اخبار داغ

"رشته خشکار"؛ شیرینی سنتی گیلان در ماه رمضان + تصاویر

"رشته خشکار"؛ شیرینی سنتی گیلان در ماه رمضان + تصاویر
"رشته خشکار" اگر چه در طول سال به تناوب پخت و عرضه می شود اما در ماه مبارک رمضان پای ثابت سفره های افطاری گیلانی هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، "رشته خشکار" شیرینی محلی گیلان است که قدمتی 300 ساله دارد. این شیرینی سنتی اگر چه در طول سال به تناوب پخت و عرضه می شود اما در ماه مبارک رمضان پای ثابت سفره های افطاری گیلانی هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از 8دی، "رشته خشکار" شیرینی محلی گیلان است که قدمتی 300 ساله دارد. این شیرینی سنتی اگر چه در طول سال به تناوب پخت و عرضه می شود اما در ماه مبارک رمضان پای ثابت سفره های افطاری گیلانی هاست., 8دی,

" رشته خوشکار" از دو محصول "رشته" و "خشکار" تشکیل شده که معمولا به صورت پیوسته نام برده می شود. «رشته» همان ترکیب آرد و برنج و آب و شیر به تنهایی است که روی سینی مسی ریخته می شود و "خشکار" به رشته میان پر می گویند. محتویات درون "خشکار" از گردو و کمی شکر به همراه ادویه مخصوص شامل هل، دارچین، جوز هندی و میخک تشکیل شده که این مواد را درون رشته گذاشته و آن را تا می کنند.

,

این شیرینی به صورت خام در مغازه ها عرضه می شود و برای سرو آن حتما باید کمی سرخ شده و با شربتی که شامل کمی شکر، گلاب و زعفران است، شیرین شود با این حال بسیاری از گیلانی ها آن را بصورت خانگی تهییه و در سفره های افطار خود قرار می دهند.

,

تصاویر "الهه فلاح"، عکاس پایگاه خبری 8دی را از پخت خانگی رشته خشکار ببینید:

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه