اخبار داغ

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان:

راه‌اندازی اردوگاه درمان، کار و صیانت از معتادان توسط سپاه استان کرمان/مزیت این اردوگاه ایجاد فرصت شغلی برای معتادین است

راه‌اندازی اردوگاه درمان، کار و صیانت از معتادان توسط سپاه استان کرمان/مزیت این اردوگاه ایجاد فرصت شغلی برای معتادین است
معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در این اردوگاه طبق تفاهم نامه ای که با اداره کل فنی و حرفه ای استان داشته ایم یک فرصت شغلی برای معتادین ایجاد می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با راه اندازی اردوگاه درمان، کار و صیانت از معتادان ماده 16 در پادگان قدس اظهار داشت : طبق تفاهم نامه ای که ریاست سازمان بسیج با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور داشته اند قرار شد در 10 استان اردوگاه های درمان، کار و صیانت معتادین متجاهر ماده 16 ایجاد شود که کرمان یکی از این استان ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : در کرمان از 4 ماه گذشته چندین تیم به صورت مهندسی مشغول فعالیت شده اند تا طبق معیارهای استاندارد بهزیستی، علوم پزشکی و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر زیرساخت اردوگاه در بحث درمان فراهم شود.

,

 معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: تیم های مهندسی کار فضاسازی، زیرساخت و آماده سازی فضاهایی از قبیل سم زدایی، غربالگری، قرنطینه، آسایشگاه ها، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و سایر موارد مرتبط با معتادین ماده 16 را شروع کرده اند و تا کنون 80 درصد کار آماده است .

,

ستایش نیا ادامه داد : پنجشنبه هفته گذشته نیز استاندار کرمان به همراه مدیران دستگاه های اجرایی استان از روند ساخت و ساز و آمادگی اردوگاه برای بهره برداری در ماه آینده بازدید کردند و امیدواریم 20 درصد باقی مانده مرتبط با زیرساخت این اردوگاه با کمک استانداری به پایان برسد .

,

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کمک به دولت کمک به مردم است و  سپاه در راستای کمک به دستگاه های دولتی این اقدام را انجام داده است و هرگز به دنبال دخالت یا موازی کاری نیست و به نوعی می خواهد با راه اندازی این اردوگاه کمکی برای دولت و دستگاه هایی که متولی درمان معتادین هستند، باشد.

,

 معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان در رابطه با تفاوت این اردوگاه با کمپ های ماده 16 بهزیستی توضیح داد: در این اردوگاه طبق تفاهم نامه ای که با اداره کل فنی و حرفه ای استان داشته ایم یک فرصت شغلی برای معتادین ایجاد می شود و بعد از رهایی از اردوگاه نیز از این افراد توسط شبکه صیانت گری سپاه صیانت به عمل می آید.

,

 ستایش نیا گفت :این افراد بعد از خارج شدن از اردوگاه مورد رصد قرار می گیرند تا اگر مشکلی از لحاظ شغلی دارند با استفاده از تسهیلات و کمک خیرین برای آن ها اشتغالزایی صورت گیرد و همچنین اگر در مسائل خانوادگی در آینده دچار مشکل می شوند مشاوره هایی را به آن ها ارائه دهد تا این افراد دیگر به دامان اعتیاد برنگردد .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه