اخبار داغ

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان:

آمادگی پایگاه انتقال خون سیرجان در شب‌های قدر برای اهدا کنندگان/ در سیرجان مشکلی از نظر تامین خون نداریم

آمادگی پایگاه انتقال خون سیرجان در شب‌های قدر برای اهدا کنندگان/ در سیرجان مشکلی از نظر تامین خون نداریم
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان گفت: پایگاه انتقال خون سیرجان در شب‌های قدر از ساعت ۲۱ الی۱ بامداد پذیرای اهدا کننده های خون می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسوی رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: مرکز انتقال خون وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,  ,

موسوی در ادامه افزود: خوشبختانه پایگاه انتقال خون سیرجان در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی علاوه بر تامین نیاز این شهرستان تقریبا ۵۰ درصد اضافه خون و فرآورده‌های خونی را به مرکز استان و بیماران تالاسمی جنوب استان و بعضی مواقع به استان های همجوار ارسال می کند.

,

وی اظهارداشت: شهرستان سیرجان از نظر تامین خون مصرفی در مراکز تحت پوشش مرکز انتقال خون هیچگونه مشکلی ندارد و از ساعت ۸ الی ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون می باشد و از اول سال جدید تا به الان ۱ هزار و ۸۰۰ واحد اهدای خون داشته ایم که از این مقدار واحد خون ۴ هزار فرآورده خونی تولید شده است که فرآورده های خونی شامل پلاسما پلاکت و گلبول های قرمز می باشد و افرادی که خون اهدا می کنند به سه بیمار نیازمند کمک می کنند.

,

موسوی در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون گفت: حداقل سن اهدا کننده خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵) باشد حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و فواصل اهدا خون هر ۸ هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از ۴ بار و برای خانم ها از ۳بار تجاوز ننماید.

,

وی در ادامه اظهارداشت: درصورت وجود علائم آلرژی‌ها مصرف دارو سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی کلیوی، کبدی و سابقه تزریق خون و فرآورده های آن حتماً پزشک انتقال خون را در جریان قرار دهند.

,

موسوی در پایان افزود: پایگاه انتقال خون سیرجان در شب‌های قدر از ساعت ۲۱ الی۱ بامداد پذیرای اهدا کننده های خون می باشد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه