اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

امام علی(ع) معجزه رسالت، خاتمیت و قدرت روحی حضرت ختمی مرتبت است

امام علی(ع) معجزه رسالت، خاتمیت و قدرت روحی حضرت ختمی مرتبت است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم شب 19ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به بیان ویژگی ها و صفات برجسته حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: امام علی(ع) معجزه رسالت، خاتمیت و قدرت روحی حضرت ختمی مرتبت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم شب 19ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ اردبیل به بیان ویژگی ها و صفات برجسته امیرالمومنین امام علی(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) معجزه رسالت، خاتمیت و قدرت روحی حضرت ختمی مرتبت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه در تاریخ هیچ شخصیتی به غیر از حضرت علی(ع) که بتواند تمام فضیلت‌ها را یک‌جا داشته باشد وجود ندارد، گفت: تربیت ایشان قطعا تربیت زمینی نیست.

,

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به فضیلت‌های امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در خصوص برترین فضیلت‌های حضرت امیر(ع)  هر کس از جنبه‌ای به این مساله نگاهی داشته است.

,

وی به اولین فضیلت امیرالمومنان علی(ع) اشاره کرد و گفت: عده‌ای برترین فضیلت را فرمایش پیامبراکرم(ص) درباره همراهی حق با علی(ع) و علی(ع) با حق می‌دانند، پیامبراکرم(ص) تابلوی بزرگی نهاده که اگر به دنبال حق هستید باید رهرو علی(ع) باشید.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به فضیلت‌های دیگر امیرالمومنان علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای دیگر به احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) اشاره می‌کنند که می‌فرمایند؛ علی(ع) از قرآن و قرآن از علی(ع) و یا علی از من و من از علی هستم.

,

وی افزود: در نظریه‌ی دیگر فضیلت بزرگ امیرالمومنان(ع) شاهد وحی بودن است و درک و شاهد رسالت نبی مکرم اسلام(ص) بودن فضیلتی بسیار بزرگ است.

,

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: عده‌ای دیگر براساس این فرمایش پیامبر اکرم(ص) که «ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین»، بزرگترین فضیلت ایشان را اتصال وجود اسلام به وجود امیرالمومنان علی(ع) می‌دانند و چه کسی غیر از علی(ع) را می‌توان یافت که وجود اسلام به وجودش بسته باشد.

,

عاملی حکمت، علم، مظلومیت، عبادت و عدالت امیرالمومنان علی(ع) را از دیگر فضیلت‌های ایشان دانست و گفت: امام علی(ع) هیچ‌گاه به فکر محافظه‌کاری و معامله و سازش نبود و از هیچ‌کس به غیر از پروردگار هراسی نداشت.

,

وی به عدالت حضرت امیر(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: اگر خود را شیعه علی(ع) می‌دانیم باید اعمال و رفتار ایشان را ترازوی اعمال خود قرار دهیم. شیعه واقعی پا جای پای علی(ع) قرار می‌دهد.

,
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه درهای علم بر روی امام علی (ع) باز شده بود، گفت: ایشان بر 500 علم مسلط بودند.
,
وی به جامعیت امام علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: عده ای بر این باورند که جامعیت امام برترین فضیلت ایشان است چراکه ویژگی های 1000 پیامبر که انبیای اولوالعزم را نیز شامل می شود در وجود مقدس حضرت امیرالمومنین(ع) جمع شده بود.
,
 
,
آیت الله عاملی با بیان اینکه حضرت علی(ع) مدینه الاضداد است گفت: برخی نیز بر این باورند که برترین فضیلت امام علی(ع) مجمع الاضداد بودن ایشان است چراکه در دنیا هیچکس به غیر از حضرت علی(ع) وجود ندارد که  دارای این همه صفات ضد هم باشد  بطوریکه بعنوان مثال هرکس در میدان جنگ حضرت را می دید تمام شجاعت و دلاوری می دید و هیچگاه فکر نمی کرد که در دل ایشان ذره ای محبت نسبت به یتیمان وجود داشته باشد ولی همین وجود نازنین هنگام عبادت و در دل شب، خاشع ترین فرد بود و در یتیم نوازی بدیلی در تاریخ برای وی وجود ندارد.
,
امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود از مومنین خواست با مطالعه تاریخ و عبرت آموزی از حوادث دوران از رذایل اخلاقی دوری کنند چراکه صفات پستی چون اختلاس و رشوه انسان را به تباه و ویرانی می کشاند.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه