اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

روحانی از همان سیاست‌های دولت قبل که با آنها مخالفت می‌کرد استفاده می‌کند/ نارضایتی مردم از عدم موفقیت دولت در عرصه اقتصادی

روحانی از همان سیاست‌های دولت قبل که با آنها مخالفت می‌کرد استفاده می‌کند/ نارضایتی مردم از عدم موفقیت دولت در عرصه اقتصادی
کارشناس مسائل سیاسی گفت:ایران اسلامی توانست به دشمنان اثبات کند که با کمک سپاه و دستگاه های زیر نظر رهبر معظم انقلاب می تواند می توانند از چالش هایی که دشمنان انقلاب اسلامی پدید می آوردند، عدول کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه علی رغم تلاش گسترده‌ای که دولت برای مذاکره با 5+1 و امضاء کردن برجام کرده بود اما با بدعهدی آمریکا و  اروپا مواجه شد، گفت: تمام برنامه هایی که بر اساس برجام برای رشد و توسعه کشور و حل مشکلات آن طراحی شده بود از بین رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: دولت برای پیش برد اهداف کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از روش های دیگری مجبور شد استفاده کند و به دلیل اینکه دولت سرنوشت اقتصادی، سیاست خارجی و مسائل داخلی  را همگی به برجام گره زده بود با چاش بسیار بزرگی رو به رو شد.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی متعدد در کشور اعم از سیل، زلزله و ... و همچنین تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان موجب شد در شرایط سختی قرار بگیریم و تأمین هزینه ها و خسارات برای کشور را با سختی و مشکلات فراوانی رو به رو کرده است.

,

ترقی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب با تشکیل شورای هماهنگی عالی اقتصادی کشور و واگذاری تمامی اختیارات خودشان به این شورا به دولت کمک کردند، ابراز کرد: این اقدام با این هدف بود که دولت بتواند با اختیارات کامل و وسیع در زمینه حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر توان داخل و ظرفیت های کشور اقدام کند و بتواند از این چالش مهمی که پس از برجام و بدعهدی آمریکا پدید آمده عبور کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: از سوی دیگر مقام معظم رهبری تمامی دستگاه های زیر مجموعه خود را برای پر کردن خلاء عدم حضور دولت در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و به ویژه در کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان و حل مشکلات محرومین و محرومیت زدایی از کشور بسیج کردند.

,

وی گفت: طبیعتا بسیج عمومی مقام معظم رهبری کمکی برای دولت بود که بتواند فارغ از مشکلاتی که برای اقضار محروم و ضعیف جامعه پدید آمده است به مسائل اساسی کشور از جمله تورم، ارز، کاهش ارزش پول ملی و اشتغال دیگر بپردازد.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: با توجه به همه مسائل رخ داده لیکن دولت توانسته است که در زمینه به پایان رساندن برخی از پروژه های مهم اقتصادی مانند فازهای مختلف عسلویه، پالایشگاه بندرعباس و ساخت برخی سدها گام های موثری در زیر ساخت های اقتصادی کشور بردارد.

,

ترقی ادامه داد: ایران اسلامی توانست به دشمنان اثبات کند که با کمک سپاه و دستگاه های زیر نظر رهبر معظم انقلاب می تواند می توانند از چالش هایی که دشمنان انقلاب اسلامی پدید می آوردند، عدول کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اما به طور کلی و طبیعی آنچه که اهداف اصلی و دولت بوده است متأسفانه تحقق پیدا نکرده و بسیاری از وعده های دولت دوازدهم که از ابتدا بیان شده بود و بر اساس آن از مردم رأی گرفته شده بود عملیاتی نشده است.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: دولت دوازدهم نه در کنترل قیمت ها توانست کاری انجام دهد، نه در حقظ ارزش پول ملی، حل مشکلات اقتصادی و رونق تولید و کسب و کار نتوانسته کاری انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه دولت در عرصه سیاست اقتصادی موفق نبوده و این مسئله موجب نارضایتی مردم است، گفت: در دولت دوازدهم طی دو سال گذشته شاهد شکست برجام و در عرصه سیاست خارجی تلاش های شش سال گذشته بی نتیجه بوده است.

,

 ترقی در پایان با اشاره به اینکه شاهد ناتوانی روش‌های اقتصادی دولت در حل مشکلات اساسی کشور به ویژه مسائل بیکاری، تورم، تولید و اشتغال هستیم، خاطر نشان کرد: دولت مجبور شده است مجددا همان سیاست های دولت قبل را در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی که با آنها مخالفت می کرد مجددا مورد استفاده قرار دهد و بر روی همان ریل قبلی برگرداند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه