اخبار داغ

سردار اوصانلو:

فتح خرمشهر نشانه اقتدار رزمندگان اسلام است

فتح خرمشهر نشانه اقتدار رزمندگان اسلام است
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در شمالغرب، علیات آزادسازی خرمشهر را از قدرت های الهی و تلاش رزمندگان اسلام عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اروم نیوز، مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهردر حسینیه اعظم ثارالله ارومیه با حضور چشمگیر روزه داران ارومیه و جمعی از مسئولان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در این مراسم با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هرملتی آرمان بزرگ داشته باشد ملت بزرگی است.

,

سردار حبیب شهسواری، تاکید کرد: دشمن بزرگ هم نعمت است خداوند در ۸ سال دفاع مقدس ما را با سختی های جنگ آشنا کرد تا ملت بزرگ و الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان شویم.

,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این برنامه با بیان اینکه اسلام و کفر در فتح خرمشهر با هم جنگیدند، اظهار داشت: در فتح خرمشهر اسلام و کفر تنگاتنگ با هم درگیر شدند خرمشهر در طی ۱۹ ماه در اسارت بود و بعد از ۲۴ روز در سوم خرداد ۶۱ ساعت دو ظهر رزمندگان اسلام خرمشهر را فتح کردند.

,

وی، افزود: پس ازآن تاریخ جنگ تغییر کرد و دشمن که به فکر فتح تهران بود ترسید و شکست های پی در پی خورد.

,

بیش از ۱۸ هزار کیلومتر از سرزمین های جنوب در تصرف دشمن بود

, بیش از ۱۸ هزار کیلومتر از سرزمین های جنوب در تصرف دشمن بود,

در ادامه این مراسم فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور اظهار داشت: در آغاز جنگ رئیس جمهور ما فردی خائن بود که برای شکست جمهوری اسلامی تلاش می کرد و کل خوزستان را به دشمن واگذار میکرد.

,

سردار محمدتقی اوصانلو افزود: همین تفکر باعث شد بسیاری از نقاط کشور تصرف و بیش از ۱۸ هزار کیلومتر از سرزمین های جنوب به دست دشمن بیفتد.

,

وی ابراز کرد: منطقه خوزستان،  نفت شهر و جاهایی که نیازمان به اقتصاد بود توسط دشمن تصرف شده بود و ما در یک بحبوحه سخت قرار گرفته بودیم، غرب و شرق دنیا علیه ما بود، وقتی تجهیزات دشمن را نگاه میکردیم بسیاری از آنها متعلق به روسیه شوروی و چین بود.

,

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در شمالغرب، ادامه داد: دشمن بعثی ۵۵۰۰ دستگاه تانک نفربر داشت، این در حالی بود که هیچکس به ما تجهیزات نمیداد و حتی رئیس جمهور ما دستور داده بود به رزمندگان سپاه و بسیجی هیچ امکاناتی داده نشود، ده ماه تحقیر شدیم بسیاری از زمین های ما در اختیار دشمن قرار گرفته بود.

,

سردار اوصانلو گفت: مردم به خیابان ها آمدند علیه رئیس جمهور که فرمانده کل قوا نیز بود شعار دادند چرا که به ستوه آمده بودند و عاقبت امام راحل بنی صدر را عزل کرد، امام دستور داد حصر آبادان باید شکسته شود که با یک عملیات منسجم توسط ارتش و سپاه با قدرت حصر آبادان شکسته شد و بعثی ها از شرق کارون داخل آب ریخته شدند.

,

وی گفت: بعد از آن عملیات بوستان طراحی و در دستور کار قرار گرفته شد، سپس تنگه چذابه و بوستان آزاد شد بعد از ۱۲ روز جنگ بی امان تنگه ماندگار شد و دشمن عقب نشینی کرد، ما به یک ایدئولوژی از جنگ رسیدیم و آن جنگ الهی بود یعنی حضور نیروهای مومن و انقلابی در کنار رزمندگان بود.

,

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در شمالغرب، بیان کرد: سومین تئوری جنگ در نزدیکترین نقطه مقابل دشمن بود، عملیات فتح المبین پس از آن طرح ریزی شد و ۲۵۰۰ کیلومتر از زمین های ما باید آزادسازی میشد با ایده جنگ انقلابی در دوم فروردین ۶۱ شروع شد، قبل از آن چون دشمن میدانست ما میخواهیم عملیات کنیم چندین پاتک زد که این عملیات به وقوع نپیوندد ولی مانع اراده رزمندگان ما نشد.

,

سردار اوصانلو افزود: این عملیات تا اسارت ۱۷ هزار اسیر عراقی و آزادسازی ۲۵۰۰ کیلومتر زمین ما پیش رفت و ۱۲ تا ۱۵ روز عملیات فتح المبین طول کشید که در۱۲ تا ۱۴ فروردین به پایان رسید.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موضوعات در جنگ غافلگیری دشمن بود و دشمن بعد از فتح المبین می دانست عملیات بعدی فتح خرمشهر است اما ما باید سلاح و مهماتی استفاده میکردیم که دست دشمن بود، گفت: در عملیات بیت المقدس بعد از شناسایی ها ما باید آماده میشدیم و فرماندهان تیپ های ما در بیمارستان ها بودند زمان عملیات را یک ماه پس از فتح المبین در ۱۰ اردیبهشت قرار دادند رزمندگان در مرحله اول توانستند از کارون عبور کنند ، از کرخه عبور کنند، از هورالعظیم عبور کنند.

,

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در شمالغرب، ادامه داد: عملیات حدود ۱۲ و نیم شب ۱۰ اردیبهشت آغاز شد دشمن با وجود طراحان مقتدری که داشتند در کنار کارون مستقر نشده بودند چون میگفتن امکان ندارد جمهوری اسلامی از کارون و کرخه عبور کنند و فاصله ۲۸ کیلومتری را تا جاده اهواز تا صبح خود را به جاده اهواز خرمشهر برسانند که رساندند و دشمن در حال جنگ بود.

,

سردار اوصانلو گفت: ۹ تا ۱۰ روز درگیری ادامه داشت و در نهایت روز ۱۸ اردیبهشت رزمندگان توانستند در ۴۰ کیلومتری خرمشهر خود را تثبیت کنند و رعب در دل دشمن انداختن ، روز ۱۸ دشمن عقب نشینی کرد و پس از بحث های زیاد سمت دژ مرزی رفتیم و در چند نقطه هجوم به دژ مرزی آغاز شد از جاده اهواز تا دژ مرزی ۲۸ تا ۳۰ کیلومتر بوده و دشمن بازهم باور نمیکرد.

,

وی ادامه داد: از اینجا تا دروازه های بصره ۱۸ کیلومتر راه بود و ما رفتیم تا دروازه های بصره که سنگین ترین سلاح ما آرپی جی ۷ بود ولی دیواری از آهن و تانک را مشاهده کردیم ، با سختی های فراوان ۵ صبح به دروازه های خرمشهر رسیدیم و تا دو ظهر پاتک ادامه داشت ساعت ۳ به جبهه نگاه کردیم بیش از هزار نفر شهید شده بودند و مهمات و آرپی جی تمام شده بودتا اینکه با ایستادگی و دلاوری و فداکاری های رزمندگان خرمشهر فتح شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه