کشف را پیدا کند.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس موسسه برهان‌ عقل و اشراق با بیان اینکه اگر قرار باشد رسانه منتظر خبر از نهاد ها باشد دیگر هنری وجود ندارد، ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد حضور رسانه در دفاع مقدس و انتقال آنها اتفاق بزرگی رقم نخواهد زد.

,

وی با اشاره به اینکه امروز با پدیده ای به نام سیاست رسانه ای شده یعنی ورود ناخوانده روابط عمومی ها، نخبگان حرفه ای تبلیغ، نخبگان چرخش افکار و جنجال سازان در فرایندهای مختلف روبه رو هستیم خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب نیز سیاست رسانه ای بکار گرفته شد که منجر به جنگ شد و ملت ایران تنها و مظلوم در گوشه ای و تمام دنیا را در گوشه ای دیگر قرار داد.

,

رحمت انصاری راد، پیشکسوت رسانه در دفاع مقدس با بیان اینکه برای ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر، جایگاه ویژه و خاصی در رسانه ها وجود ندارد و مقصر این اتفاق ما رسانه ها هستیم، اظهار کرد: از گیلان حدود ۸ یگان در دفاع مقدس حضور داشت و این ضعف ما است که نمی دانیم در عملیات بیت المقدس چند رزمنده داشتیم.ِ

,

وی با اشاره به۲۲هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده در گیلان افزود: ۲۰درصد جوانان گیلان در جبهه حضور داشتند اما اکنون چه جایگاهی در رسانه دارند؟ از رسانه ها می خواهم تا جایگاه ویژه ای را برای این سرمایه ها در رسانه مشخص کنند.

,

مسئول مجمع عالی بسیج رسانه استان نیز با طرح پیشنهاد ایجاد کمیته تخصصی با حضور یک نماینده از خبرگزاری، رسانه مکتوب یا پایگاه های خبری، اظهار کرد: آنچه که امروز به آن نیاز داریم این است که همان واقعیت های اتفاق افتاده را درست مطرح کنیم زیرا در شرایط فعلی کشور، انعکاس آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده باعث شرمندگی و هراس دشمن می شود.

,

در ادامه این نشست از رودبارکی، پیشکسوت دفاع مقدس، حمیدرضا معاف پیشکسوت عرصه رسانه در دفاع مقدس و حسین داداشی مدیر خبرگزاری دفاع مقدس به بیانی چند از خاطرات دفاع مقدس پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه