اخبار داغ

در جریان بازدید خبرنگاران از مخازن آب شهرستان مطرح شد؛

پروژه خط دوم انتقال آب به بوکان وارد فاز اجرایی شد

پروژه خط دوم انتقال آب به بوکان وارد فاز اجرایی شد
مدیریت آب و فاضلاب شهری بوکان با اشاره به آغاز احداث مخازن ۵۰۰۰ متر مکعبی یه کشه وه و مسکن مهر، گفت: این طرح با هدف تامین آب شرب شهرستان در ۲۵ سال آینده طراحی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، بعد از گذشت ۵ سال از وعده های مکرر مسئولان ارشد شهرستانی در خصوص اغاز پروژه بزرگ خط دوم انتقال آب شرب بوکان از جاهای فلمن سد شهید کاظمی واقع در روستای ساریقامیش فیض الله بگی در نهایت این پروژه وارد فاز اجرایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

عصر شنبه ۴ خرداد و بنا به دعوت سرپرست فرمانداری بوکان و مدیریت آب و فاصلاب شهری این شهرستان، جمعی از خبرنگاران از مراحل ساخت مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی آب یه کشه وه و نیز مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی مسکن مهر در راستای اجرای خط انتقال دوم تامین آب شرب پایدار بوکان بازدید کردند.

,

در حاشیه این بازدید، «سلمان خدایاری» مدیریت آب و فاضلاب شهری بوکان با اشاره به آغاز احداث مخازن ۵۰۰۰ متر مکعبی یه کشه وه و مسکن مهر، عنوان کرد: این طرح که شامل بیش از ۲۴ کیلومتر لوله گذاری و احداث دو مخزن بزرگ ۵۰۰۰ متر مکعبی می باشد با هدف تامین آب شرب بوکان در ۲۵ سال آینده طراحی شده است.

,

وی، افزود: هم اکنون بیش از ۴ و نیم کیلومتر از منبع مساکن مهر به طرف مخزن یه کشه وه با استفاده از لوله های فولادی ۸۰۰ لوله گذاری شده و امید است با جذب اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در سال جاری شاهد لوله گذاری ۸ کیلومتر بعدی این پروژه تا مغرن یه کشه وه باشیم که با اتمام طرح در هر ثانیه ۱۰۰۰ متر مکعب آب به مغازن جدید وارد خواهد شد.

,

مدیریت آب و فاضلاب شهری بوکان، گفت: هم اکنون شاهد احداث دو مخزن این پروژه در روستای یه کشه وه و مسکن مهر بوکان با اعتباری بالغ بر ۵۰ ملیارد ریال هستیم.

,

وی، عنوان کرد: طرح مذکور ۳۶ ماهه است که خوشبختانه با جدیتی که در مدیریت کلان کشور و شهرستان و همچنین پیمانکار می بینیم امیدواریم این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

,

خدایاری، ادامه داد: بی تردید با بهره برداری از این طرح بزرگ و ملی دیگر شهروندان بوکانی شاهد مشکلات آبی در سطح شهر نخواهند بود.

,

وی، درباره کلیات پروژه مذکور، بیان داشت: این پپروژه در سال ۹۳ و با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان و به شکل «بی یو تی» منعقد شد که در نهایت به علت های مختلفی همچون عدم تخصیص عدم جذب اعتبار بانکی پروژه تعطیل شد.

,

مدیر آب و فاضلاب شهری بوکان، تصریح کرد: در سال ۹۶ و از طریق ماده ۲۳ این پروژه وارد پرورژه های ملی شد که اعتبار نهایی آن ۵۵ ملیارد تومان است.

,

خدایاری، در پایان عنوان کرد: خوشبختانه و با برنامه ریزی های انجام گرفته در تابستان امسال همشهریان بوکان با مشکلات کم آبی مواجه نخواهد بود ولی باز توصیه به صرفه جویی آب لازم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه