اخبار داغ

مرجع تعیین نرخ ارز کشور کجاست؟

مرجع تعیین نرخ ارز کشور کجاست؟
یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی بازار متشکل ارزی تبدیل شدن آن به مرجعی برای کشف تعیین نرخ ارز است و سیاست‌گذاران امیدوارند که این بازار نگاه‌ها را از دبی، هرات و سلیمانیه به سمت تهران بازگرداند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، سیاست‌گذاران امیدوارند که بازار متشکل ارزی نگاه‌ها را از دبی، هرات و سلیمانیه به سمت تهران بازگرداند. به این صورت که اولین معامله‌ای که هر روز صبح در بازار متشکل ارزی انجام می‌شود، نرخ ارز را تعیین کند. به این ترتیب نرخ ارز براساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد و امکان مداخله در نرخ‌گذاری وجود نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

نرخ گذاری در این بازار به چه صورت است؟

, نرخ گذاری در این بازار به چه صورت است؟,

نرخ‌گذاری در این بازار به این صورت است که سیستم، پیشنهادهای عرضه از سوی فروشندگان را از پایین‌ترین قیمت به بالاترین و پیشنهادهای خرید را از بالاترین قیمت به پایین‌ترین مرتب می‌کند، این پیشنهادها توسط سیستم به هم متصل می‌شود و با اولین معامله، قیمت افتتاحیه روز کشف می‌شود و در ادامه روز فروشندگان و خریداران پیشنهادهای خود را با این نرخ تنظیم می‌کنند.

,

تمامی صرافی‌ها و بازیگران این بازار موظف هستند یک حساب ریالی و یک حساب ارزی مبتنی‌بر اسکناس معرفی کنند که شرکت بازار متشکل ارزی به این حساب‌ها دسترسی خواهد داشت، به محض ارائه پیشنهاد، مبلغ عنوان شده در حساب آنها مسدود می‌شود؛ بنابراین پیشنهادهای اعلامی مبتنی‌بر موجودی حساب خواهد بود و معاملات به‌صورت کاملا شفاف و واقعی انجام خواهد شد.

,

همچنین بازار از طرف بانک مرکزی مکلف می‌شود که مانند بورس تابلویی داشته باشد که نرخ را به‌صورت لحظه به لحظه و آنلاین نمایش دهد.

,

بیشتر بخوانید:

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:, ,
  • دو دلیل عملی نشدن طرح بازار متشکل ارزی

  • ,

    دو دلیل عملی نشدن طرح بازار متشکل ارزی

    , دو دلیل عملی نشدن طرح بازار متشکل ارزی, دو دلیل عملی نشدن طرح بازار متشکل ارزی, دو دلیل عملی نشدن طرح بازار متشکل ارزی,
  • سایه سنگین بازار متشکل ارزی بر سر دلالان

  • ,

    سایه سنگین بازار متشکل ارزی بر سر دلالان

    , سایه سنگین بازار متشکل ارزی بر سر دلالان, سایه سنگین بازار متشکل ارزی بر سر دلالان, سایه سنگین بازار متشکل ارزی بر سر دلالان,

    تعیین نرخ نیز بازار به چه صورت است؟

    , تعیین نرخ نیز بازار به چه صورت است؟,

    در مورد تعیین نرخ نیز بازار موظف است آیین‌نامه معاملاتی مورد تایید بانک مرکزی را تدوین کند که بر اساس آن نرخ کلوزینگ هر روز با نوسان ۵ تا ۱۰ درصد تعیین‌کننده اعلام نرخ روز آینده خواهد بود، البته در شرایط خاصی که اتفاق ویژه‌ای رخ دهد مدیر بازار با کسب مجوز از هیات‌مدیره و با اطلاع بانک مرکزی دامنه نوسان را تغییر می‌دهد و کف و سقف تقاضا نیز تعیین خواهد شد که به مرور زمان سقف تقاضا در این بازار افزایش خواهد یافت.

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه