اخبار داغ

مدیر کل ارتباطات استان سمنان به مرآت خبر داد؛

سنگ‌اندازی اداره برق برای راه‌اندازی خطوط ارتباطی در جنگل ابر

سنگ‌اندازی اداره برق برای راه‌اندازی خطوط ارتباطی در جنگل ابر
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: نبود دکل برق در جنگل ابر شهرستان شاهرود، عدم آنتن دهی خطوط ارتباطی را به همراه دارد که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این مشکل پا برجاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمسعود میررضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه 55.84 درصد از 589 روستا ی موجود دراستان دارای خطوط ارتباطی است، گفت: 496 روستا در سطح استان تک ارتباطی و 16.72 درصد دارای تلفن خانگی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با توجه به اینکه اپراطور کوه نور دو روستای استان را دارای ارتباط قرار داده است، عنوان کرد: 289 روستا در استان دسترسی به اینترنت پرسرعت  دارند و تعداد مشترکین پهنباد ثابت روستایی به 845 خط می رسد.

,

میررضایی در ادامه افزود: در سطح استان 14 ATM روستایی وجود دارد که 10 دستگاه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری و مابقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه 917هزار و 33 خط  اپراتور همراه اول واگذار شده است، مطرح کرد:  تعداد 552 هزار 879 خط  همراه اول فعال است که ضریب نفوذ 33.75 درصدی در استان را به همراه دارد.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با اشاره به اینکه تعداد 638 هزار و 548 خط اپراتور ایرانسل واگذار شده است، گفت:  از این تعداد 383 هزار 236 است فعال می باشند و ضریب نفوذ 21.52 درصد را نشان می دهند.

, ,

میررضایی در ادامه افزود: تعداد 841 هزار 53 خط سیار و ثابت در استان وجود دارد که از این تعداد 126 هزار 283 خط  ثابت و مابقی سیار هستند و ضریب نفوذی 58.114 درصد را در استان نشان می دهند.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: با توجه به سیل و رانش زمین در نقاط مختلف استان بالغ بر 900 میلیون تومان به زیرساخت های ارتباطی خسارت وارد شده است.

,

میررضایی با بیان اینکه مرکزی به نام آپفای دانشگاه سمنان در این دانشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد  و 800 میلیون تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایجاد شده است، عنوان کرد: مسئولیت های امنیتی در حوزه مخابراتی  و ارتباطی در استان برعهده این مرکز می باشد.

, ,

وی در ادامه مطرح کرد: این مرکز در حوزه امنیتی اقداماتی از جمله رصد سایت تمامی دستگاه های اجرایی استان مبنی بر اینکه نفود و یا هک بر آن اعمال نشود، پوشش دهی موارد سخت افزاری شبکه های مخابراتی در استان، برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران سازمان ها و مسئولان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی در حوزه امنیت سایبری در دوبخش شرق و غرب انجام شده است.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با اشاره به اینکه اجرای پوشش تلفن همراه  در مناطق مختلف مانند جنگل ها که صعب العبور بوده و یا امکان برقرای ارتباط در آن جا بسیار دشوار است، افزود: از سال 95 تا کنون پیگیری لازم در این خصوص انجام شده است اما متاسفانه توزیع برق درجنگل ابر انجام نشده است.

,

میررضایی از ایجاد پارک تخصصی اقتصاد دیجیتال در استان خبر داد و گفت: ایجاد این پارک کمک شایانی به رونق کسب و کارهای حوزه فاوا در استان می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه