اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

مجوز ایجاد پایانه صادراتی ریلی در ایستگاه بناب صادر شد/ دسترسی آسان و دائمی به شبکه ریلی در حوزه صادرات مشکل است

مجوز ایجاد پایانه صادراتی ریلی در ایستگاه بناب صادر شد/ دسترسی آسان و دائمی به شبکه ریلی در حوزه صادرات مشکل است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از صادر شدن مجوز ایجاد پایانه صادراتی ریلی در ایستگاه بناب خبرداد و گفت: این موضوع در تسهیل صادرات و ارسال کالاهای صادراتی واحدهای تولیدی به بازار هدف بسیار موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد استفاده از ظرفیت‌های ریلی در امر صادرات اظهار کرد: مجوز ایجاد پایانه صادراتی ریلی در ایستگاه بناب صادر شده و گمرک نیز به دنبال تکمیل زیر ساختها و استقرار در محل مورد نظر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: عملا خدمات ریلی بارانداز٬ صادرات و واردات و حتی حمل و نقل داخلی از طریق ایستگاه بناب قابل انجام بوده و یک شرکت بخش خصوص نیز بعنوان متولی و مجری عهده‌دار مسئولیت بوده و این شرکت نیز موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

,

ظرفیت‌های شبکه ریلی و تاثیر آن در توسعه صادرات

, ظرفیت‌های شبکه ریلی و تاثیر آن در توسعه صادرات, ظرفیت‌های شبکه ریلی و تاثیر آن در توسعه صادرات,

جمیلی همچنین در مورد تاثیر استفاده از ظرفیت‌های ریلی در توسعه صادرات بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های موثر بر رقابت‌پذیری در عرصه‌های تجارت در حوزه‌های بین‌الملل و بازرگانی خارجی بحث کاهش هزینه‌ها و رقابت پذیری بر سر قیمت است.

,

وی افزود: یکی از مواردی که در این حوزه بسیار تاثیر گذار است بحث قیمت حمل و نقل و تاثیر آن بر بقای تمام شده کالا و همچنین سرعت عمل ارسال کالا به مقصد است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از این شبکه گسترده ریلی در داخل کشور و هم در حوزه ارتباطی آن با خارج از کشور و دسترسی به شبکه ریلی بنادر مهم و با اهمیت کشور وجود دارد افزود: همچنین محدودیت‌هایی که در ظرفیتهای ناوگان جاده‌ای کشورمان و همچنین خیلی از کشورها متصور است جابه‌جایی کالا از طریق شبکه ریلی کشور به عنوان یک امر مهم می‌تواند برای همیشه مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

,

بیشتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در اختیار صنایع بزرگ است

, بیشتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در اختیار صنایع بزرگ است , بیشتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در اختیار صنایع بزرگ است,

وی بیان کرد: بخشی از ظرفیت‌های صنایع ریلی در حوزه صنایع معدنی و صنایع سنگین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عملا هنوز شبکه ریلی کشور نتوانسته جایگاه خوبی را در جا‌به‌جایی کالاهای مصرفی و کالاهای خرد پیدا کند.

,

جمیلی عنوان کرد: هر چند ما معتقد هستیم ظرفیت شبکه ریلی کشور بسیار محدود و بسیار کمتر از ظرفیت‌های صنایع کشور است ولی با این حال در خیلی از موارد قابلیت اینکه به صورت آسان و دائمی به شبکه حمل و نقل ریلی دسترسی داشت متصور نیست و بیشتر آنها به صورت قراردادهای طویل‌المدت در اختیار برخی از شرکت‌های بزرگ کشور بوده که عمدتا هم معدنی هستند.

,

وی افزود: شبکه ریلی نه تنها در کاهش قیمت و ارسال مناسب و مساعد کالاها به بازار هدف می‌تواند تاثیر گذار بوده و از طرفی می‌تواند در انتقال مواد اولیه و ارزان قیمت برای واحد‌های تولیدی کارآمدتر باشد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: این روند باعث می‌شود واحد‌های تولیدی در تامین مواد اولیه و در حوزه ارسال کالاهای تکمیل شده و نهایی شده به بازار از ظرفیت ریلی بیشتر استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه