اخبار داغ

تشریح خدمات کمیته امداد شهرستان قدس در سال 97

تشریح خدمات کمیته امداد شهرستان قدس در سال 97
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس گفت: بیش از 16 میلیارد تومان در قالب خدمات بلاعوض و باعوض از اعتبارات و حدود 4 و نیم میلیارد تومان از کمک های مردمی به نیازمندان تحت پوشش پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر عذیری، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی قدس خبر در تشریح خدمات این اداره به نیازمندان در سال 97 اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام، در سال گذشته بالغ بر 16 میلیارد تومان در قالب خدمات وام بلاعوض و باعوض خدمت رسانی کرده است و حدو 4/5 میلیارد تومان از این خدمات از سوی کمک های مردمی، حامیان و خیرین و ذکات و مابقی از اعتبارات استانی و دولتی بوده است که به نیازمندان تحت پوشش این اداره پرداخت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

وی افزود: در زمینه خود اشتغالی و خود کفایی خانواده های تحت پوشش، از دو منبع قرض الحسنه بانکی و از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای این امر تسهیلات پرداخت شد و 70 نیازمند جویای کار یا مددجویی که توانایی ایجاد اشتغال را داشت از طریق منبع قرض الحسنه بانکی بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و از منابع امداد 38 نفر بالغ بر 620 میلیون تومان تسهیلات دریافت نمودند.

,

عذیری ادامه داد: علاوه بر پرداخت این وام ها به 229 نفر آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است. یکی دیگر از فعالیت های کمیته امداد حضرت امام(ره)، بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار بوده که سال گذشته برای 405 زن سرپرست خانوار واجد شرایط برای بیمه تامین اجتماعی بالغ بر 376 میلیون تومان هزینه پرداخت شد و وام های ضروری کارگشایی برای خانواده های نیازمند تحت پوشش و غیر تحت پوشش که به کمیته امداد مراجعه کرده بودند از دو منبع  قرض الحسنه امداد ولایت، بالغ بر 952 میلیون تومان تسهیلات و از قرض الحسنه بانک ها 294 نفر بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیلون تومان تسهیلات تأمین شد.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال گذشته برای 106 نفر نوعروس و داماد کمک هزینه ازدواج بالغ بر 141 میلیون و 500 هزار تومان خدمات ارائه شد.

,

وی خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد 678 نفر بالغ بر 130 میلیون تومان ارائه شد. همچینین برگزاری اردوهای زیارتی هم برای افراد تحت پوشش و غیر تحت پوشش که 638 نفر به اردوها اعزام شدند.

,

عذیری در زمینه طرح اکرام و محسنین گفت: در سال گذشته حامیان طرح اکرام به 204 نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان قدس بیش از یک میلیارد تومان و در قالب طرح محسنین هم برای 563 فرزند محسنین یک میلیارد و صد میلیلون تومان کمک کردند و درآمد صدقات کمیته امداد شهرستان قدس در سال گذشته حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: سبد غذایی بر اساس مصوبه ای که دولت به کمیته امداد حضرت امام (ره) ارائه می دهد به حساب همه خانواده ها از صد هزار تومان تا سیصد هزار تومان بر اساس بعد خانوار به حساب خانواده ها واریز شد و از نیمه دوم ماه مبارک رمضان سفره های افطار برای مددجویان برپا خواهد می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه