اخبار داغ

جانشین قرارگاه ثارالله در قزوین:

زمان باج دادن به غربی‌ها تمام شده است/ با مقاومت و ایستادگی خرمشهرها را فتح می‌کنیم

زمان باج دادن به غربی‌ها تمام شده است/ با مقاومت و ایستادگی خرمشهرها را فتح می‌کنیم
کوثری در قزوین گفت: ما اکنون دیگر به کسی باج نمی‌دهیم، البته متاسفانه دزدان داخلی هستند که برخی در بین مسئولان و برخی غیرمسئول هستند. اما زمان اینکه از خارج کسی بیاید و بخواهد از کشور ما باج بگیرد، دیگر تمام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران شب گذشته(شنبه) در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) الوند برگزار شد، اظهار کرد: در پاسخ به علت اینکه چرا استکبار جهانی به ارتش بعث عراق مجوز داد و تشویق کرد که علیه ما وارد جنگ شود، باید گفت که مشکل اساسی برگرفته از دو ابرقدرت شرق و غرب و به ویژه غرب یعنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: امام راحل سیاست‌های دو ابرقدرت را با پیروزی انقلاب اسلامی برهم زد چراکه هر دو می‌گفتند دین دیگر جایی در بین مردم و جامعه ندارد و اینگونه مطرح می‌کردند که دین باعث عقب ماندگی می‌شود؛ اما امام راحل فرمودند که دین به انسان اخلاق و جایگاه خدایی می‌دهد.

,

جانشین قرارگاه ثارالله تهران تصریح کرد: مشاهده کردیم زمانیکه امام راحل ندا سر داد مردم نیز لبیک گفتند و با شعارهای حضرت امام آنچنان حرکت کردند که انقلاب را به پیروزی رسانده و دست دشمنان و به ویژه استکبار جهانی را از این مملکت قطع کردند.

,

وی عنوان کرد: پیش از انقلاب و در سال‌های ۵۵-۵۶-۵۷ نزدیک به ۶.۵میلیون بشکه نفت در ایران تولید می‌شد که از این میزان نیم میلیون در داخل مصرف شده و ۶میلیون بشکه صادرات می‌شد که ۱۶درصد آن را فقط به ایران داده و ۸۴درصد را می‌بردند، چون گرداننده همه صنعت نفت در دست آنها بود.

,

کوثری بیان کرد: در زمان شاه بین ۵۰ تا ۸۰هزار مستشار نظامی در کشور ما وجود داشت، یعنی از بالاترین رده تا پایین‌ترین رده در اختیار آنها بود و افراد به ظاهر مسئول در واقع عروسک خیمه شب بازی‌ای بیش بودند.

,

, ,

 

,

وی عنوان کرد: ایران به ظاهر ژاندارم منطقه بود؛ اما در اصل باید منافع آمریکا را حفظ می‌کرد؛ از سوی دیگر بیش از دو سوم انرژی فسیلی دنیا که کارخانه‌های صنعتی اروپا و آمریکا به این سوخت نیاز دارند در زیر زمین کشورهای ایران، عربستان، کویت و عراق بود که باید حفظ می‌شد از سوی دیگر رژیم اشغالگر قدس نیز باید حفظ می‌شد که همه این موارد با پیروزی انقلاب اسلامی از دستشان خارج شد.

,

وی تصریح کرد: ما اکنون دیگر به کسی باج نمی‌دهیم، البته متاسفانه دزدان داخلی هستند که برخی در بین مسئولان و برخی غیرمسئول هستند اما زمان اینکه از خارج کسی بیاید و بخواهد از کشور ما باج بگیرد، دیگر تمام شد و درواقع با پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل همه محاسبات ابرقدرت شرق و غرب بر هم ریخت. 

,

جانشین قرارگاه ثارالله تهران در ادامه گفت: آنها می‌گویند همه دنیا مال ماست و کسی نباید جلوی ما بایستد اما امام ایستاد، لذا وقتی نتوانستند توطئه‌های خود را به نتیجه برسانند جنگ را بر ما تحمیل کرده و در این راستا صدام را تقویت کردند به طوری که ۱۳ ماه پیش از شروع جنگ بیش از دو برابر استعداد لشکرهای ایران یعنی حدود ۱۲لشکر و ۱۵تیپ مستقل را آماده کردند.

,

وی عنوان کرد: در اصل رهبری یکی از عوامل مهمی بود که باعث ایستادگی کشور شد، زیرا دشمنان تصور می‌کردند امام همچون سایر سیاستمداران اهل معامله است و با اعمال فشار دشمن ترسیده و امتیازات مورد نظر دشمنان را به آنها می‌دهد.

,

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: موقعی که دشمن هجوم آورد و در حدود ۱۵ تا ۲۰هزار کیلومتر مربع از استان‌های غرب کشور ما را اشغال کرد، امام فرمود که یک دزدی آمده و سنگی انداخته است و همه را با این سخن خویش شگفت زده کرد چون خیلی از مسئولان در آن مقطع زمانی روحیه خود را از دست داده بودند اما امام به کمک و یاری خدا یقین داشت و همچون کوه ایستاد.

کوثری در ادامه با اشاره به کارشکنی‌ها و خیانت بنی صدر گفت: پس از فرار بنی صدر از کشور شرایط صحنه نبرد تغییر کرد و بین نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی و سایر نیروها وحدت ایجاد شد و شاهد پیروزی‌های ایران در میدان جنگ بودیم.

,
,
,

وی عنوان کرد: عملیات الی بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر در تاریخ ۹ اردیبهشت سال ۶۱شروع شد؛ این در حالی بود که در عملیات فتح المبین ۲۰هزار نیروی بسیجی حضور داشت که این تعداد در عملیات بیت المقدس به ۶۰هزار نفر رسید.

,

جانشین قرارگاه ثارالله تهران بیان کرد: شرایط به گونه‌ای بود که لباس و تجهیزات و امکانات لازم برای این تعداد نیرو وجود نداشت و در همین وضعیت باید شناسایی و طراحی و عملیات انجام می‌شد؛ حتی قمقمه و لباس و پوتین و امکانات برای این تعداد از رزمندگان وجود نداشت اما کمبود امکانات آنها را از حرکت و پیشروی باز نداشت.

,

, ,

 

,

وی با اشاره به اهمیت تکیه بر توانایی‌های داخلی ادامه داد: عملیاتی با حدود ۵۵۰۰ تا ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت، توسط حسن باقری که ۲۶سال داشت طراحی شد همچنین در آن مقطع زمانی فرمانده سپاه نیز محسن رضایی بود که ۲۷ سال داشت؛ این توانمندی و خودباوری را امام به ما داد که گفت شما می‌توانید و رزمندگان ایرانی سخن امام را در عمل پیاده کردند.

,

کوثری تصریح کرد: اکنون نیز مقام رهبری بر این نکته تاکید دارند که اگر دشمنان خباثت و نامردی کرده و حتی به تعهد خود عمل نمی‌کنند، بگذارید آنها سرگرم خودشان باشند، ما باید به مردم خود بها دهیم و آن امتیازاتی که قرار هست به آنها دهیم که در کشور سرمایه‌گذاری کنند به مردم دهیم که برای رونق تولید تلاش می‌کنند.

,

وی عنوان کرد: در نهایت خرمشهر به دست توانای رزمندگان ایرانی آزاد شد و امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ لذا اگر ما دل‌های خود را به خدا نزدیک کرده و به معنای واقعی در آشکار و پنهان با هم یکی شویم، قطعا پیروز خواهیم شد.

,

جانشین قرارگاه ثارالله تهران در پایان گفت: همانطور که شهدا و رزمندگان و همه مردم مصمم و محکم ایستادند و ثابت مقدم در مسیر الی الله ماندند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، ما نیز اکنون پشت سر ولایت و رهبری بایستیم که مشکلات حل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه