اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛

ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی به شرط حمایت دولت/ لزوم صرفه جویی با وجود بارش های اخیر

ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی به شرط حمایت دولت/ لزوم صرفه جویی با وجود بارش های اخیر
ایمانلو گفت: در راستای سیاست های دولت مبنی بر کاهش تصدی گری و افزایش خدمات رسانی و با توجه به کمبود نیروی انسانی آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آناج  با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و مصرف بیشتر آب اظهار داشت: شاید با توجه به بارش های اوائل سال این ذهنیت برای مردم به وجود آمده که امسال دیگر مشکل کم آبی نخواهیم داشت، اما باز هم باید صرفه جویی در اولویت مردم قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

آلودگی چهل متر مکعبی آب های زیرزمینی فقط با یک متر مکعب فاضلاب

, آلودگی چهل متر مکعبی آب های زیرزمینی فقط با یک متر مکعب فاضلاب,

وی گفت: حجم آب هرچقدر هم زیاد باشد ظرفیت شبکه انتقال محدود است، بنابراین صرفه جویی نه تنها در امسال بلکه همیشه باید رعایت شود تا در بحبوحه گرمای تابستان دچار افت فشار یا قطعی آب نشویم، به طور مثال برای پخت یک کیلو برنج مقدار زیادی آب مصرف می شود،فاصله آب تا تبدیل به فاضلاب در حدود 20 سانتی متر است همچنین هر متر مکعب فاضلاب در حدود چهل متر مکعب از آب های زیر زمینی را آلوده می کند.

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان  با اشاره به طرح هیئت دولت برای ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری خاطر نشان کرد: در راستای سیاست های دولت مبنی بر کاهش تصدی گری و افزایش خدمات رسانی و با توجه به کمبود نیروی انسانی این طرح اجرا خواهد شد، یکپارچه سازی امور اداری آب و فاضلاب روستایی و شهری انجام می شود.

,

خودگردانی شهرها با ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری

, خودگردانی شهرها با ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری,

وی افزود: دولت فعلا نظر قطعی خودش را برای ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری اعلام نکرده ولی با اجرای این کار، شهرها به صورت خودگردان عمل خواهند کرد، طرح ادغام به شرطی موفق خواهد بود که دولت حمایت های خود را قطع نکند، اگر این کمک ها ادامه پیدا نکند مشکلات عدیده ای گریبانگیر این سازمان خواهد بود.

,

ایمانلو یادآور شد: قیمت تمام شده آب در ایران 1300تومان است در حالی که با قیمت 400تومان به مردم عرضه می شود، اگر میزان درآمد مردم متناسب باشد، بهای واقعی آب هم روشن تر خواهد بود.

,

کاهش خسارات بازار تبریز با وجود شبکه فاضلاب

, کاهش خسارات بازار تبریز با وجود شبکه فاضلاب,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب با اشاره به آتش سوزی بازار ایکی قاپیلی تبریز خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات فراوان، شبکه فاضلاب بازار تبریز اجرا شده، هر چند که رغبیت برای انشعاب آب نداشتیم ولی وظیفه تامین آب مورد نیاز بازاریان را برعهده داریم، با توجه به بافت سنتی و تاریخی بازار تبریز، وجود شبکه فاضلاب باعث شد که از بروز خسارات بیشتر به بدنه بازار تبریز جلوگیری شود.

,

وی در پایان گفت: سازمان آب و فاضلاب این آمادگی را دارد که شهرداری هر منطقه ای زا بازار تبریز را اعلام کند، سیستم آبرسانی را عملیاتی کنیم و مشکلی در تامین آب بازار تبریز نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه