اخبار داغ

در نشست شورای سلامت استان مطرح شد

رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در اهدای عضو

رتبه دوم کهگیلویه و بویراحمد در اهدای عضو
صبح امروز نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری و با حضور مجموعه مدیران اداری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس؛ صبح امروز نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک  استانداری و با حضور مجموعه مدیران اداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ابتدا گفت: برنامه های آموزشی و درمانی در جامعه هدف از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در حوزه فشار خون ادامه دارد.

,


 

,
,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:یکی از برنامه ها  در خصوص این موضوع پیام های اولیه در خصوص بسیج ملی کنترل فشارخون است که این برنامه توسط آقای دکتر نمکی مبنی بر اهمیت بیماری فشار خون به رئیس جمهور صورت گرفته است و برنامه از ۲۱ فروردین 98 شروع شده است.

 

,
,
,


وی ابا شاره به روز جهانی اهدا عضو گفت: در روز جهانی اهدا عضو استان مقام دوم بعد از یزد را نصیب خود کردیم.

,
,

 

,



معاون سیاسی استاندار بیان کرد: با همکاری علوم پزشکی باید کارکنان استان کنترل فشار خون خود را داشته، که متاسفانه خیلی از افراد جان خود را دراثر ندانستن از دست داده اند، از طرفی در طب سنتی و فضای مجازی موضوعاتی برای درمان بیان می شود که مبنای علمی ندارد.

,
,
,



نظری گفت: خیلی از افراد دستگاه های فشار خون خریداری کرده ولی طرز کار آن را بلد نبوده که دراین راستا آموزش و پرورش و رسانه ها و صدا وسیما باید اطلاع رسانی کنند.

,
,
,

 

,

وی افزود: در بخش روستایی دستیاران و بخشداران باید مشکلات فشار خون و اثرات ناشی از آن را اطلاع رسانی کنند.

,



مدیر کل دامپزشکی گفت:  در خصوص بر خی بیماری ها نظیر فلج اطفال که بیماری مشخصی دارد وعلیه آن درمانی صورت میگیرد ولی در فشار خون با تجویز دارو مشکلی حل نخواهد شد، در خصوص فشار خون فست فودها، همچنین در هنگام تبلیغات تلویزیون خوراکی هایی نظیر پفک و  نیز عوامل اجتماعی بر افزایش  فشار خون تاثیر دارد، در شرایط حاضر باید بر پیشگیری و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در استان بهره برد.

,
,
,

 

,


یزدانپناه در پاسخ گفت: در فلج اطفال هدف ریشه کنی بود ولی در فشار خون پیشگیری و غربال گری و همچنین آموزش های لازم در این خصوص باید صورت گیرد.

,
,



مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز گفت: در طول سال ایستگاه فشار خون، هم چنین در  نماز جمعه ها در‌کنار علوم پزشکی خواهیم بود، در خصوص تامین چادر به صورت امانی با هماهنگی در شهرستانی و در نماز جمعه ها با پایگاه ها همکاری خواهد شد.

,
,
,

 

,


جهان بین بیان کرد: برای تامین نیرو جهت کنترل فشار خون نیز این همکاری  با علوم پزشکی صورت خواهد گرفت.

,
,



یزدانپناه گفت: در خصوص مسائل درمانی و پزشکی تغییراتی صورت گرفته و اطلاعات باید در سامانه سیب ثبت شود.

,
,
,

 

,



رئیس خانه سلامت استان در ادامه جلسه گفت: یکی از ضرورت ها در کنار ترغیب مردم برای مراجعه کمتر به درمانگاه استفاده از ظرفیت NGOهاست.

,
,
,

 

,


رشیدی بیان کرد: یکی از موضوعات به نام سواد سلامت بوده که در این مقوله استان ما دچار اشکال بوده، در شرایط حاضر در بخش سلامت خانواده در حال فعالیت هستیم، در موضوع اطلاع رسانی ۵۰ درصد بیماری هارا می توان حل کرد و با مشارکت مردم می توان سبب کمک به کنترل بیماری و توسعه سلامت شد.

,
,

 

,


وی افزود ؛ موضوع زائرین در مناطق جنوب سبب ایجاد بیماری می شود، و  در بین مناطق محروم از طریق خیرین نقش خود را از طریق نیروهای مربوطه ایفا خواهیم کرد‌.

,
,

 

,



مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بیان کرد: طرحی به نام بسیج فشار خون اعلام شده و ظرفیت های خوبی برای پیگیری در سطح شهرستان ها در این خصوص خواهیم داشت.

,
,
,

 

,


ساداتی عنوان کرد: ۱۰ ناحیه میتوان از آنها استفاده کرد، تیپ ۴۸ فتح، پایگاه بسیج در مناطقی محروم مانند چین لوداب و ۲۰ پایگاه ثابت و متغیر برای همکاری  را در نظر خواهیم داشت.

,
,

 

,


وی افزود: در حوزه آموزش و‌ پیشگیری پیشنهاد می شود از افراد کادر با صدور گواهی استفاده کرد.

,
,



مدیر دفتر کنترل کیفیت اب و فاضلاب استان : در بحث آموزش باید اعتمادی بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده وجود داشته باشد و در شرایط حاضر در بحث سلامت این بی اعتمادی وجود دارد مانند تغذیه خانواده که نوعی بی اعتمادی وجود دارد.

,
,
,

 

,


صداقت بیان کرد: در خصوص طب سنتی هرچند لگام گسیختگی وجود دارد اما بسیاری از مردم از تجویز این طب بهره برده اند و نباید این مقوله سرکوب شود.

,
,

 

,

وی عنوان کرد: در برخی از اقلام غذایی مانند روغن که سبب افزایش فشار خون میشود باید بر سلامت آنها نظارت کرد تا هزینه های اضافی در بخش درمان تحمیل نشود.

,

 

,


نظری: در حوزه تخصصی خودمان اظهار نظر کنیم و آب و  فاضلاب باید در حوزه سلامت و سنگ کلیه که موجب افزایش فشار خون می شود اظهار نظر کند.

,
,

 

,


صداقت درپاسخ گفت: بحث سنگ‌کلیه ارتباطی با فشار خون وجود ندارد و این موضوع را بسیاری از صاحی نظران علمی بیان کرده اند.

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه