اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر مهاباد در گفت‌و‌گو با موکریان:

شایعات فضای مجازی تاثیری بر مخالفتم با انتخاب شهردار جدید نداشت

شایعات فضای مجازی تاثیری بر مخالفتم با انتخاب شهردار جدید نداشت
عضو شورای شهر مهاباد در خصوص مخالفت خود با انتخاب شهر گفت: هیچ طرح و برنامه ای از سوی گزینه ها مجال ارائه نیافت و به همین دلیل استراتژی ها و اهداف گزینه ها قابل بررسی نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، انتخاب شهردار جدید در مهاباد و رای مخالف دو تن از ۷ عضو شورای اسلامی این شهر و شایعات و اتهام زنی های گسترده علیه این انتخاب، سبب شده عمده مباحث مطرح شده در فضای مجازی و محافل حقیقی شهروندان مهابادی حول این انتخاب و حواشی آن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در شرایطی که یکی از مخالفان با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای و گروههای مجازی نظرات خود را بارها انتشار داده است، خبرنگار موکریان به سراغ ابراهیم کریمی، عضو فعلی شورای اسلامی شهر و شهردار اسبق مهاباد رفته تا به عنوان دیگر عضو شورا که به انتخاب شهردار جدید رای مخالف داده جویای نظرات و دلایل مخالفت وی باشد.

,

از آنجایی که شما یکی از دو عضو مخالف انتخاب شهردار جدید مهاباد در مجموعه شورای شهر به شمار می روید و به واسطه اینکه از تجربه، تخصص و شناخت کافی نسبت به امورات مدیریتی شهرداری برخوردار می باشید؛ بفرمایید، عمده دلایل مخالفت شما با انتخاب آقای “فاتح” چه بوده است؟

, از آنجایی که شما یکی از دو عضو مخالف انتخاب شهردار جدید مهاباد در مجموعه شورای شهر به شمار می روید و به واسطه اینکه از تجربه، تخصص و شناخت کافی نسبت به امورات مدیریتی شهرداری برخوردار می باشید؛ بفرمایید، عمده دلایل مخالفت شما با انتخاب آقای “فاتح” چه بوده است؟,

مخالفت بنده در مرحله اول با شتابزدگی در انتخاب شهردار است، به گونه ای که هیچ طرح و برنامه ای از سوی گزینه ها مجال ارائه نیافت و لذا استراتژی ها و اهداف گزینه ها قابل بررسی نبود، همان گونه که شهردار سابق پس از مدتی تصدی گری، هیچ عملکرد قابل بررسی و سنجش در خور ارائه ننمود، نگرانی بنده تکرار دوباره این وضعیت است.

,

ایراد دیگر عدم ارائه رزومه شفاف گزینه منتخب در ادوار تصدیگری شهرداری در شهر پیرانشهر بود، صرف تجربه بدون ارایه عملکرد پیشین، سنجش دقیق و مثبت ارزیابی کردن آن، نمیتواند منجر بە انتخابی آگاهانه شود.

,

مورد مهم دیگر، تفاوت در مدیریت شهر مهاباد با شهری به مراتب کوچکتر، خصوصا زمانی که تحقیقات اولیه و پرس و جو، عدم موفقیت ایشان و فقدان اقبال عمومی ساکنان پیرانشهر به ایشان را نشان میدهد، دلیلی دیگر بر تصمیم بنده بود.

,

عامل دیگر نبود شناخت همه جانبه مهاباد و کاستیها و شاخصه های شهر بود که باید به آن عدم شناخت بدنه شهرداری، پرسنل و شهروندان را نیز اضافه نمود، که زمان زیادی صرف این شناخت خواهد شد و احتمالا تکیه بر معرفیهای دیگران از زوایای دید شخصی و منفعت طلبانه، استقلال ایشان و گاها حقیقت را هم تحت الشعاع قرار خواهد داد، از نظر بنده زمان مورد نیاز برای وقوع شناخت فرصت سوزی تلقی میگردد و فرصت عملکرد و اقدام بهینه را طولانی خواهد نمود، در شرایطی که شهرداری و شهر نیازمند اقدامات صحیح سریع است.

,

همشهریان و پرسنل شهرداری مهاباد انتظار یک شهردار خستگی ناپذیر، ساکن و تلاشگر تمام وقت را دارند، نه شهردار پروازی غیر ساکن که همزمان در حال تحصیل دکتری با مصائب و مشکلات مربوطه باشد.

,

تعهد ما به شهروندان پرسشگر و تیز بین مهابادی، میبایست منجر به انتخاب شهرداری شایسته تر در خور تاریخ و فرهنگ غنی شهرمان میشد، شهرداری که همشهریان برای موفقیتش همگام گردند و رضایت نسبی همگانی را نیز به همراه داشته باشد.

,

در اظهارات و نقل قول هایی که از جانب دیگر عضو هم رای شما در جریان انتخاب شهردار جدید مطرح می شود، از برنامه های شهردار منتخب شورا، ازجمله بهره گیری از پتانسیل “کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۱” به عنوان “شهر فروشی” یاد شده است. موضع حضرت عالی در این باره چیست؟

, در اظهارات و نقل قول هایی که از جانب دیگر عضو هم رای شما در جریان انتخاب شهردار جدید مطرح می شود، از برنامه های شهردار منتخب شورا، ازجمله بهره گیری از پتانسیل “کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۱” به عنوان “شهر فروشی” یاد شده است. موضع حضرت عالی در این باره چی,

منابع درآمدی شهرداری محدودند. بارزترین آنها درآمدهای ناشی ارصدور پروانه و جرایم مأخوذه، ارزش افزوده و تغییر کاربریها در سطح شهر است.

,

تغییر کاربری از صلاحیتهای کمیسیون ماده پنج واقع در مرکز استان است و شهردار فقط متقاضی یا تسهیل کننده امورات تا ارسال مدارک به کمیسیون است. با توجه به اینکه از طرح تفصیلی و تعیین کاربریها حدود پنج سال میگذرد، لذا موارد مناسب زیادی در سطح شهر برای تغییر کاربری به چشم نمیخورد.

,

تغییر کاربریها هم باید با رعایت صرفه و صلاح شهر و مردمان به وقوع بپیوندد، فلذا تغییر کاربری فضاهای عمومی مختص شهروندان نه تنها عاقلانه نیست، بلکه به زیر ساختهای شهری نیز لطمه زده و قابل قبول نخواهد بود.

,

همانگونه که ایستادگی جمعی و تدبیر شخصی بنده را در زمینهای موسوم به دادگستری گمرک شاهد بودید، تلاش گردید ضمن دفاع از حقوق مالکانه افراد، مصالح عموم شهروندان لحاظ گردد.

,

در مورد زمینهای واجد شرایط جهت الحاق به محدوده بدون اجحاف در سرانه های عمومی که منجر به کاهش هزینه ارزش زمین برای شهروندان میگردد، احتمالا بتوان تقاضاهایی را به استان ارسال نمود و در صورت موافقت، در آمدهای عمومی ناشی از آن را صرف توسعه سرانه های عمومی و خدمات رسانی به شهروندان نمود.

,

به نظر می رسد رای مخالف شما به انتخاب آقای “فاتح” متفاوت و ناشی از قرائت متمایز حضرت عالی از نکته نظرات دیگر عضو مخالف ایشان نشات گرفته باشد، در صورت امکان در این باره توضیح دهید؟

, به نظر می رسد رای مخالف شما به انتخاب آقای “فاتح” متفاوت و ناشی از قرائت متمایز حضرت عالی از نکته نظرات دیگر عضو مخالف ایشان نشات گرفته باشد، در صورت امکان در این باره توضیح دهید؟,

ضمن احترام به نظرات کلیه اعضای شورا، دلایل بنده همان بود که در بند یک تقدیم گردید و دلایل یاد شدە، زادە افکار مستقل و شخصى اینجانب بودە و فارغ از هرگونە جناح بندى صرفا در جهت تامین منافع عمومى و مصالح شهروندان گرامى ابراز میشوند. تجربه کار کردن در قالب شهردار و مخاطرات آن، باعث گردید که دقت بیشتر و ویژە اى را صرف انتخاب شهردار نمایم. تاکیدا عرض کنم که شهردار بدون پلان و برنامه، در این وضعیت بحرانی، دچار روزمرگی خواهد گردید و افقهای توسعه شهر را به درستی رصد نخواهد نمود.

,

به محض طرح نام شهردار منتخب شورا، شایعات و اتهام زنی های گسترده ای علیه ایشان در بستر فضای مجازی شهر، از سوی جریان منتقد شورا منتشر شد، آیا انتشار این شایعات تاثیری در مخالفت شما با شهردار جدید داشته است؟

, به محض طرح نام شهردار منتخب شورا، شایعات و اتهام زنی های گسترده ای علیه ایشان در بستر فضای مجازی شهر، از سوی جریان منتقد شورا منتشر شد، آیا انتشار این شایعات تاثیری در مخالفت شما با شهردار جدید داشته است؟,

احترام به نظر عمومی شهروندان بخصوص منتقدین دلسوز و متخصصین امور شهری باید سرمشق و سرلوحه کار ما باشد، هر چند این شیوه عملکرد فضای مجازی مورد تایید بنده نیست و از شهروندان فهیم مهابادی انتظار دارم با آداب و فرهنگ خاص مهابادیان و صرفا با دلایل و مدارک قانونی نسبت به درج مطالب اقدام نمایند، از همین تریبون هم اعلام میکنم که مخالفت بنده بر اساس اصول مورد قبول شخصی ام و تعهد به شهرم بوده است و شایعات دنیای مجازی جز در مواردی که پرس و جو نموده و به یقین رسیده ام، تاثیرگذاری خاصی نداشته است.

,

در صورت تائید مصوبه شورا در خصوص انتخاب شهردار در هیات تطبیق و مراجع ذی صلاح و در نهایت صدور حکم مسئولیتی ایشان توسط استاندار، آیا با شهردار جدید همراه خواهید شد یا بر نظر و استدلال خود در مخالفت با ایشان اصرار می ورزید؟

, در صورت تائید مصوبه شورا در خصوص انتخاب شهردار در هیات تطبیق و مراجع ذی صلاح و در نهایت صدور حکم مسئولیتی ایشان توسط استاندار، آیا با شهردار جدید همراه خواهید شد یا بر نظر و استدلال خود در مخالفت با ایشان اصرار می ورزید؟,

وظیفه اصلی شورایی بنده پس از انتصاب شهردار، نظارت بر حسن انجام امورات مطابق قانون خواهد بود، تجربه شهرداری شهردار سابق نیز نشان داده است که علیرغم مخالفت بنده با انتخاب ایشان، در طول دوره خدمت همراه و همکارشان بودم و در موارد متعددی تذکر قانونی هم داده ام.

,

از آنجا که در اصل بحث تعهد به شهر و همشهریانم مطرح است، برای تسهیل و تحقق امور با رعایت مصلحت آنها از هیچ کمکی دریغ نمی ورزم و قطعا به شهردار منتخب در صورت انتصاب نهایی در حد توان یاری خواهم رساند.

,

گفت و گو از رسول گلباخی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه