اخبار داغ

حجت‌الله عبدالملکی:

وزارت علوم با حقوق بیت‌المال مشکلات صنعت اروپا را حل می‌کند/فرهنگ تولید، عنصر مفقوده رونق اقتصادی

وزارت علوم با حقوق بیت‌المال مشکلات صنعت اروپا را حل می‌کند/فرهنگ تولید، عنصر مفقوده رونق اقتصادی
استاد دانشگاه با بیان این مطلب که فرهنگ تولید کلید تقویت و رونق تولید است گفت: فرهنگ اقتصادی اسلامی کاملا در اختیار تولید است و بر خلاف آن در فرهنگ غربی تولید ارزش ندارد بلکه مصرف گرایی و لذت گرایی ارزش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، حجت‌الله عبدالملکی اقتصاددان و استاد دانشگاه در هیئت فعالان فضای مجازی و اهالی رسانه مشهد مقدس شب گذشته در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در مورد شعار سال 8 و اهمیت آن در چارچوب اقتصاد مقاومتی گفت: نرخ پیشرفت کلی کشور طی 40 سال گذشته در همه حوزه ها با مقایسه کشورهایی که طی این سال ها پیشرفت داشته اند و با 500 شاخص، بیشتر بوده است و از اواخر دهه 80 از میانگین 20 کشور برتر دنیا عبور کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

 

,

وی با بیان اینکه انتظاری که مرم از پیشرفت کشور داشته اند محقق نشده است افزود: ظرفیتی که برای پیشرفت داریم از آنی که محقق شده بالاتر است.

,

 

,

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به شکاف بین وضعیت پیشرفت موجود و ظرفیتی که برای پیشرفت داریم اظهار کرد: مهم ترین مأموریت ما در گام دووم انقلاب پر کردن فاصله این دو شکاف است و روند پیشرفت ما افزایش یابد و البته نظریه ما در این راستا الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

,

 

,

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بعد اقتصادی این الگو است و دشمن سعی دارد القا کند که مردم ایران طی 40 سال گذشته افت داشته اند.

,

 

,

عبدالملکی تصریح کرد: میانگین این 500 شاخص نشان دهنده پیشرفت خوب است اما شکاف بین انتظارات وییشرفت محقق شده زیاد است و لذا دشمن مردم را ناامید می کنند.

,

 

,

وی افزود: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب به هر نحوی بر تولید تأکید دارند چراکه تولید شاه بیت اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

وی با اشاره به اثرات تولید از جمله کاهش نیاز به کالاهای خارجی، اشتغال، رفاه، افزایش درآمدهای دولت و کاهش نیاز به درامدهای نفتی و بی اثر شدن تحریم ها افزود: با یک عنصر تولید همه مشکلات اقتصادی حل می شود و تقریبا همه اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی محقق می شود.

,

 

,

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: بازار از جمله نیازمندی های تحقق تولید است چراکه بازار داخلی و بازار 15 کشور اطراف را در اختیار داریم و با ظرفیت جغرافیایی خوب اغلب این کشورها اماده تعامل اقتصادی هستند و همه کشورها از نظر سطح تکنولوژی از ما پایین تر هستند کع با 5 درصد این بازار مشکلات حل خواهد شد.

,

 

,

وی افزود: عامل دوم نیروی کار است که 33 میلیون نفر نیروی جوان در کشور هستند و ظرفیت فوق العاده ای وجود دارد و باید بتوانیم دانش و فناوری را در تولید دخیل کنیم که در این موضوع نیز جزو کشورهای قوی هستیم.

,

 

,

عبدالملکی گفت: تولید، سرمایه می خواهد که امروز نقدینگی کشور به شدت افزایش یافته است و اگر 30 درصد از این نقدینگی به سمت تولید برود مشکل استغال حل خواهد شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه مواد اولیه اصلی دنیا نفت و گاز، کشاورزی و معادن است که ایران در همه این زمینه ها سرآمد و قوی هستیم افز.د: در این زمینه مشکل آب نداریم بلکه مدیریت آب مشکل داریم و از نظر اقلیمی در نوار 30 درجه و در بهترین اقلیم دنیا از نظر  آب و هوایی برای کشاورزی هستیم.

,

 

,

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: تنها یک مورد نرم افزاری خیلی اساسی نداریم در کشور که عبارتست از فرهنگ تولید که این فرهنگ تولید عامل اساسی است که 5 مورد را بالا را ترکیب می کند و کشور را تبدیل با قدرت اقتصادی می‌کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه فرهنگ تولید یعنی هر فردی قلبش برای تولید بتپد افزود: سرمایه ها چرا سمت تولید نمی‌رود و مسئولین اقتصادی چرا در این زمینه علی رغم استعدادهای کشور بی تفاوت هستند و به سمت خام فروشی نفت می‌رویم؟

,

 

,

عبدالملکی فرهنگ تولید را به معنای استفاده از کالای داخلی با کیفیت دانست و خاطرنشان کرد: 100 هزار استاد دانشگاه دارید و بجای اینکه مشکل تولید و کیفیت صنعت تولید داخل را بررسی و حل کند دائما در حال مطالعه برای حل مشکل صنعت اروپا و غرب هستند و لذا جامعه علمی در داخل کشور تبدیل به برده های غرب شده‌اند و این یعنی عدم داشتن فرهنگ تولید در بخش ایده و ابتکار.

,

 

,

وی افزود: وزارت علوم برای پیشرفت اساتید تعیین کرده است که باید برای ارتقا مقاله isi  داشته باشید و لذا استاد دانشگاه باید مقاله ای را ارائه دهد که مسائلی را حل کند که در کشورهای غربی مطرح است نه در داخل کشور و اینچنین است که با حقوق بیت المال مشکلات صنعت اروپا و امریکا را حل می‌کنیم.

,

 

,

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که فرهنگ تولید کلید تقویت و رونق تولید است و سایر عوامل را داریم تصریح کرد: فرهنگ اقتصادی اسلامی کاملا در اختیار تولید است و بر خلاف آن در فرهنگ غربی تولید ارزش ندارد بلکه مصرف گرایی و لذت گرایی ارزش دارد.

,

 

,

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در فرهنگ اسلامی نماد اصلی فرهنگ اقتصادی اسلام هستند که کم مصرف ترین و پرتولید ترین انسان زمان خودشان هستند لذا باید عناصر اقتصاد اسلامی را به بدنه جامعه، دانشجو، کارگر و اساتید تزریق کنیم تا تولید رونق بگیرد و بعد از آن تمدن نوین اسلامی شروع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه