اخبار داغ

تحلیل بروجردی از اقدامات اخیر مقامات آمریکایی درباره ایران

تحلیل بروجردی از اقدامات اخیر مقامات آمریکایی درباره ایران
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نوعی به هم ریختگی و آشفتگی در مجموعه سیاستگذاری آمریکا وجود دارد گفت: سیاست ترامپ جنگ نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علاالدین بروجردی در تحلیلی از رفتار‌ها و اقدامات اخیر مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: نوعی به هم ریختگی و آشفتگی در مجموعه سیاستگذاری آمریکا وجود دارد. این را می‌توان از جابجایی قابل توجه مسئولان مهم و کلیدی در کابینه ترامپ مشاهده کرد. اینکه جان بولتون به عنوان فردی تندرو و جنگ طلب روی کار آمده نمونه دیگری از چنین آشفتگی است. چون سیاست ترامپ جنگ نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی یادآور شد آمریکایی‌ها در چند سال گذشته در صحنه‌های مهم نظامی همچون افغانستان، عراق و سوریه و اکنون در یمن حضور داشته و صد‌ها میلیارد دلار هزینه داده و هزاران کشته داده‌اند؛ لذا دیگر جامعه، افکار عمومی و حاکمیت آمریکا ظرفیت تحمل جنگ دیگری را ندارد. البته که از آن به عنوان اهرم فشار استفاده کرده و تحلیل می‌کند. این همان سیاست نخ نمای قدیمی چماغ و هویج است که پیشنهاد مذاکره داده و شماره می‌دهند و از طرف دیگر اقداماتی را انجام داده که نشان دهنده طراحی برای تغییر در سیاست جمهوری اسلامی ایران است. غافل از اینکه سیاست‌های ما در منطقه منطقی و ضد تروریسم است. ما دنبال صلح و آرامش در منطقه بوده و قطعاً این سیاست با چنین شگرد‌هایی تغییر نمی‌کند.
,
 
,
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید مجدد بر اینکه آمریکا دنبال جنگ نیست، گفت: مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که اگر اتفاقی در منطقه حساس خلیج فارس رخ دهد بخش مهمی از اقتصاد جهان که به نفت گره خورده با مشکل مواجه شده و ضربه محکمی به اقتصاد آمریکا وارد می‌شود؛ لذا فکر نمی‌کنم که آمریکا دچار چنین خطایی شود.
,
 
,
وی همچنین با یادآوری اینکه استفاده از فضاسازی روانی با هدف اعمال سیاست‌های آمریکا در منطقه انجام می‌شود، توضیح داد: آمریکا بعد از خروج از برجام به عنوان یک توافقنامه رسمی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل دنبال آن بود که فشار بر ایران را افزایش دهد؛ برای این کار تحریم‌های غیر قانونی را تحمیل کرده و اقداماتی همچون انتقال ناو‌های آمریکا و انجام برخی مصاحبه از سوی عناصر تندرو همچون جان بولتون را در پیش گرفت. همه این کار‌ها با هدف تبعیت ایران از آمریکا و تسلیم شدن در برابر خواسته‌هایشان بود.
,
 
,
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این‌ها همه بدان معناست که مقامات آمریکایی هنوز بعد از ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را نشناخته و فکر می‌کنند با این سیاست‌ها در کنار ارائه پیشنهاد مذاکره با هدف فضاسازی موهوم روانی در جامعه می‌توانند سیاست‌های ما را عوض کنند. اما سیاست‌های ما قانونی، منطقی، شفاف و صریح است.
,
 
,
بروجردی در پایان تاکید کرد که ما در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا در منطقه می‌ایستیم و از این سیاست‌های غلط دنباله روی نخواهیم کرد.
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه