اخبار داغ

استاندار گیلان:

فروش مالکیت اراضی دولتی از مشکلات ما است/ کشاورزان از گران شدن قیمت برنج سودی نبردند

فروش مالکیت اراضی دولتی از مشکلات ما است/ کشاورزان از گران شدن قیمت برنج سودی نبردند
استاندار گیلان با بیان اینکه در رابطه با برنج افزایش ۲برابری قیمت محصول نسبت به سال گذشته داریم گفت: زمانی برنج گران شد که کشاورزان برنج خود را به عمده فروشان فروختند و در واقع نفعی به کشاورز نرسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار 8دی، مصطفی سالاری صبح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رابطه با مشکلات و شرایط استان گیلان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، گردشگری و تجارت در گیلان، اظهار کرد: در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، ابلاغیات انجام شده اما تخصیص نشده که اگر در این بازه زمانی ابلاغ شود با آمادگی بانک و سازوکارها و پرونده ها به سرعت کارها انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش خبرنگار 8دی، مصطفی سالاری صبح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رابطه با مشکلات و شرایط استان گیلان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، گردشگری و تجارت در گیلان، اظهار کرد: در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال روستایی، ابلاغیات انجام شده اما تخصیص نشده که اگر در این بازه زمانی ابلاغ شود با آمادگی بانک و سازوکارها و پرونده ها به سرعت کارها انجام می شود., 8دی,

استاندار گیلان افزود: یکی از مشکلات عدم تفاوت بین استان های مرزی و غیرمرزی با کشور های دیگر است که به نوعی ایجاد محدودیت برای استان های مرزی می شود.

,

 

,

** واحدهای تولیدی چوکا، فومنات و ایران پوپلین درگیر مشکلات حقوقی و سرمایه گذاری است

, ** واحدهای تولیدی چوکا، فومنات و ایران پوپلین درگیر مشکلات حقوقی و سرمایه گذاری است,

وی در خصوص منابع بانکی با تاکید بر اینکه نسبت مصارف به منابع عالی نیست اما تقریبا خوب است بیان کرد: کارگاه ها و واحدهای تولیدی بزرگ چون چوکا و فومنات از لحاظ مشکل متفاوت اند و برخی در موضوع سرمایه گذاری جدید و برخی نظیر ایران پوپلین درگیر مشکلات حقوقی هستند.

,

 

,

** فروش مالکیت اراضی دولتی از مشکلات ما است

, ** فروش مالکیت اراضی دولتی از مشکلات ما است,

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مشکلات خصوصی سازی در گیلان با بیان اینکه فروش مالکیت اراضی دولتی از مشکلات ما است افزود: به جهت پیشگیری از این مشکل پیشنهاد خود مبنی بر بازپس گرفتن مالکیت اراضی و در اختیار دادن اراضی به خصوصی سازی به سمع و نظر رئیس جمهور رساندم.

,

 

,

** کشاورزان از گران شدن قیمت برنج سودی نبردند

, ** کشاورزان از گران شدن قیمت برنج سودی نبردند,

سالاری با بیان اینکه در حوزه ابریشم ۲۰درصد افزایش کمی داریم اما در خصوص برنج افزایش ۲برابری قیمت محصول نسبت به سال گذشته داریم گفت: زمانی برنج گران شد که کشاورزان برنج خود را به عمده فروشان فروختند و در واقع نفعی به کشاورز نرسید.

,

 

,

** برگ سبز چای را با افزایش 20درصدی قیمت خریدند اما قیمت چای خشک ۲برابر شد

, ** برگ سبز چای را با افزایش 20درصدی قیمت خریدند اما قیمت چای خشک ۲برابر شد,

استاندار گیلان در خصوص چای نیز تصریح کرد: در حالی که قیمت خرید برگ سبز چای تنها ۲۰درصد افزایش یافته است، قیمت چای خشک دوبرابر شده است و با این وجود چایکار نیز از گرانی چای نفعی نبرد که در این راستا با کارخانه ها توافق شد تا مبلغ بیشتری به چایکار بدهند.

,

وی با ورود به موضوع تولید مرغ در استان با بیان اینکه با ایجاد شبکه سازی از سال های گذشته درصد موفقیت بیشتر شده است ابراز کرد: در این طرح واحد های کوچک در مجموعه واحد بزرگ قرارگرفتند که با این کار علاوه بر کاهش هزینه ها، توان مقابله واحدهای کوچک در نوسانات بیشتر شده است.

,

در ادامه استاندار گیلان در رابطه با شرایط مناطق ویژه لاهیجان، چاف و چمخاله، آستارا، آزادسازی حریم دریا و تالاب انزلی نیز توضیحات و تذکراتی را بیان کرد.

,

به گزازش 8دی، در پایان مراسم تودیع سید محمد احمدی معاونت اسبق هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان و معارفه فرزام صفت به عنوان معاونت هماهنگی اقتصادی و کیمیا تنهایی به عنوان معاونت توسعه مدیریت و منابع انجام شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه