اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

بازیافت پسماندهای پتروشیمی توسط متخصصین گیلانی انجام می شود/ برخی رسانه ها با حاشیه سازی از مافیای پسماند حمایت می کنند

بازیافت پسماندهای پتروشیمی توسط متخصصین گیلانی انجام می شود/ برخی رسانه ها با حاشیه سازی از مافیای پسماند حمایت می کنند
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در واکنش به حواشی بازیافت پسماندهای پتروشیمی در گیلان، با بیان اینکه مافیای بازیافت به دلیل سودآوری پسماندهای پتروشیمی نمی خواهد این نوع پسماند وارد لوشان شود، گفت: رسما اعلام می کنم این نوع حاشیه سازی ها دانسته و ندانسته انجام می شود و برخی رسانه ها ما از مافیای پسماند حمایت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8 دی، انتقال شبهه‌برانگیز "زباله‌های خطرناک کلره پتروشیمی" به قزوین و گیلان، عنوان خبری است که انتشارش در رسانه ها حواشی به همراه داشته و واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را نیز در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از 8 دی، انتقال شبهه‌برانگیز "زباله‌های خطرناک کلره پتروشیمی" به قزوین و گیلان، عنوان خبری است که انتشارش در رسانه ها حواشی به همراه داشته و واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را نیز در پی داشته است., 8 دی,

بنا بر این گزارش مراحل بازیافت 17 هزار تن "پسماند کلره" که از واحدهای پتروشیمی استان خوزستان به دو استان قزوین و گیلان منتقل شده از آغاز سال جاری با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست توسط "شرکت بلیش" در این دو استان در حال انجام است.

,

خبرنگار 8 دی در گفتگو اختصاصی با قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نظر وی را در رابطه با حواشی ایجاد شده در رابطه با انتقال پسماندهای پتروشیمی و بازیافت آن در گیلان جویا شده است. متن این گفتگو را در ادامه می خوانید.

,

 

,

مافیای بازیافت به دلیل سودآوری پسماندهای پتروشیمی نمی خواهد این نوع پسماند وارد لوشان شود

, مافیای بازیافت به دلیل سودآوری پسماندهای پتروشیمی نمی خواهد این نوع پسماند وارد لوشان شود, مافیای بازیافت به دلیل سودآوری پسماندهای پتروشیمی نمی خواهد این نوع پسماند وارد لوشان شود,

 

,

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در واکنش به این خبر در گفتگو با خبرنگار 8 دی، اظهار کرد: مافیای بازیافت به دلیل سودآوری پسماندهای پتروشیمی نمی خواهد این نوع پسماند وارد لوشان شود.

,

 

,

 رسما اعلام می کنم برخی رسانه ها با حاشیه سازی از مافیای پسماند حمایت می کنند

,  رسما اعلام می کنم برخی رسانه ها با حاشیه سازی از مافیای پسماند حمایت می کنند,  رسما اعلام می کنم برخی رسانه ها با حاشیه سازی از مافیای پسماند حمایت می کنند,

وی افزود: یک پایگاه خبری استانی از زبان بنده نوشته مدیرکل محیط زیست گیلان نسبت به این موضوع بی خبراست اما این در حالی است که من در جلسه ای بودم و به خبرنگار مربوطه اعلام کردم که عدد دقیق ذکر شده را از معاونت فنی بگیرد اما اکنون در این گفتگو رسما اعلام می کنم این نوع حاشیه سازی ها دانسته و ندانسته انجام می شود و برخی رسانه ها از مافیای پسماند حمایت می کنند.

,

 

,

یکی از استان های بزرگ کشور به دنبال جذب این نوع پسماندهای سودآور بود

, یکی از استان های بزرگ کشور به دنبال جذب این نوع پسماندهای سودآور بود, یکی از استان های بزرگ کشور به دنبال جذب این نوع پسماندهای سودآور بود,

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: خیلی وارد جزییات نمی شوم همین قدر بدانید که  یکی از استان های بزرگ کشور دنبال این پسماند بود و هدفش این بود که پسماندهای پتروشیمی به جای دیگری برود زیرا این نوع فعالیت بسیار پر سود است.

, مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: خیلی وارد جزییات نمی شوم همین قدر بدانید که  یکی از استان های بزرگ کشور دنبال این پسماند بود و هدفش این بود که پسماندهای پتروشیمی به جای دیگری برود زیرا این نوع فعالیت بسیار پر سود است.,

وی افزود: قبلا در لوشان تصفیه دوم روغن انجام می شد و حتما متخصصین امر در حوزه شیمی و محیط زیست می دانند تصفیه دوم روغن با جزییات آن می تواند بسیار آلاینده تر از این واحد باشد که به دلیل اینکه مسئولان فنی آن زمان در این شرکت نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند کارگاهشان را تعطیل می کنند یعنی همچین تاریخچه ای را داریم.

,

محمدپور ادامه داد: در ادامه تعدادی از متخصصین گیلانی آمدند و از طریق صنعت و معدن پیگیری کردند و به خاطر دانش فنی که دارند مجوز و پروانه بهره برداری گرفتند و استعلام رسمی انجام شد.

,

 

,

این تکنولوژی در استان مازندران وجود ندارد/ اگر غیر این هست یک مازندرانی اظهارات من را تکذیب کند

, این تکنولوژی در استان مازندران وجود ندارد/ اگر غیر این هست یک مازندرانی اظهارات من را تکذیب کند, این تکنولوژی در استان مازندران وجود ندارد/ اگر غیر این هست یک مازندرانی اظهارات من را تکذیب کند,

وی تصریح کرد: نوشته اند مازندران این پسماند را قبول نکرد، من اینجا می گویم چنین تکنولوژی در استان مازندران نیست، اگر هست یک مازندرانی بیاید حرف های من را تکذیب کند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه این کار در چند شرکت انجام می شود، گفت: این بازیافت در قزوین انجام می شود، در اصفهان زیاد انجام می شود و در سمنان هم در حال انجام است.

, این بازیافت در قزوین انجام می شود، در اصفهان زیاد انجام می شود و در سمنان هم در حال انجام است.,

وی با بیان اینکه  پروانه این شرکت گیلانی آبان ۹۷صادر شده است، تصریح کرد: یکی از بهترین گروه ها در استان هستند که مواد را نمی سوزانند، بازیافت می کنند و برمی گردانند و در پروژه های مختلف که کشور قبلا وارد کننده بود استفاده می شود.

,

محمدپور با بیان اینکه این گروه خیلی از مشکلات استان را می تواند حل کند، تصریح کرد: امروز یک مافیایی دنبال این جریان هستند که دوست ندارند شرکت های رقیب این پسماند را بگیرند و ارزش افزوده داشته باشد و دوباره این مواد را برگرداند به بازار و بازارهای استان در لوله سازی، سدسازی، چربی گیری های بیمارستان ها و تصفیه خانه ها و امثال این ها، و اصل قضیه این است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان چند شرکت در کشور کار بازیافت پسماندهای پتروشیمی را انجام می دهند، گفت: این گروه از بهترین ها ازنظر دانش فنی روز هستند که بازیافت به درستی است و دپوکردن این گروه هم کاملا مهندسی شده است.

,

وی ادامه داد: 20 دوربین در آن محوطه شرکت بیلیش لوشان نظاره گر است و با هماهنگی و نظارت محیط زیست از لحظه حرکت در مبدأ که این مواد تحویل داده می شود وضعیت کار در حال کنترل است و این شرکت در گیلان و قزوین در جریان یک رقابت برنده شدند و شرکت های بزرگ بی بهره ماندند.

, وی ادامه داد: 20 دوربین در آن محوطه شرکت بیلیش لوشان نظاره گر است و با هماهنگی و نظارت محیط زیست از لحظه حرکت در مبدأ که این مواد تحویل داده می شود وضعیت کار در حال کنترل است و این شرکت در گیلان و قزوین در جریان یک رقابت برنده شدند و شرکت های بزرگ بی بهره ماندند.,

 

,

هیچ گونه دفنی در جریان پسماندهای پتروشیمی نداریم و این صنعت بازیافت است

, هیچ گونه دفنی در جریان پسماندهای پتروشیمی نداریم و این صنعت بازیافت است, هیچ گونه دفنی در جریان پسماندهای پتروشیمی نداریم و این صنعت بازیافت است,

محمد پور افزود: این میزان پسماند وارد استان شده یا خواهد شد و  همکاران ما این فرایند را رصد و کنترل می کنند و هیچ گونه دفنی در جریان پسماندهای پتروشیمی نداریم و باز هم می گویم این صنعت، صنعت بازیافت است.

,

وی با تشکر از اطلاع رسانی در خصوص جزییات این فرایند تأکید کرد: این مواد که از مبداء می آید وارد مخازن بتنی می شود و ملاحظات زیست محیطی آن موقع دپوکردن رعایت می شود و ۹۰ درصد این حلال هایی که می آید قابل استفاده است و در راکتوری که دارند در سیستم کاملأ بسته بازیافت می شود و گاز خروجی ندارد و بخش اعظمش بازیافت می شود و وارد بازار می شود.

,

 

,

** بازیافت پسماندهای پتروشیمی توسط یک متخصصین گیلانی و کاملا مهندسی شده انجام می شود

, ** بازیافت پسماندهای پتروشیمی توسط یک متخصصین گیلانی و کاملا مهندسی شده انجام می شود, ** بازیافت پسماندهای پتروشیمی توسط یک متخصصین گیلانی و کاملا مهندسی شده انجام می شود,

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه این کار کاملأ مهندسی انجام می شود، اضافه کرد: نحوه کار و اطلاعات شرکت در سایت رسمی شرکت آمده و همه چیز مشخص است و برای مواردی مثل لوله کشی، کف سازی، برش عمودی فلزات، ساختمان سازی، سقف ساختمان و خیلی موارد استفاده می شود.

,

محمدپور تأکید کرد: مافیایی در این خصوص وجود دارد که دوست ندارد رقیب داشته باشد و نمی خواهد این عرصه به متخصصین گیلانی و اشتغال برای جوانان گیلان تعلق بگیرد آن هم در جایی که کاملا ملاحظات محیط زیست را دارد، ضوابط را رعایت کرده و تمهیداتی که به کار می برد از طریق محیط زیست استان و محسوس و نامحسوس توسط پایش استان رصد می شود؛ من واقعا تعجب می کنم این هیاهو برای چیست!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه