اخبار داغ

ادعای پامپئو:

دلیل فروش اضطراری تسلیحات به کشورهای عربی، مقابله با ایران است

دلیل فروش اضطراری تسلیحات به کشورهای عربی، مقابله با ایران است
وزیر خارجه آمریکا دلیل فروش عجولانه تسلیحات و بدون تایید کنگره به کشورهای عربی را «مقابله با نفوذ ایران در منطقه» اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید فروش اضطراری تسلیحات به کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اردن مدعی شد که هدف از این کار «بازداشتن ایران از ستیزه‌جویی است.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
پامپئو در این بیانیه با اشاره به ارزش ۸.۱ میلیارد دلاری این فروش عجولانه سلاح به کشورهای عربی مذکور، مدعی شد:‌«تا عامل بازدارنده‌ای در برابر ستیزه‌جویی ایران باشد و ظرفیت‌های دفاع از خود برای شرکای ما ایجاد کند. این فروش‌ها از متحدان ما حمایت کرده، ثبات را در منطقه تقویت نموده و به این ملت‌ها کمک می‌کند که ضمن دفاع از خودشان در برابر جمهوری اسلامی ایران، آن را عقب برانند».
,
 
,
وی با بیان اینکه تاخیر در ارسال این محموله‌های تسلیحات می‌توانست باعث از دور خارج شدن سیستم‌های دفاعی کشورهای مذکور و ناتوانی آنها در زمان افزایش تنش‌ها در منطقه شود، گفت: «این نگرانی‌های امنیت ملی درپی چندین ماه تاخیر کنگره در تصویب این قراردادها وخامت یافته بود».
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا سپس توضیح داد که تسلیحات ارسالی برای ریاض، ابوظبی و امان شامل قطعات یدکی جنگنده‌ها، ابزارهای شناسایی و اطلاعاتی، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی است.
,
 
,
پامپئو با تاکید بر اینکه چنین اقدامی فقط همین یک بار انجام گرفته و تکرار نخواهد شد، افزود: «این کار به‌سرعت شرکای ما را قادر می‌سازد تا ضمن دفاع از خود، از تغییرات در موضع آمریکا در منطقه برای بازداشتن ایران حمایت کنند».
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه