اخبار داغ

مرآت مشکلات روستای ارجنه را بررسی می‌کند؛

زندگی بدون آب، برق و گاز در 150 کیلومتری پایتخت/ مسئولان در خواب به سر می‌برند!

زندگی بدون آب، برق و گاز در 150 کیلومتری پایتخت/ مسئولان در خواب به سر می‌برند!
روستای ارجنه از توابع شهرستان آرادان است که مردم آن با نبود آب، برق و گاز دست و پنجه نرم می کنند، مردمان با قدرت بازوان توانای خود روستا را زنده نگه داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مشکلات و مسائل نواحی روستایی کشور بسیار است و هر ناحیه روستایی مسائل و مشکلات خود را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روستاهای استان سمنان از مشکلات عدیده‌ای از جمله نداشتن آب آشامیدنی سالم، نداشتن راه دسترسی مناسب و نبود شبکه بهداشت و... رنج می برند  این درحالی است که مسئولان به مشکلات روستائیان توجهی نمی کنند و کمتر به پیگیری و بررسی مسائل و مشکلات روستایی می پردازند.

,

روستای ارجنه  یکی از روستاهایی است که سختی های زندگی در این روستای کوچک و محروم،  مردمی با اراده و نیرومند ساخته که تلاطم زندگی روزانه حریف قامت استوار و قدرت بازوان توانای آنان نمی شود.

,

 روستای ارجنه تابع دهستان کهن آباد و در66  کیلومتری شمال شرق شهرستان آرادان واقع شده، ارتفاع ارجنه از سطح دریا به بیش از 2 هزار متر می باشد و این روستا در 150 کیلومتری پایتخت کشور قرار گرفته است.

,

 ارجنه یک روستای فصلی است که از اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز گروهی از ساکنان آن که در گذشته به شهرستان آرادان مهاجرت کرده اند برای فعالیت باغداری ودامداری به روستا سفر می کنند.

,

روستای ارجنه از طریق ییلاق ویین به زرین دشت و از طریق روستای رامه به شهرستان آرادان راه ماشین رو دارد. این روستا دارای 1 هزار هکتار مراتع ییلاقی و 300 هکتار زمین کشاورزی و باغداری می باشد.

,

 میثم ارجنه دهیار روستای ارجنه در گفت و گو با خبرنگار مرآت، گفت: پیش از سال 1364 روستای ارجنه در حوزه استحفاظی استان تهران قرار داشت که  پس از سال ها با تصمیمات گرفته شده این روستا در حوزه استحفاظی شهرستان آرادان قرار گرفت.

, مرآت,

دهیار روستای ارجنه با اشاره به اینکه  پیش از سال 90 بر اساس آمار های گرفته شده 36 خانوار با جمعیت 110 نفر در روستا ارجنه ساکن بودند، افزود: به دلیل مشکلات فراوان در روستا متاسفانه این آمار به 50 نفر رسیده است.

,

 ارجنه در خصوص مشکلات این روستا عنوان کرد: متاسفانه مردم این روستا از نبود آب، برق، گاز، و حتی جاده خطرناک دست و پنجه نرم می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه هیچ آماری از روستا در شهرستان آرادان وجود ندارد، اظهار کرد: مسئولین متاسفانه فقط در زمان انتخابات به یاری مردم روستا می شتابند و مشکلات روستا هر روز بیشتر شده است.

,

دهیار روستای ارجنه در ادامه افزود: منطقه جغرافیایی روستای ارجنه سیل گیر نیست اما متاسفانه سال گذشته سرما به طور کامل به باغات و زمین های کشاورزی خسارت زده و تمامی محصولات را از بین برده است.

,

, ,

ارجنه با اشاره اینکه چشمه زارها به داد بی آبی مردم روستا می رسند، گفت: ساخت منبع آب باهزینه عمرانی مردم روستا و لوله کشی آن با متراژ 4 هزار متر به منبع آب 20 هزار لیتری از مهم ترین اقداماتی است که مردم روستا برای مشکلات خود انجام می دهند.

,

, ,

وی در ادامه افزود: ساخت و تکمیل مسجد و خانه های روستایی، اصلاح جاده توسط اهالی روستا از دیگر اقدامات خودجوش مردم می باشد.

,

, ,

ارجنه با توجه به اینکه در روستا 100 نوع گیاه دارویی یافت می شود، عنوان کرد:  گردو، قیسی، زردآلو، گیلاس، آلبالو، سیب و... از دیگر محصول باغات کشاورزی روستا است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه