اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

سیستان و بلوچستان همچنان درگیر میهمانان ناخانواده است/ مبارزه با ملخ‌های صحرایی از مرز 88 هزار هکتار گذشت

سیستان و بلوچستان همچنان درگیر میهمانان ناخانواده است/ مبارزه با ملخ‌های صحرایی از مرز 88 هزار هکتار گذشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون در 88هزار 890 هکتار از اراضی استان کار مقابله با ملخ های صحرایی مهاجر انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدر زورقی در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: کار مبارزه با ملخ های صحرایی مهاجر از ابتدای 13 اسفندماه سال گذشته در استان آغاز شد که تاکنون عمده حضور ملخ ها در چابهار و شهرستان کنارک بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

 
وی با بیان اینکه تاکنون سطح مبارزه با ملخ ها به رقمی معادل 88 هزار 890 هکتار رسیده است، افزود: از این میزان تاکنون کار مبارزه با ملخ های صحرایی در 36هزار و 150هکتار پوره و 52 هزار و 740هکتار بالغ انجام شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: این ملخ ها درشهرستان کنارک 22 هزار و 850 هکتار از اراضی را تحت سیطره خود قرار داده اند که کار مبارزه با آنها و سمپاشی در حال انجام است، همچنین در چابهار نیز 16 هزار و 950هکتار، قصرقند 4و 640هکتار، نیکشهر پنج هزارو 160 هکتار بالغ، دلگان 20 هزار و 120، فنوج هزار و 780 و در ایرانشهر نیز کار مبارزه با ملخ های صحرایی به 18 هزار و 310 هکتار رسیده است.
 
زورقی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این ملخ ها در حال حاضر در سطح مراتع هستند و به مزارع کشاورزی نرسیده اند و از آنجا که قدرت تخریب آنها در فضای سبز بسیار بالا است امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد مانع ورود آنها به مزارع شویم.
 
گفتنی است 10 شهر استان همچنان درگیر هجوم ملخ های صحرایی است و کار سمپاشی با این میهمانان ناخوانده در شهرستان های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز سمپاشی شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه