اخبار داغ

رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد؛

«ذبح» از کردستان بهترین فیلم جشنواره "استونی" شد

«ذبح» از کردستان بهترین فیلم جشنواره "استونی" شد
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی “سینمای بی‌سابقه” استونی دو جایزه به سینمای کوتاه ایران داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی سینمای بی‌سابقه استونی جایزه بهترین فیلم کوتاه خود را به ذبح به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور اهدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی گفت: همچنین فیلم «عبور از پل»  ساخته محمد خلیلی توانست لوح سپاس داوران این جشنواره را کسب کند.

,

 

,

وی افزود: فیلم کوتاه «ذبح» داستان مردی به نام قاسم را روایت می‌کند که برای گذران یک زمستان سخت، مجبور می‌شود که گاوش را بفروشد و آن را ذبح کند، اما پسر خانواده از این تصمیم پدر ناراحت می‌شود و گاو را فراری می‌دهد.

,

 

,

مرادی یادآور شد: این فیلم از تولیدات مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج است و  تاکنون در ده‌ها جشنواره ملی و بین‌المللی حضور داشته و جوایزی متعددی نیز کسب کرده است.

,

 

,

گفتنی است؛ آکو زندکریمی و سامان حسین پور بالغ بر10 سال است که فعالیت سینمایی دارند و جمعا 12 فیلم کوتاه داستانی را نوشته و کارگردانی کرده اند که در این میان فیلم کوتاه ذبح را به صورت مشترک نوشته و کارگردانی کرده اند شایان ذکر است که فیلم کوتاه ذبح در اورامانات کردستان فیلمبرداری شده است. این فیلم تاکنون در کشورهای: بلغارستان، هلند، آلمان، هند، صربستان، دانمارک، اسکاتلند، آرژانتین، آمریکا، مصر، ایتالیا، روسیه، مراکش، کلمبیا، فیلیپین و ایران به اکران عمومی گذاشته شده است.

,

 

,

نوزدهمین دوره جشنواره سینمای بی سابقه استونی از ۱۶ تا ۱۹ ماه می (برابر با ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت) در استونی برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه