اخبار داغ

آغاز سم‎پاشی درختان توت‌ در معابر کرج/ مردم شستشوی میوه را فراموش نکنند

آغاز سم‎پاشی درختان توت‌ در معابر کرج/ مردم شستشوی میوه را فراموش نکنند
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: برای داشتن فضای سبزی شاداب چاره‌ ای جز سمپاشی فصلی درختان نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، پیمان بضاعتی پور روز شنبه گفت: اگر چه سمی که برای سمپاشی بهاره درختان سطح شهر استفاده می‌ شود، کمترین اثر مخرب زیست محیطی را دارد ولی به هر حال سم به دلیل داشتن مواد شیمایی برای سلامت بدن مضر است.
 
وی افزود: با رسیدن میوه درختان توت در معابر و خیابان‌ های شهر، برخی از شهروندان اقدام به تکاندن درختان برای مصرف میوه آنها می‌ کنند که این کار به خودی خود مانعی ندارد ولی باید دقت داشته باشند این میوه‌ ها را قبل از مصرف بشویند.
 
بضاعتی پور اظهار داشت: عملیات سمپاشی درختان با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌ های گیاهی و نیز جلوگیری از طغیان شَته‌ ها هر ساله در چند نوبت انجام می شود.
 
این مسئول با اشاره به ضرورت سمپاشی درختان تصریح کرد: اگر درختان در فواصل زمانی مشخص سمپاشی نشوند، مورد حمله آفات قرار گرفته و آسیب می‌ بینند به همین دلیل برای اینکه فضای سبز شهری شادابی داشته باشیم چاره‌ ای جز سمپاشی باقی نمی‌ ماند.
 
بضاعتی‌ پور در خاتمه با اشاره به اهمیت آبیاری و رسیدگی به فضای سبز شهری گفت: شهروندان باید نسبت به فضای سبز شهری احساس مسئولیت کنند و در صورت مشاهده درختانی که آبیاری و سم پاشی نشده اند به سامانه 10001147 پیامک ارسال کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , به نقل از, تیتریک, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه