اخبار داغ

طنین نوای جوشن کبیر در مساجد منطقه ۱۵

طنین نوای جوشن کبیر در مساجد منطقه ۱۵
مراسم احیای شبهای قدر و سوگواری شهادت امیرالمومنین (ع) در دو امامزاده، 11 مقبره الشهدای گمنام و مساجد شاخص منطقه 15 برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه 15 ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین (ع) افزود: مراسم احیای شب های قدر با عنوان” شهر رمضان” در مساجد منطقه با اقامه نماز جماعت آغاز و با سخنرانی ائمه جماعات، قرائت دعای جوشن کبیر، افتتاح، قرآن و مراسم قرآن گرفتن بر سر و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با اشاره به اجرای مراسم شبهای قدر در آستان مقدس امامزاده اهل ابن علی (ع) و امامزاده سیده ملک خاتون (س) گفت: این مراسم با قرائت قرآن، سخنرانی و برنامه های مختص این مراسم طی شبهای قدر به اجرا درخواهد آمد.

,

شهردار منطقه یادآور شد: مساجد انصارالحجت(عج)، وفا، سعادت و رضوان در ناحیه یک، مساجد المهدی(عج)، النبی(ص) در ناحیه دو، مساجد امام رضا(ع)، بهشتی، بعثت در ناحیه سه، مساجد امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، النبی(ص)، ۷۲ تن در ناحیه چهار، مساجد جامع افسریه، فاطمیه، روح الله در ناحیه پنج، مساجد رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع)، موسی بن جعفر(ع) در ناحیه شش، مساجد جامع نبی اکرم(ص) در ناحیه هشت از جمله مساجد محوری هستند که مراسم ۲۱ و ۲۳ شبهای قدر در آنها برگزار خواهد شد.

,

شهردار منطقه از برپایی مراسم شب های قدر در ۱۱ مقبره شهدای گمنام منطقه خبر داد و افزود: خانواده معظم شهدا و شهروندان مومن و ولایی در این شبها با برپایی عزاداری به احیای این شب در مجاور مزار شهدای گمنام می پردازند.

,

وی گفت: به مناسبت همین ایام مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه و سیره حضرت علی(ع) در سرای محله برگزار می شود.

,

محمدی با اشاره به سیاهپوش شدن میادین و معابر اصلی و همچنین ساختمانهای شهرداری در این ایام یادآور شد: با هدف هویت بخشی سیمای بصری، بنرهای تبلیغاتی نیز با موضوع احادیث و اخلاق امیر المومنین (ع) تهیه و در معابر و ساختمانهای منطقه نصب شده است.

,

برپایه این گزارش؛ مراسم شب نوزدهم با حضور مردم مومن و ولایی منطقه برگزار شد و مساجد شاخص، دو امامزاده و ۱۱ مقبره الشهدای گمنام آماده میزبانی از احیاداران در شبهای ۲۱ و ۲۳ لیالی قدر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه