اخبار داغ

در نماز جمعه های استان اصفهان مطرح شد:

در حفظ عزت خواهران، عده‌ای به دنبال ایجاد اختلاف و مخالفت با قانونند/ نیابت قضایی به دادستان شیراز برای دستگیری خانم تک‌خوان ابیانه

در حفظ عزت خواهران، عده‌ای  به دنبال ایجاد اختلاف و مخالفت با قانونند/ نیابت قضایی به دادستان شیراز برای دستگیری خانم تک‌خوان ابیانه
امام جمعه موقت اصفهان گفت: دادستان اطلاعیه‌ای در مقابله با منکرات علنی جامعه دادند که محتوای آن چیزی بود که فتوای مراجع و قوانین هم آن را تایید می‌کند اما نمی‌دانم چرا هر وقت بحث حفظ عزت خواهران مطرح می‌شود، عده‌ای سهواً یا عمداً به دنبال ایجاد اختلاف و مخالفت با قانون هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: امروز روز آزادسازی خرمشهر است که با انجام عملیات غرور آفرین بیت المقدس صورت گرفت و این فتح، الگویی برای ادامه استقرار انقلاب اسلامی و همچنین اجرای این الگو در منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمن الگویی بود که از خرمشهر گرفتیم و همین الگو در لبنان باعث فرار اسرائیلی‌ها از دست حزب‌الله شد.

,

وی یادآور شد: وزن مقاومت در این سال‌ها بسیار تغییر کرده است و بقای اسرائیلی‌ها به ایجاد تنش و حمله به مردم بی‌گناه غزه است اما همین حمله‌ها همدمنجر به عقب‌نشینی آن‌ها و پذیرفتن شکست شده است.

,

مهدوی خاطرنشان کرد: سختی زیادی و رنج‌های فراوانی در فتح خرمشهر اتفاق افتاد اما خبر آزادسازی این شهر، وجدی را در بین ملت ایجاد کرد تا سختی‌ها فراموش شود و امروز هم جوانان انقلابی با مقاومت خود در همه عرصه‌ها در برابر دشمن، پیروزی را از آن خود خواهند کرد.

,

وی افزود: روز قدس هفته آینده خواهد بود و برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها خواهیم آمد و این روز باعث شده تا ملت‌های مسلمان در برابر دشمن واحد خود متحد شوند.

,

امام جمعه موقت اصفهان متذکر شد: تقاضای مردمی زیادی برای مکان برگزاری روز قدس در میدان امام (ره) شده بود و نهایتاً با موافقت امام جمعه محترم، این مکان به عنوان محل راهپیمایی انتخاب شد و انشالله حضوری پر صلابت از مردم را به دنیا نشان دهیم.

,

وی تأکید کرد: دادستان اطلاعیه‌ای در مقابله با منکرات علنی جامعه دادند و که محتوای آن چیزی بود که فتوای مراجع و قوانین هم آن را تایید می‌کند اما نمی‌دانم چرا هر وقت بحث حفظ عزت خواهران مطرح می‌شود، عده‌ای سهواً یا عمداً به دنبال ایجاد اختلاف و مخالفت با قانون هستند.

,

مهدوی با اشاره به این که حفظ عفت و حیای جامعه ریشه فکری داشته و استدلال عقلی در پس آن قرار دارد گفت: از ریاست آموزش و پرورش به منظور تشویق بچه‌های کلاس اولی به حفظ حجاب برتر تشکر می‌کنیم.

,

به گفته وی، اطلاعیه دادستان اصفهان مطابق قانون و فتوای مراجع بوده و برخی در پی انتشار صحبت‌های نسنجیده علیه این اطلاعیه هستند، جامعه نیاز به آرامش دارد و هرکسی به خود اجازه ندهد با قوانین مقابله کند.

,

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص ایام ماه مبارک رمضان هم اظهار کرد: ارتباط روزه و تقوا در حصول رعایت برخی اخلاقیات است، خصوصاً غضب و شهوت. چرا که روزه عامل تضعیف غضب و شهوت در وجود انسان است.

,

وی ادامه داد: روزه صبر انسان را افزایش می‌دهد و کسانی که اهل روزه هستند با تحصیل صبر بر مشکلات زندگی پیروز می‌شوند، روزه تقویت عاطفه انسان‌ها است و سخاوت و ایثار را تقویت می‌کند و با روزه گرفتن، اراده تقویت می‌شود و دل از حب دنیا با روزه خلاص می‌شود.

,

مهدوی همچنین تصریح کرد: شب‌های قدر فرصت بسیار خوبی برای احیای روح و جان انسان است و باید برای این شب‌ها آماده باشیم تا تقدیرات جدید را برای خود و سایر مسلمان کسب کنیم.

,

وی یادآور شد: روایت است که ولایت امیرالمؤمنین و فرزندان ایشان در شب قدر، تقدیر شد و ظهور حضرت حجت (عج) هم از این جدا نیست و باید در شب‌های قدر آن را از خدا بخواهیم.

,

مهدوی اعلام داشت: ایام شهادت حضرت علی علیه‌السلام هم در پیش بوده که ایام خاصی است و در مسجد امام خمینی (ره) اصفهان هم برنامه اعتکافی برنامه‌ریزی شده و فرصت مناسبی است تا با آمادگی بیشتری به درگاه خدا تضرع و دعا کنیم.

,

*دشمن درصدد القای ناامیدی در جامعه است

, *دشمن درصدد القای ناامیدی در جامعه است,

به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام علیرضا فرهنگ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه باغبهادران اظهار کرد: شنیدن یکی از راه های ارتباط برقرار کردن انسان با فضای بیرون از خود است و اگر این شنیدن هدفدار و برای رشد و تعالی انسان باشد شکی نیست که در هدایت انسان نقش بسیار برجسته ای خواهد داشت.

, صاحب نیوز,

امام جمعه باغبهادران تصریح کرد: وقتی گوش انسان برای شنیدن هر حرفی رها نشد این نشان از قدرت مدیریت شخص دارد، گاهی اوقات شنیدن یک حرف ناشایست روح و روان انسان را تحت تاثیر و آرامش را از او سلب می کند چرا که گفتار دریچه ای برای اثر گذاری بر قلب انسان است.

,

وی افزود: فضای مجازی فرصت اندیشیدن و دعا و مناجات و وقت گذاری معنوی را از خیلی از ماها گرفته است، درست است باید از این فضا در زمینه تقویت دین استفاده کرد ولی وابستگی بیش از حد به این فضا انسان را نسبت به دعا و مناجات و حتی تفکر برای آخرت غافل می کند.

,

وی با تاکید بر تاسی مردم و به ویژه مسئولان از سیره اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امروز هر مسئولی که در زمینه حکومت علوی تقوا و خداترسی را در زندگی، سرلوحه کار خود قرار ندهد شکی نیست که در مسئولیت خود نمی تواند موفق باشد و نمی تواند دردی از دردهای مظلومان را بفهمد و لمس کند.

,

خطیب نماز جمعه باغبهادران با بیان اینکه بلای بزرگ بعضی از مسئولان در کشور بی قیدی و بی دینی و بی توجهی به دستورات دین است، تشریح کرد: به جای ترویج تقوا و پاکی در جامعه در گوشه و کنار کشور مشاهده می شود بعضی از مسئولان به دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند و هنوز فکر می کنند با ترویج سنت و فرهنگ غرب می توانند فرزندان این مرزو بوم را سعادتمند کنند.

,

وی با تاکید براینکه یکی از صفات بارز امام علی(ع) مبارزه با ظلم و استقرار عدل در جامعه بود، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) با شمشیری به شهادت رسید که زمانی مالک آن شمشیر در رکاب ایشان بر علیه کفر می جنگید ولی نتوانست عدالت امام علی(ع) را تحمل کنند، فتنه گرانی که در حکوت علوی دنبال سود و منافع دنیایی خود بودند وقتی دیدند که امیرالمومنین با برادر خود عقیل برخورد شدیدی کرد و او را به آتش جهنم هشدار داد، فهمیدند نمی شود در مقابل ایشان مقاومت کنند.

,

فرهنگ با توجه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند من همواره جریان جوان انقلابی را تأیید کرده و می‌کنم، البته این به معنای تأیید یک کار خلاف یا غلط نیست که ممکن است از تعدادی جوان انقلابی سر بزند، بنابراین من خطا را تأیید نمی‌کنم اما جوان انقلابی را حتماً تأیید می‌کنم و اگر چیزی غیر از این نقل شد، حتماً آن را قبول و باور نکنید.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد برجام هم در جواب کسانی که اشتباهات خود در برجام را به گردن رهبری می اندازند فرمودند، شما البته چشم و هوش دارید و همه چیز را می‌فهمید در آن نامه‌ای که درباره برجام به مسؤولان نوشتم مشخص است که تصویب باید چگونه باشد و در آن نامه شرایطی ذکر شده که در آن صورت، تصویب می‌شود.

,

امام جمعه باغبهادران متذکر شد: رهبر معظم انقلاب در جواب کسانی که می گویند چرا وقتی دولت شرایط خود را برای اجرای برجام ذکر کردد و با کمال تاسف آن را رعایت نکرد و از خط قرمز عبور کرد، چرا رهبری دخالت نکرد، که ایشان در پاسخ فرمودند اگر آن شرایط و خصوصیات اجرا و اعمال نشد، وظیفه رهبری این نیست که وسط بیاید و بگوید برجام نباید اجرا شود چراکه بنده معتقدم در زمینه‌های اجرایی نباید رهبری وارد میدان شود و کاری را اجرا کند یا جلوی آن را بگیرد، مگر در مواردی که به حرکت کلی انقلاب ارتباط پیدا می‌کند که در آنجا وارد می‌شویم.

,

وی تاکید کرد: دشمن درصدد است تا با بزرگ کردن ضعف بعضی از مسئولان القای ناامیدی در جامعه را زیاد و از تشکیل یک دولت انقلابی و اثر گذار جلوگیری کند.

,

*راهبرد مقاومت، کم‌هزینه تراز تسلیم شدن در برابر آمریکاست

, *راهبرد مقاومت، کم‌هزینه تراز تسلیم شدن در برابر آمریکاست,

به گزارش صاحب نیوز؛ حجه الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌شهر اظهار کرد: راهبرد مقاومت  کم‌هزینه تر از تسلیم شدن در برابر زورگویی‌ها و سلطه‌جویی‌های آمریکاست.

,

وی افزود: دشمنی دشمنان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به سردم‌داری آمریکا علنی‌تر شده است، آن‌ها به دنبال اتحاد غربی عربی و عبری و به راه انداختن جنگ احزاب علیه کشورمان هستند اما با هوشیاری رهبری معظم انقلاب اسلامی، آمادگی نیروهای مسلح و بصیرت ملت شریف ایران جرئت تجاوز به کشورمان را پیداکرده‌اند.

,

امام‌جمعه شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال به‌ زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی در برابر خواسته‌های نامشروع خود است به همین خاطر تضعیف قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای کشورمان را دنبال می‌کند.

,

حجه الاسلام ملکیان ادامه داد: هدف آن‌ها از مذاکره راتبه‌گیر مؤلفه‌های قدرت کشورمان آن است که پس از تضعیف این مؤلفه‌های قدرت، بتوانند هر وقت که اراده کنند به میهن اسلامی تجاوز کنند و نیروهای مسلح توانایی پاسخ لازم و بازدارنده را نداشته باشند.

,

وی اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی و سایر کشورهای حول جبهه مقاومت هم چون حکومت آل سعود مثل گاو شیرده‌ای باشند که هر وقت بخواهند ثروت‌های  کشورهای مسلمان را غارت کنند.

,

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر به سخنان اخیری مقام معظم رهبری در اجتماع دانشجویان و شعرای کشور اشاره کرد که مسؤولان باید از زبان شیوای فارسی صیانت کنند، جوانان به فرمایشات معظم اله با دقت عمل و ملت ایران درراهپیمایی روز قدس باشکوه تراز سال‌های قبل باهدف محکومیت توطئه معامله قرن و مشروعیت بخشی به رژیم کودک کش صهیونیستی شرکت کنند.

,

وی سالگرد شکست رژیم غاصب اسرائیل از حزب‌الله لبنان و فرار ارتش این رژیم را جنوب لبنان یادآور و تصریح کرد: مقاومت بهترین گزینه در مقابل تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم سفاک صهیونیستی ست.

,

امام‌جمعه شاهین شهرباتجلیل از مقاومت جانانه مردم دزفول در دوران دفاع مقدس به حماسه فتح خرمشهر و سوم خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: این عملیات پیروزمندانه در حالی صورت گرفت که دشمن بعثی خرمشهر را به دژی تسخیرناپذیر تبدیل کرده بود اما با رشادت رزمندگان اسلام نتنها خرمشهر آزاد شد که 6هزار کیلومتر از خاک کشورمان از اشغال ارتش صدام بیرون آمد و 19هزار سرباز عراقی هم اسیر شدند.

,

حجه الاسلام ملکیان مؤمنان را به بهره‌گیری از فیوضات شب‌های قدر توصیه کرد که همه مقدرات انسان‌ها در این شب‌ها تعیین خواهد، لذامومنان در این شب‌ها بیشتر به دعا، نیایش و تضرع به درگاه الهی بپردازند.

,

وی در خطبه اول نماز گوشه‌ای از سیره زندگانی حضرت  (ع) بیان کرد که آن حضرت سربازی فداکار برای نبی مکرم اسلام(ع) زاهدترین عادل‌ترین، عالم‌ترین، شجاع‌ترین و مجاهدترین مسلمان در نزد رسول کرم(ص) و برای همه مسلمانان بوده است.

,

وی اضافه کرد که حضرت علی(ع) در کمتر 5سال حکومت خود هنرمندانه رین شیوه اداره حکومت را برای بشر به نمایش گذاشت به‌طوری‌که فقط به دنبال گرفتن حق و مقابله با باطل‌های زمانه خود بود.

,

نیابت قضایی به دادستان شیراز برای دستگیری خانم تک‌خوان ابیانه

, نیابت قضایی به دادستان شیراز برای دستگیری خانم تک‌خوان ابیانه,

به گزارش صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام روح‌الله امینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با اشاره به حادثه بسیار تلخ تک‌خوانی خانم در روستای ابیانه اظهار کرد: طبق گزارش دادستان محترم اقدامات لازم برای احضار خانم به نطنز صورت گرفته و همچنین نیابت قضایی به دادستانی شیراز برای دستگیری زن خواننده ابلاغ‌شده است که اگر به دادستانی نطنز نیامد این زن در شیراز دستگیر شود.

,

 امام‌جمعه نطنز افزود: دهیار، شورا و پایگاه میراث فرهنگی ابیانه با فرافکنی نمی‌توانند از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند، البته شنیدیم که مسؤول پایگاه میراث فرهنگی ابیانه عزل شده است و کسانی که در کاشان فیلم‌ها را به شبکه‌های معاند دادند از طریق پلیس فتا دستگیر شدند.

,

 وی گفت: در این حادثه با آبروی مردم ابیانه بازی شد، مردم، دهیاری، شورا و میراث فرهنگی باید شأن و منزلت این نظام الهی حفظ کنند، باید اجازه ندهیم که یک فاسد بیاید و هر کاری دلش خواست انجام دهد، نباید آبروی مردم خوب و عزیز ابیانه، شهرستان نطنز و کشور را تحت الشعاع قرار دهیم .

,

امینی با اشاره به اینکه این حادثه مثل بمب صدا کرد، خاطرنشان کرد: دشمن دنبال نقض غیرت در میان زنان و مردان هستند، لعنت خدا بر کسانی که در کنار این زن ایستاده بودند و آن را تماشا می‌کردند، مردم باید مواظب باشند این‌ها می‌خواهند این چیزها را عادی جلوه دهند، صحنه‌های بدحجابی، بی‌حجابی، سگ گردانی و ولنگاری را می‌خواهند کار عادی جلوه دهند اما نمی‌دانند که مردم باغیرت ما هیچ‌گاه تسلیم حیله‌های دشمن نخواهند شد.

,

امام‌جمعه نطنز در ادامه گفت: اولاً از دستگاه قضا نطنز تشکر می‌کنیم، اما یک انتقاد هم داریم چرا باید کارهای این خانم در نطنز کشف شود، چرا در صفحه اجتماعی که بالغ‌بر ۲۰۰ ویدئو با خوانندگی و حرمت‌شکنی وجود داشته است آن روز تا حالا تشکیلات قضایی و انتظامی در کشور خواب بودند که برخورد نکرده‌اند که فقط در نطنز ما باید این را ببینیم.

,

وی بیان کرد: کارشناسان برنامه‌های خارجی به‌ویژه بی‌بی‌سی به دنبال عادی جلوه دادن این رفتارها هستند که قبح آن را در جامعه از بین ببرند و این‌ها را عادی جلوه دهند اما ما مردم باغیرت و شهیدپرور ایران اسلامی با این ترفندهای دشمن مقابله و قطعاً پیروز خواهند شد.

,

امینی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره و اذعان کرد: فتح خرمشهر نمونه بارز معجزه انقلاب اسلامی بود، امام. خمینی آن روز گفت خرمشهرها در پیش داریم، ما خرمشهرهای اخلاقی، سیاسی و اقتصادی را دیدیم، ما امروز در شرایط شعب ابی‌طالب هستیم اما با مقاومت و تحمل سختی‌ها آمریکا را شکست خواهیم داد.

,

امام‌جمعه نطنز گفت: برای خارج شدن از شرایط فعلی باید مسؤولین از خوی اشرافی خارج شوند و به جوانان میدان بدهند تا جلوی آمریکا بایستند، هرگز به دشمن اعتماد نکنند و نه بگویند، این نکته را آویزه گوشمان کنیم که و عین بی‌عقلی است که آمریکا سر عقل بیاید و نباید اعتماد کرد

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه