اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

نفوذ موریانه وار رقص و آواز در مدارس به نام شادی به کام 2030/ آسیب فرهنگ دانش آموزان از بی مهری متولیان به تفریح سالم

نفوذ موریانه وار رقص و آواز در مدارس به نام شادی به کام 2030/ آسیب فرهنگ دانش آموزان از بی مهری متولیان به تفریح سالم
حجت الاسلام اصغر شایسته دستجردی گفت: امروز متاسفانه در بخش ایجاد نشاط در جامعه بسیار ضعیف هستیم و سکان شادی را دست کسانی داده ایم که گوشت، پوست و خونشان با فرهنگ غربی عجین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، تاسف آور اما واقعی، شاید این اولین واکنشی باشد که با شنیدن ماجرای اخیر پخش یک آهنگ زیرزمینی در ذهن عموم تداعی می شود، آن هم از خواننده ای که در سالهای اخیر با آهنگ های شش و بش و استفاده از تعابیر زننده و زشت و جنسی سعی کرد نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   تیتریک, تیتریک,
آنچه مسلم است در سبک زندگی غربی، نوجوانان چارچوب خاصی ندارند و امروز همین مسئله باعث بحران های جدی کشورهای اروپایی و آمریکا شده است و بی هویتی زندگی اجتماعی و ارزش تشکیل خانواده را از بین برده است اما با وجود اینکه این آهنگ همچنان در فضای مجازی دست به دست می شود متولیان عرصه فرهنگ در خواب غفلت به سر می برند. 
,
 
,
مدیر سابق حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان البرز درباره ناهنجاری اخیر در مدارس کشور به خبرنگار تیتریک، گفت: بدون شک باید دست های پشت پرده را ریشه یابی کرده و برای آنها جایگزین داشت زیرا دشمن از خلا موجود در جامعه سو استفاده می کند، امروز متاسفانه نبود یک شادی سالم به خلا در جامعه تبدیل شده است و فرهنگ سازی این موضوع را باید از مدارس آغاز کرد. 
, تیتریک,
 
,
حجت الاسلام اصغر شایسته دستجردی افزود: خلا اموزش و ایجاد نشاط در برخی روحانیون، مدیران مدارس و معلمان وجود دارد، در مسئله عزاداری ها که واجب و لازم است قوی هستیم اگر چه دشمن درصدد استفاده از عدم آگاهی برخی هیئت ها برای ایجاد تفرقه بود اما شکست خورد و جواب نگرفت. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در محرم و عزاداری ها اقدامات فرهنگی زیادی انجام شده است اما در بخش ایجاد نشاط در جامعه بسیار ضعیف هستیم و سکان شادی را دست کسانی داده ایم که گوشت، پوست و خونشان با فرهنگ غربی عجین شده است، اظهار داشت: نتیجه اعطای سکان شادی به دست غرب گرایان رقص، آواز و پخش کلیپ خواننده های زیر زمینی خواهد شد و وقوع این مسئله نمود یکی از مظاهر فرهنگ غرب است. 
,
 
,
, ,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در دین اسلام بر شادی و نشاط تاکید بسیاری شده است اما در زمینه اجرا، این مسئله به روز رسانی نشده و باید قبول کنیم که دارای ضعف هستیم، دست های پشت پرده را باید شناسایی کرد و زمانی که مکرر فیلم هایی گرفته و تبلیغ می شود هوشیار بود.
,
 
,
حجت الاسلام دستجردی گفت: باید مسئولین مانع از وقوع ناهنجاری هایی که نوعی مقابله با فرهنگ دینی است شوند، نسل کنونی در دست آقایان و معلمان امانت بوده و باید ارزش خون شهدا و آرمان های نظام حفظ شود  زیرا  غفلت از این مسئله ناسپاسی و بی معرفتی به خون شهدا است.
,
 
,
وی افزود: آنچه امروز به عنوان ضد فرهنگ مشاهده می کنیم ریشه در تحرکات ضد انقلاب دارد، متاسفانه فرهنگ مدیریت برخی از مسئولین اسلامی نیست اگر چه در ظاهر امور خود را اسلامی جلوه می دهند اما با این شیوه نمی توان با ناهنجاری ها مقابله کرد. 
,
 
,
کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ نظام اموزشی ژاپن بر خلاف اجرای قانون کاپیتولاسیون در این کشور، روند بسیار خوبی را سپری کرده و زمانی که دانش آموز را از معلم و مدرسه اش جدا کنند گریه می کند زیرا مهارت های زندگی را در آموزشگاه می آموزد. 
,
 
,
حجت الاسلام دستجردی تصریح کرد: امروز متاسفانه حتی در دانشگاه های ما و کنکور مهارت جای خود را به تست زنی داده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از کنار این مسائل به سادگی عبور نکند زیرا نرخ شادی و نشاط در مدارس پائین است. 
,
 
,
وی گفت: تقویت شادابی با رعایت شئونات اسلامی در مدارس موجب رشد و تکامل ابعاد وجودی دانش آموزان می شود اما متاسفانه بعضا عده ای فکر می کنند شادی به معنای انجام حرکات خلاف شرع و گناه است. 
,
 
,
حجت الاسلام دستجردی افزود: رقص به واسطه بی قرار شدن انسان حرام شده است اما این مسئله برای دانش آموزان تبیین نشده و برخی از معلمان آموزش های لازم را ندیده اند، بی مهری به نشاط و شادابی موجب شد دشمن از این خلا استفاده لازم را داشته باشد.
,
 
وی اظهار داشت: کشور بیش از 2 میلیون دانش آموز حافظ جز 30 قران و قریب به 16 هزار امام جماعت در مدارس دارد  اما با توجه به اینکه دشمن نمی تواند به این بخش رخنه کند به واسطه ضعف در شادی در این حوزه سرمایه گذاری می کند.
,
,
 
,
, ,
 
,
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید معلمان و مدیران آموزش دیده و با انس با قران، تئاتر، هنر و ... زمینه های شادی سالم را برای داشن اموزان فراهم کنند، البته وزرای آموزش و پرورش نیز قربانی کم کاری ریشه ای در حوزه شادی در مدارس شده اند و هجمه های دشمن به یک یا دو سال اخیر باز نمی گردد.
,
 
,
حجت الاسلام دستجردی گفت: سند 2030 آموزش مسائل جنسی را به دانش اموزان ارائه می دهد و مقام معظم نیز به تغییر هویت اشاره کردند اما متولیان امر به راحتی از کنار آن رد شدند، امروز تغییر هویت از پیش دبستانی و مدارس اغاز شده است اما عده ای غافل هستند در حالیکه باید روحیه شادی و نشاط را با حفظ شئونات اسلامی در مدارس ترویج داده و جایگزین فرهنگ غرب کنیم. 
,
 
,
وی افزود: متاسفانه هر شخصی با هر رشته ای وارد عرصه فرهنگ می شود در حالیکه فرهنگ ظرافت های خاص خویش را دارد، امروز دشمن به دنبال تقویت روحیه ناامیدی در نسل جدید است اما چیپس و پفک با واسطه عده ای مافیا به جای مسائل فرهنگی تبلیغ و ترویج داده می شود. فرهنگ سازی و تبیین موضوعات فرهنگی بین مردم بهترین راهکار برای حفظ و تداوم انقلاب است، اگر چه معضلات باید ریشه یابی شده و تنها در حد شعار باقی نماند.
,
 
,
کارشناس مسائل فرهنگی در خاتمه با اشاره به اینکه متاسفانه طب سال های اخیر فلان موضوع فراماسونری و شیطان پرستی  به گونه ای بیان شد که نتیجه ای بر عکس داشت و موجب ترویج و تبلیغ آن شد، خاطر نشان داشت: دشمن به وسیله نیروی داخلی غرب گرا اهداف خود را دنبال می کند در نتیجه باید سرلوحه معلمین برای تربیت نسل جدید در مدارس آموزش شوق زندگی کردن به دانش آموزان باشد و بس.  
 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه