اخبار داغ

قنبری در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر:

اسلام از انقلابیون و مجاهدان نادم و نان به نرخ روزخورها آسیب می‌بیند

اسلام از انقلابیون و مجاهدان نادم و نان به نرخ روزخورها آسیب می‌بیند
این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه اسلام از دشمن آسیب نمی خورد، گفت: این صدمه از سمت انقلابیون پشیمان و مجاهدان نادم و نان به نرخ روزها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حشمت اله قنبری امروز شنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ماجرای بازستادندن و بازگیری خرمشهر نه تنها یکی از قطعات اسرار آمیز، مهم و اساسی تاریخ انقلاب اسلامی بلکه تفکر و اندیشه پیروی از مکتب اهل بیت (ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: در واقع یک لایه های پنهانی از آغاز عملیات مهم آزاد سازی خرمشهر وجود دارد که در اظهارات مسئولان ارشد کشور نیز - به این علت که فتح خرمشهر را قطعه ای از دفاع مقدس هشت ساله و یک جنگ و غلبه نظامی به صورت انحصاری می بینند- به آن پرداخته نمی شود.

,

این کارشناس مذهبی ادامه داد: به لحاظ نظامی آزادسازی خرمشهر یک سرمایه بزرگ برای کشور بود که صولت دشمن را شکست و بخش بزرگی از نیروهای بعثی یا کشته شدند یا مجروح و یا به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و دنیا هم لاجرم به سرخم کردن در مقابل قدرت دفاعی جمهوری اسلامی واداشت که باعث عظمت انقلاب اسلامی شد.

,

به گفته قنبری، رمزعملیات فتح خرمشهر «یا علی ابن ابی طالب» و نام عملیات نیز «الی بیت المقدس» بود که البته بیت المقدس با الی بیت المقدس بسیار متفاوت است.

,

وی افزود: الی بیت المقدس یعنی از زمان بعثت پیامبر (ص) تا زمان رهبری موعود آخرالزمان ماجرای آزادسازی خرمشهر یک سه نقطه به طرف آینده است و تاریخ اسلام شهادت می دهد سه نقطه به طرف آینده تنها با سیاست و حمایت و حماسه و شجاعت علی ابن ابی طالب ممکن است.

,

آن اندازه که خداوند، اولیا و مقربین او از انقلاب و ارزشهای اسلام صیانت می کنند، ما صیانت نمی کنیم

, آن اندازه که خداوند، اولیا و مقربین او از انقلاب و ارزشهای اسلام صیانت می کنند، ما صیانت نمی کنیم,

این پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: البته نمی گوییم همه آنان که آن زمان حضور داشتند، همه این ملاحظات تاریخی و اعتقادی را داشتند یا نداشتند اما تجربه ۴۰ ساله انقلاب نشان می دهد آن اندازه که خداوند، اولیا و مقربین او از انقلاب و ارزشهای اسلام صیانت می کنند، ما صیانت نمی کنیم.

,

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یک پیغام آن بازشناسی لایه های حقیقت بود، عنوان کرد: افرادی که یک روز هم در جنگ نبودند و فرق فشنگ کلاشینکف و موشک را نمی فهمند اینها در مقام تحلیل می نشینند و می گویند اگر در روز آزادسازی خرمشهر با دنیا وارد مذاکره می شدیم پیروز بودیم و امروز به همه خواسته ها می رسیدیم و این شرایط هم برای کشور پیش نمی آمد.

,

قنبری افزود: البته در بین خیرخواهان کشور هم گاهی این بحث به خاطر ملاحظات سیاسی پیش می آید.

,

وی خاطرنشان کرد: اسلام مکتب جنگ نیست. دین، آرامش و امنیت و دین قلب های سلیم و آرام است اما دین دفاع هم است و در مقابل هیچ سلطه گری نمی نشیند و همیشه ذالفقار حیدری برای سرجدا کردن اوتاد کفر وجود دارد.

,

کسانی که می گویند اکر در روز فتح خرمشهر مذاکره می کردیم دنیا به ما اقبال می کرد از پیشینه تاریخ بی خبرند

, کسانی که می گویند اکر در روز فتح خرمشهر مذاکره می کردیم دنیا به ما اقبال می کرد از پیشینه تاریخ بی خبرند,

این کارشناس مذهبی افزود: آنان که می گویند اگر روز فتح خرمشهر که هم دنیا به ما اقبال کرد و هم صدام دست دوستی دراز کرد اگر وارد گفت و گو و مذاکره می شدیم، نتایج و دستاوردهای فراوانی به جا می ماند، اینها از سنتها و پیشینه تاریخ خبری ندارند.

,

قنبری در پاسخ به کسانی که می گویند چرا بعد فتح خرمشهر با دنیا سازش نکردید، پیشنهاد کرد که پیشینه تاریخ را مطالعه کنند و ببینند که پیامبر (ص) نیز در جنگ بدر این پیشنهاد را نپذیرفت.

,

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه این حرفها را به پیامبر هم می زدند، گفت: البته از نظر کیفیت اگر هزار عملیات مثل الی بیت المقدس باشد و همه به نصرت برسند در سایه جنگ بدر، برای ما مفهوم می یابد.

,

افزود: صولت قریش در جنگ بدر شکسته شد و اگرچه درعملیات آزاد سازی خرمشهر جمعیت بزرگی را به اسارت گرفتیم و عده زیادی تلف شدند، اما هرگز در کیفیت سران قریش و مهتران عرب که در جنگ بدر به اسارت پیغمبر درآمدند، آن اتفاق برای ما رخ نداد، با این حال چنین سخنانی مبنی بر مذاکره با دشمن در آن زمان هم گفته می شد.

,

قریش به خاطر رسالت پیامبر با او ضدیت پیدا کردند

, قریش به خاطر رسالت پیامبر با او ضدیت پیدا کردند,

به گفته قنبری ابوسفیان با پیچیدگی های خاصی با همدلی ابولهب و گردانندگان پشت پرده نظام سلطه عرب، روز بدر را برای اینکه اساس آیین توحید ارا ریشه کن کنند، انتخاب کردند و در واقع دعوا بر سر ضدیت با پیغمبر نبود زیرا پیغمبر قبل مبعوث شدن حاکم بزرگان عرب و امین قریش بود و هیچ مجلسی نبود مگر اینکه امیر مکه بالانشین آن باشد اما بعدها به دلیل رسالتش با او دچار ضدیت شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: آنها زمانی که در کنار چاه های بدر آمدند می خواستند اساس رسالت را بخشکانند و از اینکه در راه این هدف ریشه های حاکم بزرگ خود را هم بخشکانند، بیمناک نبودند. در آن زمان وقتی تلاقی دو طرف انجام شد حضور قریش در مدینه معنا دار بود.

,

این پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: آنها مقدمات را فراهم کرده بود اما وقتی دلاوری های اسلام در سایه دین تحقق یافت، صولت قریش شکسته شد. نه به این معنا که پیروزی حاصل شود. از فردای آن روز عده ای زمزمه کردند وارد مذاکره شویم و یا ابتکار عمل را بدست گیریم و همه آبا و اجداد کفر را ریشه کن کنیم، که البته اینها با مفاهیم دینی تناسبی ندارد و آنان برداشت درستی از هدایت دین نداشتند.

,

قنبری با بیان اینکه جنگ بدر مقدمه ای برای خیبر بود، گفت: اگر روز بدر آن عملیات افتخار آمیز به سرمنزل نمی رسید، دستهای گره گشای علی در روز خیبر اسطوره شکست ناپذیر یهود را نمی شکست و در فتح خرمشهر هم همینطور بود. این نبود که در یک عملیات نظامی دست بالا را به دست آورده باشیم، بلکه پیروزی در فرآیند نبرد بود.

,

وی با یادآوری رشادتهای مردان بزرگی چون کاوه، بروجردی، جهان آرا که تاریخ ایران به عنوان اسطوره از آنان یاد می کند، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در ماجرای گورباچف یک نظام نوین دیپلماسی ابداع کرد و وقتی برای گورباچف پیغام فرستاد د و رزمنده را مسئول گفت و گو و مذاکره کرد که البته گاهی عده ای می گویند اگر امام خمینی (ره) آیت الله جوادی آملی را انتخاب کرد به خاطر مقام علمی او بود، کسی مقام علمی او را انکار نمی کند اما خیلی ها در طراز وی عالم بودند. همچنین با انتخاب مرضیه دباغ می خواست به عالم بفهماند اگر قرار باشد مسیری غیر الی بیت المقدس باشد باید انقلابی عمل کرد باید همگان در سینه قلبمان برای همت و مهدی باکری بتپد زیرا آنجا قلب انقلاب می تپد و نظام سلطه ذلیل می شود.

,

امکان ادامه جنگ نبود که جام زهر را پذیرفتیم

, امکان ادامه جنگ نبود که جام زهر را پذیرفتیم,

قنبری با بیان اینکه حضرت علی (ع) به ملک ابن حارث می فرماید «پسر حارث اگر دشمن به تو ظلم کرد و پیشنهاد کرد بپذیر چون ما اهل جنگ نیسیتم اما صلحی را بپذیر که از دو ویژگی داشتن رضایت الهی و دوم تضمین منافع مردم برخوردار باشد»، گفت: باید این دو ویژگی در توافق بین جریان حق و باطل باشد. جبهه باطل هرگز با جریان حق کار نمی آید در این میان نیزدر پذیرفتن پیشنهاد جام زهر ما به یک نقطه ای رسیده بودیم امکان ادامه جنگ نبود آنان که غیر از این را می گویند از باورهای ایمانی خبر ندارند زیرا وقتی جنگ شروع شد با گوشت و خون و پوست و استخوان خود در مقابل دشمن جبهه ساختیم و جوانانی را در مقابل سلطه گران فرستادیم هرکدام یک کشور ارزش داشت.

,

وی با بیان اینکه دشمن وقتی از طریق عناصر داخلی باور کرد می تواند هجوم آورد، حمله کرد، گفت: از لحاظ اطلاعاتی و امنیتی تجهیز شد تا انقلاب اسلامی ذلیل شود و شرایط ما در عملیات مرصاد و بیت المقدس هفت به عنوان عملیات انهدامی شرایط سختی مثل آغاز جنگ ایران و عراق بود. با این حال وقتی آن مرد بزرگ الهی فرمان مقاومت داد، در سایه الهی تمام پیروزی های نظام سلطه در هم شکسته شد.

,

قنبری افزود: صدام را به عنوان گرگ هاری علیه نظام ما آماده کردند که هیچ حد و مرزی قائل نبود، اما وقتی در دام طمع تابوت عراق به طرف کویت رفت دست یاری به طرف ملت ایران بلند کرد و در آن زمان عده ای از آنان که امروز برای انقلاب دایه مهربان تر از مادر شده اند، صدام را خالد ابن ولید می نامیدند در حالی که خالد ابن ولید کسی نبود که قبل اسلام تبهکار باشد و بعد چهره ای نورانی چون مالک اشتر شده باشد، بلکه آنها با این مثل دنبال ماجرا جویی بودند و نمی فهمیدند خالد ابن ولید چه کسی بود.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) به جریان دیپلماسی اعتقادی نداشت چون آثار آن را دیده بود، گفت: آنان که با آمریکا مذاکره کردند هیچ آثاری بدست نیاوردند.

,

وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهردستور رسم الخط زندگی برای ما است همچنین الی بیت المقدس یک پروژه نبود که وقتی به سرانجام رسید، دنبال عملیات دیگری برویم بلکه مرحله ای از حیات بود، الی بیت المقدس تبدیل به خط مقاومت اسلامی شد در این میان نیز علیه داعش که تنها یک گروه تروریستی نبود بلکه چهره ای کوبنده تر و غارتگرتر و جنایتکارتر ازحزب بعث داشت وارد عمل شد.

,

اگر سوریه سقوط می کرد ۱۱۲ کشور داعش را به رسمیت می شناختند

, اگر سوریه سقوط می کرد ۱۱۲ کشور داعش را به رسمیت می شناختند,

قنبری گفت: بعد از اینکه پروژه حمله به انقلاب اسلامی که با بازوی صدام به سرانجام نرسید، دشمن درصدد شد با موضعی بالاتر در قالب داعش هدف خود را به سرانجام برساند. داعشی که مجهز به ارتش و نیروهای مسلح قدرتمند بود که فقط ۱۲ هزار نیروی چند ملیتی با قدرت اقتصادی و ملت و جغرافیا و نظام سلطه داشت که اگر سوریه سقوط می کرد و جایگاه او در عراق تثبیت می شد ۱۱۲ کشور برای به رسمیت شناختن او هماهنگ شده بودند.

,

وی با تاکید بر اینکه بنا داشتند کار نیمه تمام را از طریق داعش به سرانجام برسانند اما به همت همان نیروهای الی بیت المقدس در نطفه خفه شدند، خاطرنشان کرد: اگر امروزه در برخی بخش ها توفیقات ما کمتر است برای این است که الی بیت المقدسی نیستیم اسلام از دشمن آسیب نمی خورد بلکه از انقلابیون پشیمان و مجاهدون نادم و نان به نرخ روزها آسیب می خورد در حالی که ما با بیت المقدس و با رمز یاعلی راه افتادیم و هر کلاشینکف ما یک ذوالفقار حیدر است.

,

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: خدای امام دشمن امام و انقلاب را از زمین برداشت و ذلیل کرد تا الی بیت المقدس شکل گیرد. باید سردر تمام نهادها و ادارات و ارگان ها نوشته شود، الی بیت المقدس تا روح خرمشهر احیا شود.

,

وی با بیان اینکه الی بیت المقدس نشان داد که این انقلاب زنده است و در هیچ مرزی حبس نمی شود، گفت: نگاه ملت ایران و مستضعفین عالم رو به انسان ها یک نگاه استوره ای نکرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: زمانی دنبال چهری ای همچون شهید ابراهیم همت بودیم و دیدیم که از نسل دوم و سوم انقلاب محسن حججی بیرون آمد با همان درخشش و زیبایی در ماجرای داعش مردان الی بیت المقدسی رفتند و قبل اینکه حرکت کنند و به مرزی برسند، در نقطه کانونی فتنه آن را ریشه کن کردند و ماجرای داعش رو به عنوان یک لکه ننگ در سوریه دفع کردند.

,

وی افزود: علی فرمود مالک وقتی پای میز مذاکره مینشینی برای صلح مراقب باش چیزی خلاف ملت به تو تحمیل نکنند. مبادا بندهایی را در این توافق جامع قرار بنهد که بعد ها قدرت تصمیم به نفع خود را داشته باشند.

,

قنبری ادامه داد: اگر پیمان بستی ولو اینکه ضرر کردی مبادا خدعه کنی و پای توافقت بمان اما مراقب پایبند بودن دشمن به عهد و پیمانش باش. هرقدمی که او برداشت تو یک قدم بردار، مبادا نقدر را ول کنی و به نسیه دل خوش کنی، که اگر چنین کنی به امت اسلامی خیانت کرده ای.

,

اسرائیل اکنون اسیر و گرفتار نوار غزه است

, اسرائیل اکنون اسیر و گرفتار نوار غزه است,

وی با بیان اینکه الی بیت المقدس یه مفهموم مهم و ماندگار است، گفت: اگر آن روز شعله هایش روشن شد، امروز در اسرائیل یک زمان با چند کشور عربی جنگ می کرد و غلبه پیدا می کرد اما اکنون اسیر و گرفتار نوار غزه ای شده است که خیلی کوچکتر از شهر های کرمانشاه است.

,

این کارشناس الی بیت المقدس را به معنای روحیه انقلابی دانست و گفت: امام مرضیه دباغ را به دلیل اینکه یک پاسدار بود، به شوری فرستاد.

,

وی تصریح کرد: ویژگی یک پاسدار چه بود که امام او را فرستاد؟ و یا یک عالم مجاهد چه ویژگی دارد که او را فرستاد؟ به دلیل اینکه قلبش سرشار از خداست ودچار خوف نمی شود. در واقع کسی که مرغوب ارده خداست، مغلوب کد خدا نمی شود.

,

قنبری تاکید کرد: هرجا نیروهای جهادی و انقلابی وجود دارند، آنجا آرامش و امنیت و محبت جاری است. باکری یک نسخه است که زنده آن سردار قاسم سلیمانی، حسین همدانی، امیر موسوی ها …هستند.

,

وی افزود: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی در هزار جبهه وارد نبرد تدافعی با دشمن شود، تردید نداشت باشید که هرفرمانده ارتش و سپاه و نیروی انتظامی یک قاسم سلیمانی هستند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: فتح خرمشهر و عملیات الی بیت المقدس را در سال ۶۱ حبس نکنیم، چرا چون غیرت و عزت ماست.

,

وی در پایان گفت: هرچیزی در این مملکت در جایگاه عزت و عظمت برای این انقلاب به وجود آمد، فقط و فقط در سایه ولایت دین و ولایت فقیه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه