اخبار داغ

گزارشی از تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز؛

برخورد جدی با زمین خواران / جلوی دشمنان فرهنگ بایستید

برخورد جدی با زمین خواران / جلوی دشمنان فرهنگ بایستید
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

آیت الله موحدی کرمانی

, آیت الله موحدی کرمانی,

امام جمعه موقت تهران: قوه قضائیه با زمین‌خواران برخورد کند

, امام جمعه موقت تهران: قوه قضائیه با زمین‌خواران برخورد کند,

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران(۳ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به فرازهایی از زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام، گفت: حضرت علی با زیاده‌خواهان در بیت‌المال حتی اگر برادرش هم بود برخورد می‌کرد.

,

وی با بیان اینکه از شخصی که یک مغازه کوچک دارد و خرج خودش و خانواده‌اش را جمع می‌کند، نباید مالیات گرفت. از قشر ضعیف نباید گرفت بلکه از‌ آن شخصی که از امکانات مملکت استفاده کرده و پولدار شده باید مالیات گرفت. امیرالمومنین جمله‌ای به مالک اشتر دارند که می‌فرمایند، بیش از آنکه توجه به مالیات گرفتن کنی باید درآمدها را از آبادکردن زمین بالا ببری، حضرت بر آبادکردن زمین‌ها و تولید توجه بیشتری دارند.

,

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: حضرت علی بر سر زمین عرق می‌ریخت و چاه می‌کند، وقتی آب از زمین بیرون می‌زد همانجا قلم و کاغذ می‌خواستند و آن را به نام فقرا می‌زدند. حضرت به جلوگیری از اسراف توجه بسیاری داشت. متاسفانه ما به مسئله صرف‌جویی توجه نداریم. این ضیافت‌ها و عروسی‌هایی که انجام می‌شود و غذاهایی که می‌ماند چه می‌شود؟ خدا کند به فقرا بدهند اما من شنیده‌ام در زباله می‌ریزند. از این کارها باید ترسید که خدای ناکرده عذاب نازل نشود.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه امام علی فرمودند، ای مالک تو با دشمنان این مردم مسلمان باید بجنگی و جهاد کنی، گفت: من از شما یک سوال دارم. چقدر نظام ما جهاد فرهنگی دارد؟ جهاد فرهنگی زیربنا است، چقدر با بدخواهان فرهنگ و دشن‌مان می‌جنگیم؟ نه تنها نمی‌جنگیم بلکه فرش قرمز هم برایشان پهن می‌کنیم که فرهنگ ما را ببرند. در این فضای مجازی چه خبر است؟ برخی می‌گویند می‌توان کاری کرد که مانع از در دسترس بودن همه مطالب فضای مجازی برای نوجوانان باشیم اما نمی‌دانم چه کسی مانع می‌شود؟ آیا صحیح است طبیبی که بیماران را درمان می‌کند غذای مسموم در اختیار آنها قرار دهد؟

,

وی با انتقاد از پخش برخی کتب در نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: زمانی که در سپاه بودم، برخی را به نمایشگاه فرستادم تا ببینند در چه نوع آثاری وجود دارد. به‌من گفتند انواع کتب الحادی، ضد خدا و اسلام و ضد انقلاب یافت می‌شود. مراجع می‌گویند حفظ کتب ضاله حرام است و باید محو شود. من به وزیر ارشاد پیشنهاد می‌دهم اگر سال آینده می‌خواهید نمایشگاه کتاب داشته باشید، از همین حالا دست به‌کار شوید و به انتشارات خارجی بگویید تا فلان زمان مهلت دارند کتاب‌هایی که می‌خواهند در نمایشگاه باشد بفرستند و تک تک بررسی می‌شود. اگر هم کتابی تشخیص داده شد که نباشد اما انتشارات مربوطه خواست آن کتاب را بیاورد، جواب آن را در یک پیوست آماده کرده و همراه آن به خریداران داده شود.

,

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: مردمی که می‌خواهند با وزیر یا یک مسئول ملاقات کنند باید چکار کنند؟ بارها شنیده‌ام مسئولان حتی نامه مردم را هم جواب نمی‌دهند. مسئولان از درد دل مردم با خبر شوند و مشکلات مردم را بشناسند. تمام آقایان اعم از دولت، شورای نگهیان، قوه قضائیه، مجمع تشخیص یک نفر را نماینده خودشان قرار دهند و در اماکن عمومی با اطلاع قبلی حضور داشته باشند و به سوالات مردم جواب دهد و حرف آنها را به مسئول مربوطه برساند و پیشنهادات و انتقادات را منتقل کنند.
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: از جناب آقای رئیسی که تازه نفس هستند، درخواست دارم با اخلا‌گران اقتصاد کشور، زمین‌خواران که منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برند، عوامل توزیع مواد مخدر، غارتگران جنگل‌ها و محیط زیست، عوامل قاچاق و مشروبات الکلی که غارتگر جان و مال و شرف مردم هستند برخورد قاطع و انقلابی کنید.

,
,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، خاطرنشان کرد: خرمشهر در آبان‌ماه ۵۹ به تصرف بعثی‌ها درآمد و ۵۷۸ روز در اشغال آنها بود و این شهر را بصورت دژ نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند و خبرنگاران از کشورهای مختلف دعوت شدند و قبل آزادی خرمشهر، توسط رژیم بعثی از این شهر دیدن کردند. خبرنگاران اعلام کردند نفوذ در این خطوط دفاعی و شکستن این استحکامات غیر ممکن است و امکان ندارد ایران در اینجا نفوذ کند. صدام گفته بود اگر خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به ایران خواهم داد اما این امر غیرممکن، در پرتو ایمان و مقاومت مردم مبارز و غیور، ممکن شد و مجاهدان جان برکف بر ارتشی که توسط تمام قدرت‌ها تجهیز شده بود، غالب شدند .

,

وی افزود: خرمشهر به آغوش کشور برگشت، با ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته و انبوهی از غنائم جنگی. امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این عملیات بهت کارشناسان نظامی را همراه داشت و آمریکا در ۸ خرداد ناچار اعلام کرد ماشین نظامی ایران اعجاب آور بود. حماسه سوم خرداد یک الگو است و وقتی ملتی به داشته‌های خود ایمان آورد، پیروز همه صحنه‌ها است.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه جمعه آینده روز جهانی قدس است و روز قدس نماد وحذت و اراده امت اسلامی و روز حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع از قبله نخستین مسلمانان برخواستند، گفت: هرجمعه جمعی از مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. روز قدس، روز مقاومت تمام مظلومان عالم و روز ستیز مستضعفان با مستکران است.

,

خطیب نمازجمعه تهران در پایان گفت: در هفته اطعام نیازمندان و اکرام یتیمان قرار داریم. جایگاه انفاق بر کسی پوشیده نیست و این موضوع اهمیت والایی در آموزه‌های دینی دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی، کسانی که تمکنی دارند نباید از این موضوع غفلت کنند و امیدوارم اطعام محرومان با کمک کردم مومن شتاب بیشتری بگیرد.

,

, ,

امام جمعه شهرری: روسیاهی برای ذغال می‌ماند / جنگ اتفاق نمی افتد

, امام جمعه شهرری: روسیاهی برای ذغال می‌ماند / جنگ اتفاق نمی افتد,

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر اظهار داشت: پیامبر نیز در مشکلات به علی پناه می‌برد علی را نه دوستانش شناختند و نه دشمنانش و ما فقط نامی از علی را می‌دانیم این حضرت از ابتدا مظلوم بوده و در حال حاضر نیز مظلوم است.

,

وی افزود: باید علی(ع) را بهتر بشناسیم و جامعه ما نسبت به این حضرت شناخت بهتری داشته باشد جامعه ما که ادعای دوستی علی(ع) را دارد باید حکومت علوی در آن جاری شود و الگوی ما باید حکومت علوی باشد.

,

امام جمعه شهرری عنوان کرد: اولین مشخصه‌ای که نظام ما به آن نیاز دارد ایستادن بر سر اصول و پایه‌های دین است زیرا حضرت علی(ع) به هیچ وجه حاضر نشد دین در حاشیه قرار گیرد برای تحقق این امر حضرت در سه جنگ جنگیدند، ۲۵ سال خانه‌نشین شد و فرصت‌گران از ایشان خواستند مانند گذشته عمل کند اما حضرت از اصول و دین کوتاه نیامد و پای ارزش‌ها ایستاد و دست رد به سینه فرصت‌طلبان زد بنابراین پافشاری بر اصول اسلام و انقلاب، اجرای عدالت نسبت به همه، ساده‌زیستی و زندگی به دور از تشریفات از نشانه‌های حکومت علوی است .

,

شاه‌چراغی با اشاره به سوم خرداد ادامه داد: عملیات فتح المبین کشور را حفظ کرد و عملیات بسیار مهمی بود دومین عملیات حساس عملیات بیت‌المقدس به منظور آزادی خرمشهر بود و بدون تردید این عملیات کمر صدام را شکست که ملت ایران با ایستادگی و مقاومت خرمشهر را آزاد کرد و امروز نیز دشمن همین وضعیت را ایجاد کرده است.

,

وی با بیان اینکه امروز جنگ به دلایل مختلف رخ نخواهد داد تصریح کرد: برای آخرین بار به همه کسانی که ستون پنجم ضد انقلاب در کشور هستند عرض می‌کنیم که روسیاهی برای ذغال خواهد ماند و جنگ اتفاق نخواهد افتاد و مسیله مذاکره هم به فرموده امام خامنه‌ای بر سر چه موضعی باید مذاکره شود و تنها راه ما ایستادگی و مقاومت است.

,

امام جمعه شهریار

, امام جمعه شهریار,

امام جمعه شهریار: بیشترین اختیارات در قانون اساسی برای رئیس جمهور است

, امام جمعه شهریار: بیشترین اختیارات در قانون اساسی برای رئیس جمهور است,

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه شهریار پس از دعوت خود و عموم نمازگزاران به رعایت تقوا الهی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علیه السلام در وصیت نامه خود می‌فرمایند:به اهل بیت و فرزندان و همچنین افرادی از مؤمنان که این وصیت نامه به دستشان میرسد این را میگویم که تقوا داشته ، مسلمان بمیرید و در اصول و مبانی با هم اختلاف نداشته و صله رحم کرده و نزدیکان خود را مورد توجه قرار دهید،استان را مورد توجه قرار دهید،از پیامبر (ص)منقول است که هر که یتیمی را سرپرستی کند بهشت بر او واجب میشود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:وصیت دیگری که ایشان داشته اند این است که قرآن را مورد توجه قرار داده و مراقبت کنید که دشمن در فهم قرآن از شما پیشه نگیرند،همسایه را باید مورد توجه قرار داده و احوال یکی دیگر خبر داشته باشید و همچنین هیچگاه خانه خداوند را خالی نکنید و تنها نگذارید،از نماز را هیچ وقت فاصله نگرفته زکات و خمس را در زمان و وعده اش انجام دهید،امروز به واقع خمس و زکات ،امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده اند،در برخی ادارات حتی مدیر نماز خانه محل خدمت خود را ندیده اند،البته مدیران مقید هم هستند.

,

سالمی گفت:در ادامه وصیت های خود میفرمایند:فقرا و مساکین را در زندگی خود شریک کرده و با مال و زبان و جان جهاد کنید و همچنین حواستان به سادات باشد و امام زادگان را بیشتر مورد توجه قرار دهید،به زنان ،همسرتان و خانواده خود توجه کنید و برخورد مناسب داشته باشید،بسیار ارزشمند است که به این وصایا توجه داشته باشیم و به واقع هر کدام از بند های این وصیت نامه و وصایا برای خود بهترین ها را برای هر انسانی که انجام دهد به ارمغان می آورد.

,

امام جمعه شهریار با تسلیت شب ضربت خورد حضرت علی علیه السلام و همچنین گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن شبهای قدر که از بزرگترمی و والاترین شبها است عنوان کرد:در این شبها عمومی و در کنار یکدیگر قرار گرفته و دعا کنید ،مساجد شهرستان و همچنین بقاع متبرکه آماده حضور مردم است و چه بسیار ارزنده است که در این شب در کنار خانواده بوده و با هم باشید و هر لحظه اش را قدر بدانید.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعالیم علوی برای مقابله با دشمنان اشاره کرد و گفت:عمل به واجبات و ترک محرمات یکی از اموری است که از اصول مبارزه با دشمن است و همچنین امروز باید این را بدانیم که ایستادگی مداوم در مقابل دشمن راه مقابله با دشمن است ،دشمن هیچگاه ما را رها نکرده و ما نیز نباید هیچگاه او را رها کنیم،و نباید تحت هیچ شرایطی به دشمن اعتماد کرد و با دشمن که کینه وعنود هم دارد نباید مذاکره کرد و مورد دیگر این است که دو گزینه در مقابل ما وجود دارد یکی مقاومت و دیگری سازش که البته مقاومت هم کم هزینه و هم موثر و ارزشمند اما سازش بسیار اثرات مخرب دارد،برخی گفتند که سایه جنگ را برجام از سر کشور رد کرد اما به واقع همین جوانان بودند که سایه جنگ را رد کردند و مقاومت،ایستادگی و رشادت بود که سایه جنگ را دور کرده است،برخی به دنبال این هستند که برجام مرده را زنده کنند به جای اینکه به داخل توجه کنند که اگر به داخل توجه کرده بودند امروز بسیار پیشرفت ها حاصل شده بود.

,

وی عنوان کرد:برخی هنوز فکر میکنند که اروپا آمریکا را رها میکند،امروز باید به خداوند و دین الهی باشیم که اگر خدا را داشته باشیم نه کد خدا را به طور حتم پیروز میدان ها خواهیم بود.ما با امکانات صفر و دست خالی بگیریم ،اینها را خداوند فرموده است وقتی منطق مقاومت باشد و در مسیر رهنمود رهبری حرکت کرده و تکلیف و وظیفه را به درستی انجام دهیم خرمشهر ها را در ادامه آزاد خواهیم کرد،اگر بخواهیم موفق بشویم باید تنها در مسیر الهی حرکت کرده و در راه خداوند باشیم،امروز به مسئولان میگوئیم به سمت خداوند برگردیم و از کد خدا رو برگردانید ،درس شهید فهمیده ها اگر حذف شود از کتاب معلوم است که سخنان ان خواننده مبتذل خوان وارد به مدارس میشود،اما این را میگوئیم گن مسیر ما مسیر خداوند است مسیر ایثارگران و ملت انتخاب کرده راه امام حسین علیه السلام که همان راه خداوند است بوده و مطلقا نه امروز بلکه هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رویم و امیدواریم مسئولان هم این چنین باشند.

,

سالمی خاطر نشان کرد: نگید اختیاراتمان کم است ،بیشترین اختیارات در قانون اساسی برای رئیس جمهور است اما معلوم نیست چه میکنند به جای آنکه به رونق تولید و خدمات و … در داخل توجه داشته باشند،امام علی علیه السلام در تحف العقول می‌فرمایند: ای شیعیان من را به وسیله تقوا خود حمایت کرده و حقوق افراد را بدهید به تقوا و کار و تلاش،امروز برخی اگر میگویند که واردات داشته باشیم معلوم است چیزی در آن دارند به جای اینکه بخواهند به داخل و تولید داخلی توجه کنند ،حضرت در ادامه میفرمایند با عفت خود ما را حمایت کنید و به محکم بودن و استوار بودن ما را حمایت کنید ،شیعه باید قدمش را استوار بردارد و قاطع حرف بزند،امروز باید به ورزش و فرهنگ و … و زیر ساخت ها توجه کنیم تا جوانان بتوانند بهره مند شوند این ها موجب رشد میشود،اگر امروز نوامیس و اسلام و انقلاب پا برجا است به خاطر این است که جوانان مسئولیت پذیر بوده و وا در عرصه گذاشته و در جبهه مقاومت ایستادند،اگر مسئول مسئولیت پذیر نباشد به طور حتم آسیب هایی را خواهیم داشت.

,

 

,

امام جمعه قرچک

, امام جمعه قرچک,

امام جمعه قرچک: با مدیریت اسلامی می توان اسلام را فاتح کرد

, امام جمعه قرچک: با مدیریت اسلامی می توان اسلام را فاتح کرد,

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: توجه ویژه به بیانیه نورانی گام انقلاب که یک ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده است، چهار نقطه کلیدی وجود دارد، عظمت وقوع و ماندگار انقلاب اسلامی، عظمت کار کرد انقلاب اسلامی تا به امروز، عظمت چشم اندازی که انقلاب باید به آن برسد و عظمت نقش نیروی جوان متعهد در مسیر پیش رو است و با روی کار آمدن دولت جوان و حزب الهی این خواسته ها امکان پذیر است.

,

وی با اشاره ب وصیت حضرت امام، بیان کرد: دشمن ستمگر و یاور و پشیبان ستمدیده باشید، بزرگترین شاخه شخصیتی و رفتار اجتماعی و سیاسی آن حضرت جهاد راه خدا بود، منطق امام عزیز (ره) و منطق مقام معظم رهبری منطق و مردم علی (ع) بوده و هست.

,

اسماعیلی افزود: منطق رویاروی با دشمن ، را از رهبر فرزانه بیامویم که توجه و تبعیت از منطق عقلانی نظام، ایستادگی در برابر استکبار، عدم اعتماد به دشمن، نفی مذاکره با دشمن عنود، راهبرد مقاومت به عنوان پرسودترین و کم هزینه ترین راهبرد، توکل به خدا و اعتماد به وعده الهی، اعتماد به نفس در همه موارد، باور داشتن به حقانیت و درستی مسیر انقلاب، منطق ظلم ناپذیر و هیهات من الذله و نگاه به داخل واستفاده از همه ظرفیت ها و تقویت مؤلفه های اقتتدار ملی است.

,

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف دشمن به کمک عناصر پست داخل تغییر سبک زندگی ماست، ترویج سبک زندگی غربی را شروع کرده و شیپور جنگ نرم را خیلی وقته زده است ولی اکثر مسئولین ما یا خواب اند یا همراه با جبهه مخالف اند زیانهای فراوان و غیر قابل جبران اخلاقی و اقتصادی و سیاسی به ما زده است که سر فصل هفتم از توصیه های حضرت آقا در گام دوم انقلاب است.

,

امام جمعه قرچک تاکید کرد: نتیجه سبک زندگی غربی انسان را از قوم جاهلیت هم ذلیل تر می کندبه مصیبت قوم لوط و عاد دچار می کند، ترویج فرهنگ ابتذال به هم ریختم ارکان خانواده بالا رفتن سن ادواج ، مؤنوس شدن با حیوانات ، روابط نامشروع جنسی ، بی بندوباری در حریم خانوادگی ، تضعیف عشق و علاقه و اعتماد بین زن وشوهر ، مراکز فرهنگی و تصمیم گیری مؤظف اند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است ، صدا وسیما موظف است، دانشگاه و مدارس موظف اند با این پدیده شوم فرهنگی و عقیدتی مبارزه کنند ، اما گاهی خودشان دامن می زنند.

,

وی تصریح کرد: باید فرماندهان و افسران فضا علمی و فرهنگی و هنری از فرمانهان هشت سال دفاع مقدس یاد بگیرند، از رزمندگان مدافع حرم یاد بگیرند با منطق امیر المومنین و حسین بن علی میشود امروز موفق شد . مدیران مخلص و جهادی و مسلمان را انتخاب کنید و مسئولیت ها را به آنها وگذارید.

,

اسماعیلی گفت: ما برای اسلام انقلاب کردیم ، برای مدل حکومتی و مدیریتی علوی انقلاب شده است ، اسلام ناکارآمد نیست ما اسلامی نیستیم، دغدغه امام عیز و رهبر فرزانه همیشه اسلامیت نظام بوده است ، اگر همه برنامه های ما ، قوانین ما ، مدیریتی ما در دانشگاهها ، مدارس ، اداران، بانکها ، شهرداریها ، شوراها، مراکز تصمیم گیریها و اجرایی ما، مراکز درمانی ما ، اسلامی بود!!! اقتصاد ما اسلامی بود ، صدا وسیما ما اسلامی بود ، ونتیجه ندارد آنوقت از اسلام انتقاد و اعتراضی داشته باشیم ، خون دل خوری امیر المؤمنین و فرندان آنحضرت برای مدیریت اسلامی بود (لاغیر) اراده اصلی خداوند هم همین بود.

,

وی تاکید کرد: اسلام بدون مدیریت اجرایی فایده ای ندارد، می شود اسلام آمریکایی و اسرائیلی عربستان، اطاعت عملی از ولایت ما را در هشت سال دفاع مقدس سربلند کرد. اولی فتح خرمشهر است ، که نماد ایستادگی و مقاومت است ، ۸ سال در مقابل دنیا ایستادگی کردیم.

,

امام جمعه قرچک تصریح کرد: ۵۰کشور مدعی و مجهز با سلاح و قدرت سربازان امام و مقام معظم رهبری به فرمان امام خود در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی در جهان هستند. امام فرمود: باید بسیجیان جهان اسلام تشکیل حکومت اسلامی دهند و این شدنی است چون فرهنگ بسیجی توسعه پیدا کرده است ، هسته های مقاومت در جهان تشکیل شده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مدیریت اسلامی می توان اسلام را فاتح کرد، مدیریت اسلامی و راهبر مقاومت دو عامل عقب نسینی دشمن است، نه جنگ و نه مذاکره فقط مقاومت و ما هم به طبع از فرمایشات آقا مقاومت خواهیم کرد.

,

 

,

امام جمعه رباط کریم

, امام جمعه رباط کریم,

امام جمعه رباط کریم: آمریکا نمی‌خواهد آغاز کننده یک جنگ باشد، تنها تهدید می‌کند

, امام جمعه رباط کریم: آمریکا نمی‌خواهد آغاز کننده یک جنگ باشد، تنها تهدید می‌کند,

حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور پرشور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان شیاطین در بند هستند و باید از خداوند متعال بخواهیم که شیاطین را از ما دورکنند.

,

وی یاری کردن مستمندان را از برکات ماه رمضان دانست و اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان سعی کنیم به مستضعفین نیازمندان کمک کنیم به طور قطع این ماه برای مومن ماه مغفرت است و باید سعی کند بتواند از حسنات این ماه استفاده نماید.

,

امام جمعه رباط کریم در ادامه خطبه های عبادی سیاسی روز جمعه این شهر، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، یاد شهدا و ایثارگران عرصه نبرد را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این روز به نام روز ملی مقاومت و پیروزی نام گذاری شده است و باید قدردان فداکاری های این عرصه بود، به طور قطع در این روز مردم نظاره گر بر حماسه سازی جوانان بودند که چگونه دشمن را در تنگنا قرار داده بودند ، در این روز تمام جهانیان و کارشناسان در حیرت بدند که چگونه این شهر آزاد شد.

,

وی تأکید کرد: امروز هم تنها راه پیروزی بر دشمنان ایمان به خدا، مقاومت مردم و اتحاد مردم است، در این روزها گروه های مختلف سسیاسی در برابر دشمنان آن زمان مقاومت کردند و نگذاشتند وجبی از خاک وطن در دست دشمن بماند.

,

وی با اشاره به تهدید های پوچ آمریکا در برابر ایران، رمز پیروزی مردم در برابر کشور را وحدت و مقاومت خواند و ابراز کرد: اگر امروز امریکا با تحریم های سنگین اقتصادی کاری را پیش ببرد و حتی با تهدید جنگ سخت هم نتوانسته پیروز میدان شود به خاطر مقاومت مردم و سخنان قاطع رهبر انقلاب است.

,

حجت الاسلام ترابی یادآورشد: وقتی دشمن مشاهده کرد که با جنگ روانی نمی تواند کاری را پیش ببرد به غلط کردن افتاد همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند که نه ما خواستار جنگ هستیم و نه دشمن خواهان جنگ است چرا که زیرا دشمن می داند اگر به جنگ بیاید پاسخ سنگینی دریافت خواهد کرد .

,

وی در ادامه از تمامی مردم خداجو رباط کریم درخواست کرد که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند و از ارمان های قدس دفاع کنند .

,

امام جمعه رباط کریم در پایان شهادت امیرالمومنینعلی (ع) را به تمام مسلمین تسلیت گفت.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌ دماوندی

, حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌ دماوندی,

امام جمعه دماوند: تلاش عربستان و امارات برای ایجاد جنگ علیه ایران آب در هاون کوبیدن است

, امام جمعه دماوند: تلاش عربستان و امارات برای ایجاد جنگ علیه ایران آب در هاون کوبیدن است,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد:سوم خرداد ماه روزی است که به ما یادآوری میکند ایستادگی و مقاومت هر چند با دست های خالی باشد در پایان نصرت پیروزی را به همراه دارد و به واقع ایثار و مقاومت موجب شد که خدا خرمشهر را آزاد کرد.

,

وی در ادامه بیان کرد: باید هسته‌های مقاومت را در تمام جهان به وجود آورد و مقابل شرق و غرب ایستاد این به این معنا است که هر کدام از ما باید در مسیر الهی قدم برداشته و جوانان نیز به عنوان سفیران و منادیان و الگوی مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی با تمام توان در مقابل دشمنان و بدخواهان بایستیم تا دست آنها را از انقلاب و اسلام و … کوتاه کنیم ،رزمندگان در جنگ تحمیلی نشان دادند که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان کرد و باید دانست که هنوز کار به پایان نرسیده و انقلاب اسلامی نیاز به ایثار فداکاری و از خود گذشتگی دارد.

,

امام جمعه دماوند افزود: فرهنگ، تفکر بسیجی و مقاومت طومار تکفیر و تروریسم را در هم خواهد پیچید و به واقع همین گفتمان انقلاب اسلامی است که افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اشغالگر قدس را به مطلبی پوچ تبدیل کرد و اما در عرصه داخلی، گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران مرهون انسجام و وحدت ملی است و امروز بیش از گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه جوانب نیازمند همدلی،وحدت و یکپارچگی است.

,

فتاح‌دماوندی خاطر نشان کرد: رمز بقای انقلاب اسلامی انگیزه الهی و انسجام ملی است،با در کنار یکی دیگر قرار گرفتن است ،این وحدت دشمن را مستأصل کرده است و برای اینکه نمی تواند جنگ نظامی بر علیه ما داشته باشد از ابزار اقتصادی در حال استفاده است ،امروز باید در مقابل دشمن در حوزه اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی و… آرایش جنگی بگیریم و اگر هسته های مقاومت و ایستادگی تقویت شده و فعال تر از گذشته وارد عرصه شوند اتفاقات خوبی را در ادامه شاهد خواهیم بود.

,

وی در ادامه به اشاره اولویت دار بود مسائل و رفع مشکلات اقتصادی جامعه بیان کرد:لگام افسار گسیخته در بسیاری از امور مرتبط با اقتصاد وجود دارد تا جایی که قیمت مسکن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت اقلام اساسی نیز با وجود اینکه بسیاری از آنها را ر داخل کشور داریم اما افزایش چشم‌گیری داشته و همین مهم موجب شده بسیاری از خانواده ها زیر خط فقط مطلق رفته‌اند؛ در این میان، کارنامه دولت و مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی درخشان نیست و مجلس با تصویب قوانین بازدارنده باید مانع افزایش قیمت‌ها شود و دولت نیز باید به وظایفی که بر عهده اش طبق قانون نهاده شده عمل کند.

,

امام جمعه دماوند با اشاره به این مطلب که آمریکا ه دنبال ایجاد تنش در منطقه است نوان کرد : تلاش عربستان و امارات برای ایجاد جنگ علیه ایران مانند آب در هاون کوبیدن است؛ این کشورها توان غلبه بر یک گروه محلی مانند انصارالله را ندارند، چه رسد به رؤیایی با ایران مقتدر و همین دلیل کافی است که به دشمنان این بگوئیم که در حال افول است و به زودی از،صفحه روزگار محو میشود.

,

فتاح‌دماوندی بیان کرد: سیدحسن نصرالله، بارها تأکید کرده که اگر ارتش رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین تهدیدی علیه لبنان صورت دهد، هیچ نقطه‌ای از این رژیم امن نخواهد بود و موشک‌های حزب‌الله نابودی این رژم را رقم خواهند زد،این بدین معنا است که جبهه مقاومت در همه حال آماده است و این را همه باید بدانیم نه تنها در جبهه مقاومت بلکه در تمام زمان ها و دقایق هوشیار باشیم تا دشمن نتوانند از چیزی بهره برده و بخواهد مشکلی ایجاد کند

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:ماه مبارک به نزدیکی دهه سوم خود رسیده است ،مناسبت هایی داریم که همزمان است،با سالروز ضربت خوردن امام اول شیعیان و شهادت ایشان که در لیالی قدر قرار گرفته است و این را باید همه بدانیم از لحظه لحظه این شبها باید استفاده کرد و قدر دانست ،چرا که معلوم نیست باشیم و چه خوب که الان باشیم و در کنار یکدیگر قرار بگیریم و این وحدت و یکپارچگی نصرت و پیروزی را به همراه خواهد داشت.

,

 

,

, ,

امام جمعه ملارد: توان موشکی ایران مذاکره پذیر نیست

, امام جمعه ملارد: توان موشکی ایران مذاکره پذیر نیست,

سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم روزه‌دار به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی نوری ، امام جمعه ملارد در مصلی بزرگ این شهر اقامه شد.

,

حجت‌الاسلام حسینی نوری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: دشمن ۴۰ ساله با ما سر جنگ دارد و از زمان آغاز ریاست ترامپ این جنگ علنی شده و خودشان هم می‌دانند و اعتراف کرده‌اند که موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان ارتقاء پیدا کرده و در عرصه جنگی، نظامی، اقتصادی و‌ … پیشرفت کرده که این‌ها همه نتیجه تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب است.

,

وی گفت: مسئولان ما باید توجه به منطق عقلانی نظام و ایستادگی در مقابل مستکبران نظام و عدم اعتماد به دشمن و مقاومت ۱۰۰ درصدی و توکل به خدا و اعتماد به وعده‌های الهی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

,

راهکار مقابله با خرمشهرهای پیش‌رو
امام جمعه ملارد با اشاره به فرارسیدن سالروز سوم خرداد ماه، آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: افتخار آزادسازی خرمشهر با مقاومت در مقابل اسکبار دنیا انجام شد و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما خرمشهرها در پیش داریم، یعنی استقامت و مقاومت مثال زدنی آن روزها را حکایت دارد و هزاران هزار درصد خسارت جانی و مالی را شامل مردم ایران کرد.

,
,

وی بیان داشت: اگر در زمان جنگ قدرت موشکی زمان حال را داشتیم هیچ وقت دشمن به خودش اجازه دخالت و تجاوز را نمی‌داد و حالا هم می‌خواهند ما سر قدرت موشکی که با خون شهدا به‌دست آورده‌ایم معامله کنیم ولی این آرزو را به گور خواهند برد و هیچ مسئولی در کشور حق مذاکره موشکی با دشمن را ندارد.

,

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: مسئولان شورای شهر ملارد برای انتخاب شهردار فرصت سوزی نکنند و سریعاً برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر به شهر، شهردار را انتخاب کنند و هزینه بیشتری برای شهر نتراشند.

,

 

,

, ,

امام جمعه خیرآباد: شب قدر شب آشتی با خداست / سوم خرداد یک نقشه راه است

, امام جمعه خیرآباد: شب قدر شب آشتی با خداست / سوم خرداد یک نقشه راه است,

حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد، بیان داشت: حضرت در ادامه فرازی از دعای ابو حمزه ثمالی می فرماید؛ خداوندا تو را با زبانی صدا می زنم که گناه گنگ کرده است و با قلبی با تو مناجات می کنم که گناه آن را میرانده است.

,

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: گاهی هست که انسان در مراسم دعا و مناجات شرکت می کند اما هیچ حظ و فایده ای از دعا نمی برد در مجلس دعا شرکت می‌کند صحبت می کند یا اصلا به آنچه می خواند توجه ای ندارد و هوش و حواسش جای دیگری است اما گاهی می شود که انسان اصلاً توفیق شرکت در مراسم دعا را ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان تمام می شود اما توفیق خواندن یک دعای افتتاح را پیدا نمی کند طبق فرمایش امام سجاد(ع) این شخص با خدا صحبت می کند در حالی که گنگ است و همه می دانیم انسان گنگ اصلا نمی تواند صحبت کند در قسمت دوم می فرماید تو را با قلبی می خوانم که گناه آن را میرانده است چرا که قلبی که مرده است هیچ خاصیتی ندارد.

,

طزری افزود: در روایت داریم گناه بر روی گناه بدون توجه، قلب را می میراند و هر کس ورعش کم شود به همان مقدار از اثر قلب او کم می شود.

,

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه شب های قدر قرار داریم گفت: شب های قدر طبق فرمایش خداوند در قرآن از هزار شب بهتر است و همین فضیلت شب قدر برای ما کافی است که نسبت به آن اهتمام و توجه کافی داشته باشیم در شب قدر هم خودمان و هم دیگران را مد نظر داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: شب قدر شب آشتی با خداست و توجه داشته باشیم که اگر با اخلاص توبه کنیم حتما آمرزیده خواهیم شد و با حضور در خانه های خدا امشب انس بیشتری با خدا داشته باشیم.

,

وی با اشاره به روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بیان داشت: وظیفه شرعی و اخلاقی همه ماست که در این مراسم شرکت کنیم و نسبت به عزیزانمان در فلسطین غافل نباشیم استکبار و رژیم غاضب بسیار سعی کردند تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود و هر چه تلاش کردند در جهت امنیت رژیم غاصب بود اما به برکت این حضور در صحنه ها و اعلام حمایت از مردم فلسطین امروز شاهد آن هستیم که رژیم غاضب از هر زمانی ضعیف‌تر و برعکس آن مسئله فلسطین گسترده تر شده است و به برکت مقاومت مردم فلسطین روزگاری رژیم غاضب با چند کشور عربی درگیر شد و پس از شش روز تمام آنان را شکست داد و بخشی از سرزمین های آنان را هم اشغال کرد.

,

طزری تصریح کرد: امروز در مقابل نوار غزه کمتر از ۴۸ ساعت اعلام آتش‌بس می کند و شرایط را می پذیرد این چیزی نیست مگر به برکت مقاومت و ایستادگی و حضور مردم در صحنه.

,

امام جمعه خیرآباد به اشاره به سوم خرداد در سال۶۱ سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد روز مقاومت و ایستادگی است روزی که ملت ایران با بضاعت کم اما با دلی پر از ایمان و توکل به خدا در مقابل رژیم بعث عراق که به نمایندگی از ۴۰ کشور دنیا می جنگید توانست نشدنی ها را شدنی کند و خرمشهر خونین را آزاد سازد.

,

وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد یک نماد است، یک تابلوی پیش روی ماست که هر سال تکرار می‌شود تا بفهمیم و به یاد آوریم که با ایمان به خدا و باور به وعده های الهی و عمل خالصانه می‌توان نشدنی ها را شدنی کرد و می‌توان در مقابل کفر با تمام توان ایستاد و پیروز شد.

,

خطیب جمعه خیرآباد افزود: آن روز ما در کوچکترین وسایل مانند قمقمه آب دچار کمبود بودیم اما دشمن ما از همه ابزار نظامی بهره مند بود اما ما پیروز شدیم امروز هم همان شرایط حاکم است و دشمن با تمام توان به میدان آمده است تا آخرین ضربه خود را به کار گیرد و از طریق جنگ اقتصادی نظام را به زانو در آورد.

,

وی اضافه کرد: ائتلاف عبری عربی غربی تشکیل می دهد چه های خود در منطقه را فرا می خواند از همه می خواهد ایران را تحریم کنند عربده می کشد تهدید به جنگ می کنند و گاهی دم از مذاکره می زند اما در طرف مقابل، ایران اسلامی با قدرت و با ایمان به خدا و بهره مندی از امکانات و ظرفیت های ویژه قرار دارد.

,

طزری در پایان اظهار کرد: اگر امروز هم به وعده های الهی باور داشته باشیم و همان ایمان و خلوص را داشته باشیم یقینا ضربه های سنگین تری نسبت به گذشته به او وارد خواهیم کرد.

,

وی تصریح کرد: تجربه نشان داد سازش و مذاکره هیچ دستاوردی جز خفت و خواری نداشته است بلکه هر آنچه تاکنون به دست آمده در پرتو استقامت بوده است.

,

خطبه های نماز جمعه ورامین

, خطبه های نماز جمعه ورامین,

امام جمعه موقت ورامین: روز قدس دفاع از فلسطین است

, امام جمعه موقت ورامین: روز قدس دفاع از فلسطین است,

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در ۳ خرداد خرمشهر در عملیات بیت المقدس آزاد شد.

,

وی گفت‌: این واقعه از نظر تاریخی نقطه عطف تاریخ جنگ ایران و عراق است، آزادسازی خرمشهر از رخدادهای کم‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بود، در آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار عراقی کشته و زخمی شدند و ۱۱ هزار نیروی عراقی به اسارت در آمدند ۵۵۰ تانک و خودروی رزمی دشمن نابود شد و ۱۰۵ تانک و خودرو رزمی به غنیمت گرفته شد، صدام گفته بود اگر ایرانی ها خرمشهر را پس بگیرند کلید بصره را نیز به آنها خواهیم داد که به قولش عمل نکرد، شهید جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر یک جمله معروفی دارد که گفت مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.

,

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم می خواهد با راه اندازی فضای مجازی اخلاق جوانان ما را هدف قرار داده است، گفت: این ماهواره ها کجا را هدف گرفته اند جولان زنان بدحجاب بدتر از بی حجاب در سطح شهر و آلوده کردن جوانان با چه هدفی صورت می گیرد، هدف دشمن از ترویج روابط نامشروع چیست.

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: چرا ما در خوابیم چرا برخی مردم ما در خواب به سر می برند چرا برخی مسئولین ما هنوز خواب هستند و چرا هشدارهای رهبری را جدی نمی گیرند. شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی جای عقده‌گشایی نیست، چرا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شده ایم بسیجیان عزیز ماده ۱۷ قانون امر به معروف و نهی از منکر می گوید سازمان بسیج مستضعفین موظف است با به کارگیری آحاد بسیجیان قوانینی را به فرهنگ سازی کند و امر به معروف و نهی از منکر در برنامه‌های آن اعلام شده است.

,

امام جمعه موقت ورامین افزود: در تبصره ۳ نیز امر به معروف موظف به برگزاری آموزش برای بسیجیان به عنوان ضابط امر به معروف تعریف شده است.

,

وی با اشاره به اینکه جمعه آینده روز جهانی قدس است، گفت: روز قدس روز دفاع از فلسطین است و ۴۰ سال از این اقدام تاریخی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می گذرد و امروز این روز به فرهنگ در جوامع اسلامی مبدل شده و باید همه از فلسطینی که پاره تن جهان است دفاع کنیم و در برابر توطئه های استکبار جهانی بایستیم لذا جمعه آینده ساعت ۱۱ صبح از میدان امام حسین (ع) ورامین این راهپیمایی عظیم برگزار خواهد شد که ان شااله شاهد حضور باشکوه و انقلابی مردم مومن خواهیم بود.

,

 

,

, ,

امام جمعه صفادشت: حزب‌الله رژیم صهیونیستی را به زانو در آورده است / راهبرد مقاومت ایران ، آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد

, امام جمعه صفادشت: حزب‌الله رژیم صهیونیستی را به زانو در آورده است / راهبرد مقاومت ایران ، آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد,

نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته بخش صفادشت شهرستان ملارد در هجدهمین روز ماه مبارک رمضان و در آستانه شب‌های احیاء به امامت حجت‌الاسلام حسینی همدانی و حضور پرشور اقشار مختلف جامعه اقامه شد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه صفادشت پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی نعمت رهبری حکیم، شجاع و بصیر است که اخیراً هم دوست و دشمن دارند اعتراف می‌کنند که مواجهه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با جنگ همه جانبه دشمن در ماه‌های اخیر نظام اسلامی را در عرصه جهانی ارتقاء داده و همچنین با افزایش توان بازدارندگی نظام اسلامى، حربه‌ها دشمن را یک به یک خنثى کرده است.

,

وی با تاکید بر قدر دانستن هدایت‌ هاى حکیمانه و الهى رهبر معظم انقلاب گفت: مدیریت الهی که در برابر استکبار ایستادگی کرد و به دشمن اعتماد نکرد و مذاکره با دشمن عنود را نفی و مقاومتی که پرسودترین و کم هزینه‌ترین بود را انتخاب کرد و به خدا و توان داخلی اعتماد کرد.

,

امام جمعه صفادشت افزود: مدیریت الهی رهبر عزیزمان امروز تکلیف ما را آرایش جنگی گرفتن در مقابل دشمن می داند و دشمنان انقلاب اسلامى مى‏‌خواهند ملت مسلمان ایران را به‏ خاطر اعتقاد و مقاومت، چنان تحت فشار اقتصادى و معیشتى قرار دهند که دست از حمایت نظام و انقلاب شان بردارند.

,

وی بیان داشت: بدون تردید ملت انقلابى ایران طى چهل سال گذشته، سختى ‌هاى زیادى را تحمل کرده‌‏اند و اجازه نمى‌‏دهند دشمنان ملت پیروز جنگ اراده‌‏ها باشند. چون هسته انقلاب که متشکل از مردم انقلابی و جوانان مومن است با پیشتازی و نقش آفرینی خود پیروزی را در هر جنگى اعم از نظامى، اقتصادى، سیاسى، اطلاعاتى، رسانه‍‏اى و … تضمین می‌کند.

,

حجت‌الاسلام حسینی خرمشهر را نماد ایستادگى امروز محور مقاومت‏ دانست و گفت: سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بیرون کردن متجاوزان رژیم بعث عراق از این شهر حماسه آفرین تا ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گرانى است که با گفتمان مقاومت، به نتیجه رسید.

,

وی عنوان کرد: اتخاذ راهبرد مقاومت باعث عقب‌نشینى آمریکا در برابر ایران‏ شد. امروز هم آمریکا در چند هفته گذشته با سر و صداى زیاد، خبر از اعزام ناوها و جنگنده‏‌هاى خود به خلیج فارس براى جنگ با ایران را داد. در این میان رسانه‏‌هاى حامى طیف جنگ طلب در آمریکا نیز به کمک تیم جنگ طلب کاخ سفید آمده تا هر لحظه خبر از شروع جنگ علیه ایران را مى‌ دادند. ارتجاع عرب نیز با تحریک ترامپ سعى مى‏‌کرد رئیس جمهور آمریکا را وادار به این حمله کرده و براى این کار حاضر به دادن امتیازهاى زیادى نیز بود. اما جمهوری اسلامی ایران بدون این‌که بترسد و منفعل شود، راهبرد مقاومت را اتخاذ کرد نه مذاکره و در نهایت آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرد.

,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار

, حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار,

امام جمعه شهرقدس: سوم خرداد، سند مقاومت و پیروزی است/ مجلس در کجای امور کشور قرار دارد؟

, امام جمعه شهرقدس: سوم خرداد، سند مقاومت و پیروزی است/ مجلس در کجای امور کشور قرار دارد؟,

حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته(۳ خرداد ۹۸) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوایی الهی و دوری از گناه و تسلیت شب ضربت خوردن حضرت علیه السلام اظهار داشت: امسال ۱۴۰۰ سال از مصیبت عظمی در عالم میگذرد. امیرالمومنین علیه السلام شخصی دارای همه صفات انسانی و اسلامی در بعد فردی و اجتماعی‌ هستند. شناخت ایشان برای ما مقدور نیست. پیامبر در شأن حضرت علی(ع) فرمودند: خدا را آنطور که باید شناخت، کسی جز من و علی(ع) نمی‌شناسد. ما به اندازه ظرفیت خودمان باید علی شناس شویم.

,

وی افزود: علی(ع) بنده و حجت خداست و راه درست راه امام علی(ع) به عنوان خلیفه مسلمین است. شاخصه حکومت علوی که به صورت اختصار پایبندی به اصول دین اسلام است. حضرت ۲۵ سال خانه نشین بودند و پس از مرگ خلیفه سوم، مردم آن زمان با او بیعت کردند.

,

امام جمعه ادامه داد: سه شاخصه و خصوصیت حکومت حضرت علی علیه السلام تشکیل حکومت فقط برای اقامه حدود الهی است و در اینجا رهبری فرمودند حکومتی که اساس آن الهی نباشد حکومت نیست. شاخصه دوم، برپایی قسط و عدل الهی در نظام اسلامی است و جورج جورداق در کتاب خود می نویسد علی در محراب عبادت کشته شد برای اینکه او عدالت محور بود. شاخصه سوم، حکومت، توجه به معنویت و ساده زیستی است.

,

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: شب نزول قرآن، ملائکه بر قلب انسان کامل نازل می شوند و شب قدر شب پیوند با امامت است و از طرفی شب‌های قدر شب‌های توبه و آمرزش و شب زنده داری و دعا و بازسازی و تولد دوباره است و این شب ها با ایام حزن و اندوه شهادت امام علی علیه السلام عجین شده است.
خطیب نماز جمعه بیان کرد: ایام شهادت امام علی با ایام فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس که به فرموده امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد، تقارن یافته است. در آن روز جوان‌های ما با دست خالی و تکیه با سلاح ایمان و تقوا و روحیه بصیرتی همت کردند و خرمشهر آزاد شد و یاد و نام شهدای عملیات بیت‌المقدس و روح بلند امام عظیم السلام و ۱۹ شهید عزیز شهرستان قدس در عملیات بیت‌المقدس را گرامی میداریم.
وی ادامه داد: سوم خرداد سند مقاومت و پیروزی است و چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول است. در آن زمان ۱۷۶ موشک،۲۶۰ توپ،۳۴۰ راکت، به دزفول زده شد که ۱۹ هزار واحد مسکونی در آنجا تخریب شد و ۳۶۱۰ نفر شهید شدند که سن ۲۵۰ نفر از آنها بین سه روزه تا ۱۰ ساله بودند.

,
,
,

حجت الاسلام و المسلمین جوکار گفت: مردم دزفول در مقابل بمباران و تهاجم دشمن مقاومت کردند و پیروز شدند و امروز سند مقاومت ملت ایران صحنه مردم دزفول در مقیاس بزرگتر است. همان طور که ملت ما در طول هشت سال مقاومت کردند، امروز هم با مقاومت بر دشمن پیروز خواهند شد و یک نمونه آن پنجم خرداد، روز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بر علیه رژیم تا بیخ دندان مسلح است. از همه این قضایا نتیجه می گیریم که تنها راه و گزینه صحیح مقاومت است که تعیین کننده سرنوشت ما در مقابل دشمنی که برای ما خط و نشان می کشد، است و مسیولین در مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و جواب آنها را دادند و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند و حال آنها التماس می کنند که ما دنبال جنگ نیستیم. در این بین یک عده انسان نادان داخل کشور سخن می گویند و بر طبل تو خالی جنگ می کوبند و می خواهند برای سرپوش گذاری و ناکارآمدی خودشان مردم را مشغول به دلسوزی کنند.

,

وی با اشاره به سخن رهبری بیان داشت: دشمن خیال و اراده جنگ ندارد و ما هم اهل مذاکره نیستیم که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و پیروزی مسئولین این توطئه نقش بر آب شد و آنها در مقابل ملت ایران شکست خورده اند.

,

امام جمعه ادامه داد: روز هفتم خرداد، روز مجلس و قانون گذاری در سال ۵۷ است و اولین مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد. قانون باید برای همه یکسان و مساوی و همه باید خاضع باشند و این امید می رود که در عصر جدید قوه قضاییه برخورد قانونی با دانه درشت ها و آنهایی که گردن کلفتی دارند، صورت گیرد.

,

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند “مجلس در رأس امور است” و مجلسیان پاسخ دهند که امروز مجلس در کجای امور است؟ اگر در رأس امور هستند چرا گرانی، مفاسد، قانون شکنی و گردن کلفتی دشمنان و خرد شدن عزت ملی ما در مقابل دشمنان و مجلس در ابتدای سال مورد گله رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و تا وقتی که مقام معظم رهبری از مجلس راضی نباشد ما هم راضی نخواهیم شد.

,

حجت الاسلام جوکار گفت: اخیرا رهبری در دیدار با دانشجویان برای حل مشکلات و اداره امور کشور و اصلاح مجلس گفتند شما جوانان بیایید و دولت جوان و حزب اللهی تشکیل دهید و دولت جوان و شما حق انتخاب دارد و این حق را جمهوری اسلامی به شما داده است با درست انتخاب کردن سرنوشت خود را تعیین کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه