اخبار داغ

سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با دانا:

3 سال زندان در انتظار ورود افراد بدون مدارک به عراق/ پرهیز از گرفتن هدیه از افراد ناشناس

3 سال زندان در انتظار ورود افراد بدون مدارک به عراق/ پرهیز از گرفتن هدیه از افراد ناشناس
میرمسعود حسینیان گفت: با توجه به حساسیت دولت عراق ورود به خاک این کشور بدون ویزا یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیرقانونی تلقی می‌شود و حداقل سه سال زندانی در پی دارد؛ پس معطلی چندساعته پشت مرز بهتر از چند سال زندانی و یا چندین ماه معطلی است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با نزدیک شدن ایام اربعین لزوم آشنایی بیشتر زوار اربعین با برخی از مقررات و آداب مردم عراق بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار می گیرد؛ در این شرایط می توانیم شاهد کاهش مشکلات پیش آمده برای زائران ایرانی باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 ضرورت دقت در مهر ورود و خروج زائران

,  ضرورت دقت در مهر ورود و خروج زائران,  ضرورت دقت در مهر ورود و خروج زائران,

در همین راستا میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا نکاتی را گوشزد کرد؛ حسینیان با بیان اینکه در مرزها نسبت به ثبت مهر خروج و مهر ورود عراق دقت شود، گفت: مدت زمانی که زائران منتظر ثبت مهر ایران و مهر ورود عراق هستند باید با حلم و بردباری طی شود چرا که داشتن مدارک قانونی و ثبت مهر ورود ضروری است.

, سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا نکاتی را گوشزد کرد؛ , سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا نکاتی را گوشزد کرد؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,



3 سال زندان در انتظار ورود افراد بدون مدارک به عراق

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت دولت عراق ورود به خاک این کشور بدون ویزا یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیرقانونی تلقی می‌شود و حداقل سه سال زندانی در پی دارد؛ پس معطلی چندساعته پشت مرز بهتر از چند سال زندانی و یا چندین ماه معطلی است.

سرکنسول ایران در کربلای معلی توضیح داد: به هر حال با وجود اینکه دو کشور ایران و عراق مرز طولانی و روابط خوبی با یکدیگر دارند اما عراق یک کشور خارجی با مقررات خاص خود است؛ احترام به سیادت و حاکمیت این کشور مورد تأکید مقام معظم رهبری و تمامی مسئولان بوده و طبعاً مورد توجه زوار محترم نیز خواهد بود.

حسینیان تأکید کرد: زائران پس از ورود به خاک عراق از عکاسی در نقاط حساس و سیطره‌ها خودداری کنند و حتماً مقررات و دستورالعملها رعایت شود.

,
,
, 3 سال زندان در انتظار ورود افراد بدون مدارک به عراق, 3 سال زندان در انتظار ورود افراد بدون مدارک به عراق,
,
,
,
,
,
,



پرهیز از گرفتن هدیه از افراد ناشناس

وی با اشاره به توصیه‌های ایمنی حفاظتی و بهداشتی گفت: زائران از گرفتن امانت و هدیه از افراد ناشناس اعم از کتاب و مفاتیح، کادو، خودکار، ساک و...خودداری کنند، ضمن اینکه از گرفتن مواد غذایی مواکب ناشناس و به‌خصوص سیار اجتناب شود.

,
,
, پرهیز از گرفتن هدیه از افراد ناشناس, پرهیز از گرفتن هدیه از افراد ناشناس,
,
,



عرف کشور عراق چادر به‌رنگ مشکی است

سرکنسول ایران در کربلای معلی تصریح کرد: زائران به‌طور حتم به رعایت الگوهای رفتاری همانند احترام به بزرگترها و توجه به احکام حجاب توجه ویژه داشته باشند؛ عرف حجاب در کشور عراق، چادر و آن هم به‌رنگ مشکی است بنابراین چادر رنگی، مانتو و روسری خیلی مقبول نیست و به این نکته نیز باید دقت شود.

حسینیان تصریح کرد: زائران به هیچ عنوان از مسیرهای تعیین‌شده برای راهپیمایی در مسیر نجف ــ کربلا خارج نشوند و هرگز به مسیرهای ماشین‌رو ورود نیابند چرا که متأسفانه سال گذشته به‌خاطر حضور زائران پیاده به مسیر ماشین‌رو چندین تصادف منجر به فوت رخ داد.

وی با بیان اینکه زائران در مراسم فرهنگی مواکب حضور یابند، گفت: زائران در مراسم عظیم اربعین حسینی توجه به شایعات نداشته باشند و از انتشار آن در مواکب جلوگیری به عمل آورند.

سرکنسول ایران در کربلای معلی افزود: لزوم به خاطر سپردن آدرس موکب و کسب اطلاعات لازم با توجه به تشابه فراوان مواکب و حتی آدرس دقیق و اخذ کارت موکب باید از سوی زائران انجام شود.

حسینیان تأکید کرد: دقت در حفظ امنیت برای جلوگیری از مواردی چون سرقت و آتش‌سوزی نیز مورد توجه زوار اربعین حسینی قرار گیرد.

,
,
, عرف کشور عراق چادر به‌رنگ مشکی است, عرف کشور عراق چادر به‌رنگ مشکی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

زائران به جای اسکان در منازل در موکب‌ها مستقر شوند

وی همچنین با تقدیر از میزبانی مردم و مسئولان عراق در ایام اربعین حسینی تأکید کرد: دقت کنیم که ما از مردم عراق طلبکار نیستیم؛ آنان میزبانان بسیار کریمی هستند که آنچه دارند در سبد اخلاص تقدیم می‌کنند و خالصانه به زوار اهل بیت(ع) خدمت می‌کنند.

, زائران به جای اسکان در منازل در موکب‌ها مستقر شوند, زائران به جای اسکان در منازل در موکب‌ها مستقر شوند,
,
,

سرکنسول ایران در کربلای معلی با بیان اینکه موکب ها تا روز اربعین در حال خدمت رسانی به زوار هستند تصریح کرد: از آنجایی که موکب ها با حداکثر توان در حال پذیرایی از زوار هستند مردم به جای اسکان در منازل مسکونی تا آنجایی که ممکن است در موکب ها مستقر شوند.

,


 

,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه