اخبار داغ

شکست دولت انگلیس در برابر بحران گرسنگی؛

سازمان دیده بان حقوق بشر در مورد وخامت بحران غذایی هشدار داد

سازمان دیده بان حقوق بشر در مورد وخامت بحران غذایی هشدار داد
سازمان دیده بان حقوق بشر ضمن محکوم کردن انگلیس به اعمال سیاست‌های تنبیهی و بی رحمانه علیه فقیرترین افراد کشور، سیاست‌های دولت انگلیس در مقابله با بحران گرسنگی را شکست خورده خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیده بان حقوق بشر با اشاره به ناتوانی ده‌ها هزار خانواده فقیر انگلیسی در تامین مواد غذایی، در مورد "بحران گرسنگی" در انگلیس هشدار داده و اعلام کرد دولت در این موضوع که نقض حقوق بشر است، شکست خورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش ایندیپندنت، سازمان دیده بان حقوق بشر وزرای کابینه دولت انگلیس را به دلیل بی توجهی به ده‌ها هزار خانواده فقیر در این کشور که غذای کافی برای خوردن ندارند، به نقض قوانین حقوق بشری متهم کرد.
,
 
,
در گزارش جدید سازمان حقوق بشر که خواستار "اقدام هماهنگ و فوری" دولت انگلیس برای جلوگیری از افزایش گرسنگی در این کشور شده، آمده است وزرای کابینه انگلیس تاکنون در راستای سیاست‌های مضر خود از موضوع "غفلت" کرده و برای حل مشکل به "کمک خیریه ها" تکیه کرده بودند. 
,
 
,
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد کاهش شدید بودجه سیستم رفاهی در انگلیس، سبب شده بسیاری از خانواده‌های این کشور به ویژه خانواده‌های تحت سرپرستی زنان به حال خود رها شده و آنان برای تهیه غذا به موسسات خیریه تکیه کنند.
,
 
,
در این گزارش که کاهش بودجه رفاهی در دولت انگلیس در قالب برنامه ریاضت اقتصادی از سال ۲۰۱۰ را عامل اصلی افزایش نرخ گرسنگی اعلام کرده، آمده است: "دولت انگلیس تحت قانون بین المللی حقوق بشر مسئولیت تضمین غذای کافی را برعهده دارد. این بدان معناست که دولت باید اطمینان حاصل کند مردم قادر به تامین غذا هستند و اگر مردم قادر به تامین مناسب غذا نبودند از طریق برنامه‌های کمک رسانی و یا شبکه غذایی، مواد غذایی مورد نیاز آنان را تامین کند. شکست دولت انگلیس در این زمینه، نشان دهنده نقض حقوق شهروندان انگلیسی توسط دولت است. "
,
 
,
این گزارش تنها شش ماه پس از آن منتشر می‌شود که سازمان ملل انگلیس را به دلیل اقدامات تنبیهی و غالبا بی رحمانه علیه فقیرترین و آسیب پذیرترین قشر کشور محکوم کرده بود. سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود کاهش قابل ملاحظه حمایت‌های اجتماعی از فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد در انگلیس در حالی رخ می‌دهد که این کشور یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان است.
,
 
,
کمیته حسابرسی محیط زیستی پارلمان انگلیس در گزارشی در مورد ناامنی شدید غذایی و گرسنه ماندن یک کودک از هر پنج کودک، وزرای این کشور را به بی توجهی به گرسنگی روزافزون و قابل توجه در کشور و سکوت در عدم تامین امنیت غذایی متهم کرد.
,
 
,
یک پژوهشگر غرب اروپا می‎گوید:" سیاست کاهش بودجه رفاهی در انگلیس سبب شده تا والدین زیادی از تغذیه کودکان خود ناتوان باشند. "
,
 
,
براساس تجزیه و تحلیل سازمان دیده بان حقوق بشر در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ کمک‌های رفاهی به کودکان و خانواده‎هایشان ۴۴ درصد کاهش داشته و دولت به شکل قابل توجهی این موضوع را نادیده گرفته و اقداماتش در این راستا ناکام مانده است. شواهد زیادی در مورد وخامت رو به رشد گرسنگی در فقیرترین مناطق انگلیس و افزایش سرعت استفاده از بانک مواد غذایی موید این موضوع هستند.
,
 
,
منبع: میزان
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه