اخبار داغ

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

انقلاب اسلامی ایران حزبی نیست/ مسئولان طبق حکومت علوی کار کنند

انقلاب اسلامی ایران حزبی نیست/ مسئولان طبق حکومت علوی کار کنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی حزبی نیست که هر چه حزب‌های مختلف گفتند آن را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت‌الله محمود محمدی عراقی صبح امروز یکشنبه در جلسه درس اخلاق که با حضور مدیران و مسئولان در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: اگر چه زمان حضرت علی (ع) را درک نکردیم اما کلمات آن حضرت در بین ما هست و جا دارد مسئولینی که می‌خواهند اجرا کننده نظام و حکومت اسلامی باشند آن را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی با بیان اینکه نظام ما یک نظام حکومتی است، گفت: با اینکه به دوستان آن حضرت اجازه ندادند فضائل ایشان را بیان کنند و دشمنان هم آن فضائل را کتمان کردند اما می‌بینیم که دنیا از فضائل امام علی (ع) پر است و نمی‌توان خورشید حقیقت را پنهان کرد.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: زیباترین کتاب‌ها در وصف امام علی (ع) توسط غیر مسلمان‌ها نوشته شده جرج جرداق و دیگر نویسندگان مسیحی در خصوص کرامات آن حضرت کتاب‌های مختلفی نوشتند.

,

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمانی که تحلیل گران و آینده پژوهان اتفاق نظر داشتند که هیچ حاکمیت دینی دیگر در دنیا به وجود نخواهد آمد، دیدند که انقلابی به نام خدا و رهبری انسانی الهی همانند امام (ره) در ایران به پیروزی رسید.

,

آیت‌الله عراقی خاطر نشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که با همه دشمنی‌ها انقلاب چهل سال با افتخار را پشت سر گذاشت و وارد گام دوم شده است.

,

وی اشاره‌ای نیز به بیانیه گام دوم انقلاب حضرت امام خامنه ای داشت و گفت: در این بیانیه رهبر انقلاب فرمودند انقلاب اسلامی ضعف‌های خود را می‌پذیرد و آنها را اصلاح می‌کند.

,  گام دوم انقلاب,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این انقلاب یک انقلاب حزبی نیست که چشم و گوش بسته هر چه حزب‌های مختلف گفتند آن را انجام دهد.

,

وی در ادامه به تفسیر حکمت‌ها و نامه‌های امام علی (ع) در نهج البلاغه پرداخت و خاطر نشان کرد: در نامه ۵۳ امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر در ۴۶ بند دستورالعملی را جهت اداره امور صادر می‌کند که جا دارد این دستور العملحکومتی امیرالمومنین (ع) تابلویی مقابل مسئولین جهت اجرا و عمل به آن باشد.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در ۴ کلمه سرفصل‌های عمده این دستورالعمل ذکر شده که شرح وظایف همه کارگزاران و هدف نظام الهی است که عبارتند از هدف اقتصادی، هدف الهی، هدف اصلاحی و هدف عمرانی که اهداف هر نظام الهی را تشکیل می‌دهند.

,

وی در ادامه تقوا را پروای الهی خواند و گفت: اگر همه مسئولین، خدا را در اعمال و رفتار خود ناظر بدانند بسیار در امورات راهگشا خواهد بود.

,

آیت الله عراقی طبق بیانات امام علی (ع) عبادت به خاطر ترس از جهنم را عبادت بردگان و عبادت برای داشتن بهشت را عبادت تاجر پیشگان عنوان کرد و افزود: تقوای مورد نظر امیرالمومنین (ع) عبادت به خاطر ترس از جهنم و طمع بهشت نبود بلکه چون خدا را شایسته عبادت یافت او را عبادت کرد و این بالاترین درجه تقوا است.

,

وی با تاکید بر اینکه باید در کارها عمل داشته باشیم و در خدمت به مردم کوتاهی نکنیم، گفت: همانطور که امیرالمومنین (ع) در فراز پنجم خود خطاب به مالک فرمود: ای مالک ای کسی که حکومت مصر را در دست گرفتی قلب خود را پر کن از مهربانی و محبت نسبت به مردم، و این نشان می‌دهد که عاشقانه کار کردن تراز حکومت علوی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه