اخبار داغ

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم:

کارخانه‌های آرد استان از ماده صنعتی گلوتن استفاده می‌کنند/ نارضایتی نانوایان از کیفیت آرد ادامه دارد

کارخانه‌های آرد استان از ماده صنعتی گلوتن استفاده می‌کنند/ نارضایتی نانوایان از کیفیت آرد ادامه دارد
رئیس اتحادیه نانوایان استان قم بابیان این‌که کارخانه‌های آرد استان از ماده صنعتی گلوتن استفاده می‌کنند، گفت: نارضایتی نانوایان از کیفیت آرد همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی‌اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای نانوایان استان اظهار داشت: در روزهای اخیر تعدادی از نانوایان به‌صورت تلفنی و پیامکی اعتراض‌هایی مبنی بر این‌که کیفیت آرد مناسب نیست، داشته‌اند.

وی ایجاد حساسیت و حتی زخم در دستان نانوایان را علت اصلی اعتراض آن‌ها دانست و ابراز داشت: این اتفاق در ماه‌های گرم سال به‌خصوص در نانوایی‌های سنگکی اتفاق می‌افتد چون نان سنگک خمیرگیری خاصی دارد به همین علت نانوایان این واحدها با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

زارعی بابیان این‌که 5 کارخانه در قم آرد تولید می‌کنند، بیان داشت: آرد تمامی کارخانه‌ها این مشکل رادارند به‌طوری‌که سال گذشته به‌اتفاق کارشناسان معاونت غذا و دارو، نماینده دادستان و اتحادیه بازدیدهایی را از این کارخانه‌ها داشتیم که مشخص شد یک سری مواد به آرد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ازجمله موادی که اضافه می‌شود گلوتن صنعتی بود که دلیل آن‌هم ایجاد استحکام در خمیر است درواقع گلوتن دارای بافت‌هایی است که چسبندگی را در خمیر ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم تصریح کرد: برای عدم آسیب‌دیدگی توصیه می‌کنیم که در ماه‌های گرم سال نانوایان از آب سرد استفاده کنند اما زمانی که دمابالا می‌رود واقعاً نمی‌شود کاری انجام داد.

وی افزود: کارخانه‌های آرد برای اضافه کردن این ماده مجوز دارند البته این‌که به چه میزان می‌توانند اضافه کنند کارشناسان معاونت غذا و دارو باید مشخص کنند.

زارعی در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز هم از این ماده در کارخانه‌ها استفاده می‌شود، گفت: باید دوباره از کارخانه‌های آرد بازدید صورت بگیرد و کارشناسان معاونت غذا و دارو در این خصوص نظر نهایی را بدهند از سوی دیگر این‌که اصلاً کارخانه‌ها مجاز به‌اضافه کردن این ماده هستند یا نیستند را کارشناسان معاونت غذا و دارو باید مشخص کنند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه