اخبار داغ

با افزایش ذخایر نفتی آمریکا؛

قیمت نفت ۹۷ سنت کاهش یافت

قیمت نفت ۹۷ سنت کاهش یافت
روز پنج‌شنبه، با توجه به رشد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا و تقاضای اندک پالایشگاه‌ها، قیمت نفت افت دیروز خود را ادامه دارد و بیش از یک درصد سقوط کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با توجه به رشد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا و تقاضای اندک پالایشگاه‌ها، قیمت نفت افت دیروز خود را ادامه دارد و بیش از یک درصد سقوط کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تا ساعت ۱۴:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی نفت، ۹۷ سنت یا ۱.۳۷ درصد سقوط کرد و به ۷۰.۰۲ دلار رسید.

,

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۸۱ سنت یا ۱.۳۲ درصد سقوط کرد و به ۶۰.۶۱ دلار رسید.

,

این درحالی است که قیمت‌های نفت در معاملات دیروز هم حدود ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده بودند.

,

ادوارد مویا تحلیل‌گر شرکت کارگزاری اوآندا، می‌گوید: رو به رشد بودن میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا و کند شدن تقاضا برای محصولات پالایشگاهی، اشاره به این دارد که احتمالاً روند کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

,

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور ۴.۷ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۷۶ میلیون بشکه رسیده است. همچنین میزان تولید نفت آمریکا با ۱۰۰ هزار بشکه افزایش در روز، به ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

,

از سوی دیگر تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، این نگرانی را ایجاد کرده است که رشد اقتصادی جهان و در نتیجه تقاضا برای سوخت پایین بیاید. این تنش‌ها هم فشار رو به پایینی به قیمت‌های نفت وارد کرده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه