اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ظریف باید درباره علت دیدار با سناتور آمریکایی و محتوای آن به مجلس توضیح دهد

ظریف باید درباره علت دیدار با سناتور آمریکایی و محتوای آن به مجلس توضیح دهد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دیدار محمد جواد ظریف با سناتور آمریکایی گفت: مجلس از وزیر امور خارجه درباره مذاکره با این فرد و دلیل این کار و محتوای آن توضیح خواهد خواست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره دیدار محمدجواد ظریف با سناتور دموکرات آمریکایی، گفت: آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر سیاست چماق و هویج را با کار گرفتند که از یک سو با طرح جنگ و حرکت ناو و اعزام نیرو بر طبل جنگ می‌کوبند و از سوی دیگر صحبت از قرار دادن شماره تماس نزد ایرانی‌ها و واسطه‌تراشی برای مذاکره مجدد از سوی کشورهای منطقه و سوئیس کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که راه مذاکره مجدد با ایران را باز کنند.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: واشنگتن با سیاست چماق و هویج به دنبال آن است که مسئولان ایرانی را مجددا به پای میز مذاکره کشانده و هدف آنها گام برداشتن در همین مسیر است.
,
 
,
نقوی‌حسینی اظهار داشت: در هر دو موضوع آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند چرا که نه جرأت اقدام نظامی علیه تهران را دارند چرا که از توان و ظرفیت و پتانسیل جمهوری اسلامی در بخش نظامی به خوبی آگاه هستند و در مذاکره هم دروغ می‌گویند چرا که وفادار به هیچ کدام از قاعده‌های بین‌المللی نیستند.
,
 
,
وی گفت: آمریکایی‌ها به هیچ کدام از قواعد بین‌المللی وفادار نبوده و بارها این را نشان دادند و در موضوع برجام این امر را به خوبی نشان دادند که به راحتی زیر توافقنامه زده و برجام را پاره کردند.
,
 
,
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با موضوعات مختلف تلاش دارند تا جنگ روانی در ایران را به وجود آورند و کشور را به 2 گروه موافق مذاکره با آمریکا و مخالف مذاکره به آمریکا تقسیم کنند تا فشارهای اقتصادی جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره آن هم با شرایط واشنگتن به پای میز مذاکره بکشانند.
,
 
,
نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: بدترین تصمیم در شرایط فعلی برای نظام جمهوری اسلامی مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها است و طرح موضوع مذاکره با آمریکایی‌ها کاملاً اشتباه است.
,
 
,
نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: وقتی آقای ظریف وزیر امور خارجه با سناتور آمریکایی گفت‌وگو کرده است باید توضیح دهد با چه مجوزی این کار را کرده و چه کسی به وی چنین توصیه‌ای را کرده است ضمن اینکه محتوای مذاکرات را هم باید اعلام کند و به مقامات و مسئولان عالی‌رتبه کشور متن مذاکرات را اعلام کند.
,
 
,
وی در پایان گفت: مجلس از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه قطعا درباره دیدار با سناتور آمریکایی توضیح خواهد خواست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه