اخبار داغ

امام جمعه بندر سیراف:

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است
امام جمعه سیراف بیان کرد: این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف با مصاحبه با خبرنگار سپاس گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

وی ادامه داد:این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری درباره فضایلت های شب قدرافزود:هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری از اعمال شب قدربیان کرد: شب قدر اعمالی دارد که از اعمال مشترک شبهای قدر را می توان به غسل  و دو رکعت نماز که در هر رکعت پس از سوره حمد، هفت مرتبه توحید خوانده و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگوید، أَسْتَغْفِرُ اللّه وَ أَتوبُ الَیْهِ  در روایت نبوى است که از جاى برنخیزد تا خدا او و پدر و مادرش را بیامرزد.

,

امام جمعه بندر سیراف در پایان به برنامه های شب های قدر در بندر سیراف اشاره کرد: با حضور مبلغان در شهر سیراف علاوه بر اینکه هر شب در حسینیه های سیراف مراسم جزء خوانی ، تفسیر، قرائت دعای افتتاح و سخنرانی از همان شب اول رمضان برپا شده است و شب های قدر به صورت ویژه مردم با شب زنده داری و قرائت دعای جوشن کبیر،ابوحمزه ثمالی،مناجات امیرالمومنین در مسجد کوفه و دعای قرآن به سر تا سحر با خداوند متعال مناجات می کنند.و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مراسم افطاری و شام همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء در محل برگزاری نماز جمعه بندر سیراف (حسینیه امام خمینی ره ) با دعوت از عموم مردم برگزار می شود

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه